Kul att du uppskattade mitt tips :) Hoppas bara du blir nöjd med dem.
Idag köpte jag ett litet blåciklidpar, ett par Guianacara sp. "red cheek", och 10 dolkstygnstetror, som nu går tillsammans med nyckelhålen och scalarerna, och som vanligt så började nyckelhålen mopsa sig mot nykomlingarna, men det går rätt städat till ändå. Blåciklider är verkligen vackra, med sin blågröna ton, lysande blå prickar, svarta ränder och blåaktiga fenor. Men de leker så ofta så risken finns att man tröttnar. Men det är en fisk som man alltid återkommer till, på grund av att den är vacker, och relativt fredlig.
Jag tror inte det blir för mycket med två par, de är ju rätt lugna. Om det blir två par. Kan ju vara 3 hanar och en hona, eller tvärtom, och då är det nog ingen större idé att behålla mer än två. Jag hade två par ett tag, och jag särade på dem ett tag. När jag se´n försökte föra ihop dem igen blev det paret som redan fanns i akvariet inte alls glada, utan började bråka med de "nya". Nyckelhål kan börja smågruffa med nya ciklider som kommer efteråt, bland annat så började mitt förra nyckelhålspar bråka med ett Archocentrus multispinosapar. Men det brukar nog lugna sig efter ett tag.
Skogistjejen, Kajsa som hon heter, är nog mer en skogistant vid det här laget :D Men säg inte till henne att jag sa det [B)] Men hon fick faktiskt beröm av veterinären för att hon var så pigg och fin för sin ålder.