Alvakvarium skrev:Okej, sorry, men har bara lite bråttom. Men jag behöver all hjälp jag kan få. Men tror du att man kan ha en Blåguramihona bara då?
Alvakvarium skrev:Okej, sorry, men har bara lite bråttom. Men jag behöver all hjälp jag kan få. Men tror du att man kan ha en Blåguramihona bara då?
det är ingen bra kombination och svaret är enkelt, antigen låter du bli att blanda dessa fiskar eller så köper du ett till akvarie där du kan ha gurami, det finns inga genvägar tyvärr;)Alvakvarium skrev:Okej, sorry, men har bara lite bråttom. Men jag behöver all hjälp jag kan få. Men tror du att man kan ha en Blåguramihona bara då?
åheim skrev:det är ingen bra kombination och svaret är enkelt, antigen låter du bli att blanda dessa fiskar eller så köper du ett till akvarie där du kan ha gurami, det finns inga genvägar tyvärr;)
Även kampfisken är ganska personlig och kommer bli galen på allt med långa fenor;) jag tycker man ska blanda fisk som kan leva i harmoni med varandra och det gör inte dessa 2 arter!JojjeN skrev:Men samtidigt så kan det likväl gå bra. Det vet man inte innan man testat med just sin egen gurami, för alla labyrint fiskar är väldigt personliga.
åheim skrev:Även kampfisken är ganska personlig och kommer bli galen på allt med långa fenor;) jag tycker man ska blanda fisk som kan leva i harmoni med varandra och det gör inte dessa 2 arter!
JojjeN skrev:Men samtidigt så kan det likväl gå bra. Det vet man inte innan man testat med just sin egen gurami, för alla labyrint fiskar är väldigt personliga.
Alvakvarium skrev:Som sagt, jag frågade om Blå Guramihonorna skulle passa passa i akvariumet. Är det de vi pratar om nu, eller är det bara hannarna?
Jag vet att du väntar på ett svar där någon säger att gurami och kampfisk passar bra ihop men tyvärr...Alvakvarium skrev:Som sagt, jag frågade om Blå Guramihonorna skulle passa passa i akvariumet. Är det de vi pratar om nu, eller är det bara hannarna?
Alvakvarium skrev:hah, okej. undra om det är stor skillnad på guldgurami och blå gurami..
ps. är det din kampfisk på bilden? JÄTTEFIIN!
JojjeN skrev:Du menar att du inte bryr dig ett skit om fiskarna (Som har ett liv som är lika mycket värt som ditt) plågas av varandra, och dör. Bara din mamma betalar deras liv?
Skulle du vilja att din mamma köpte ett syskon till dig som slog dig tills du dog, eftersom hon ändå betalade?
Alvakvarium skrev:Men lägg av nu, det var ju du som sa att man fick testa sig fram, eller hur ?!
JojjeN skrev:Ja, men inte med motiveringen "Fiskarnas liv skiter jag i, för mamma betalar ändå"
Alvakvarium skrev:Jag bryr mig visst om fiskarnas liv.
Och det är INGEN skillnad på att "man får testa sig till"
eller att "min mamma betalar"
Alvakvarium skrev:hah, okej. undra om det är stor skillnad på guldgurami och blå gurami..
ps. är det din kampfisk på bilden? JÄTTEFIIN!
solis skrev:Jo det var min kampfiskhane han fastnade mellan två pumpar igår:(, upp och ner så han dog, pumparna hade glidigt ihop och inatt hände samma sak med en indianplaty men nu är pumparna väl isär.
Hur stort kar har du?