I veckan köpte jag mig en BG, och den är allt annat än social, men det kan ju bero på att den har ett helt grottsystem och annat kul att upptäcka innan jag blir intressant.:).
Är det någon som har/haft en BG vilken till en början vart skygg och näst intill endast nattaktiv, men sedan fått för sig att trottsa ljuset och kanske ta sig en simmtur på "dagen" ? Vore intressant att veta om jag ens behöver hoppas på en social BG, eller kanske att jag får vänta tills han växer ur hålorna? ja det kanske får bli så:D
Jag håller "det"(alltså min icke könsbestämda BG) med en öronål, ett antal japonicaräkor, ett tiotal koppartetror, 3 snäckor av olika sorter, 3 guldancistrusar. ja det är väl det...
Visst kanske "vissa" kan leva farligt i akvariet om natten, men sedan är ju "det" bara lilla barnet och min största japonicaräka är större!!:D
Kul med mer erfarenheter, och tips på hur man skall få sin lurifax "DET" att komma ut i "solskenet",, "det" har en tendens att unvika ljus väldigt bra,, till nackdel för åskådare och nyfikna utfodrare... Maybe att "det" är nattaktiv och skall utfodras då, men hur skall jag se vart jag placerar maten, och om "det" äter?? :confused: