Black ghost

#1 - 7 augusti 2004 07:16
Hej läst lite om den här på zoopet och tänkte fråga e den agresiv eller kommer den att käka upp mina andra firar som tetror eller kampisar platy svärdbärare atså de står so litte om den jag har ett kar som passar honnom som e väldig planterad och röter kokos skall och lite sten gömstälen men vet inte säkert om man kan ha den med så min fråga e om man kan ha honnom med uttan att mina fiskar försviner sporlåst i vattnet eller e den lung så att jag kan ha honnom med övanstående fiskar?
#2 - 7 augusti 2004 10:47
Vill ingen svara på frågan
#3 - 7 augusti 2004 10:49
Jobbigt att fatta vad du skriver när du inte använder punkter. (ett tipps bara!)
#4 - 7 augusti 2004 11:06
Ursprungligen skickat av bisse

Jobbigt att fatta vad du skriver när du inte använder punkter. (ett tipps bara!)

och svenska..
#5 - 7 augusti 2004 11:14
Vad jag menar kan man ha black ghost i sälskaps aqvarie uttan andra fiskar blir upätna av den?
#6 - 7 augusti 2004 12:52
Så länge inte Black ghosten är för stor så kan du det.
#7 - 7 augusti 2004 13:10
Hej NoZ
Min Black Ghost (ca 30 cm) har ätit upp både svärdbärare och siamesiska algätare, dessa var väl runt 5 cm. Jag har även sett att det ibland fattats en bit av ryggfenan på större fiskar. Vet inte säkert att det är Ghosten, men har svårt att tänka mig att det skulle kunna vara nån annan. De enda mindre fiskar som verkar klara sig skapligt i mitt akvarium, är sebraciklid yngel.

Jag har fått för mig att alla fiskar som sover på botten ligger illa till då Ghosten är ute på jakt.
#8 - 7 augusti 2004 16:19
Du kan ju ha den i sällskaps karet tänk bara på att inte ha för varmt i karet bara. Ju större den blir desto mer fiskar kommer det försvinna.
#9 - 7 augusti 2004 17:05
Hej!

Jag har min Black Ghost (ca 30 cm)i ett 200 liters
akvarium med sälskapakvarium med andra fiskar
6 st svärdbärade vuxna 1 yngel 1,0 cm , 4 stsiamesiska, 2 st gvärgurami dessa fiskar är mellan 3.5- 5 cm 2 passarmalar 2 ansincus ?

Jag har varit välligt lyckligt lottat som har fått ett fint exempel, som aldrig har varit intresserade för de andra fiskarna. Min stackas är räd faktiskt för dem andra invånare, han/hon
Håller sig på sitt eget område under stenarna och rötterna, ena kort sidan.
Varför jag säger stackas är att jag tycker synd om den…. De borde ha ett större
akvarium att leva i.

Jag vet…och jag lovar, jag kommer att ge de till min som kommer att köpa ett 500 liters.

Jag tro på stark, att just min Black Ghost är så snäll (all fall nu..) Bara att jag ser till att han/hon får sin Mat speciellt serverad in i sin grotta dagligen.
Roligt är också att han/hon kommer fram varje dag underfärd samma tid och visar sig, och där efter… vet? Han/hon att snart kommer morsa, mat till mig.

Jag har välligt lugnt här hemma ring karet, ej hastiga rörelser fast jag är varje dag framme och rotar, blockat lösa blad så vidare….
Fiskarna tycks gilla det…. De vet att jag är morsa och mycket snäll > ger mat.
Alla mina andra fiskar äter från min hand, utom Black Ghost ( jag har inte lärt) vill inte störa.

#10 - 8 augusti 2004 17:30
Nee jag tror inte jag skall skafe en sådant de kan vänta tills jag skafar ny akr med stora fiskar

Annons