[QUOTE=Christer5;n2349184]Kjell, jag tänkte kanske då inre bara på Gurami utan mer allmänt.)
Jag skriver inte för att vara negativ men på andra forum kan man läsa att Zoopets fiskbas ofta inte stämmer,vad som är rätt eller fel är jag inte rätt man att bedöma.[/QUOTE]
Allt är föränderligt (det görs säkert 1000 ändringar per år i Zoopets artbeskrivningar) och vi vill som jag skrev ovan gärna ha in tips på vad man anser är fel.
Sedan finns det en hel del som inte ens har koll på Zoopets artbeskrivningar som gärna kritiserar - ibland har de rätt (och som sagt om vi får tips om detta så ändrar vi), men väldigt ofta är förslagen helt tokiga. Bara för att klargöra - dit hör definitivt inte pikachu - hans förslag ovan är bra.
Exempel 1: På Facebook skrev en person att Zoopets artbeskrivningar var oseriösa och gav som exempel en art där hen tyckte att akvariet skulle vara mycket större än vad Zoopet skrev. Istället rekommenderades den seriösa sidan seriouslyfish.com (en utmärkt akvariesida enligt min mening) - jag kollade då upp vad de skrev och de rekommenderade ett mindre akvarium än vad vi gjorxde på Zoopet.
Exempel 2: Återigen på FB (där skrivs mycket bra saker, men också jäkligt mycket skit) så kritiserades Zoopet för att vi på Zoopet hade angivit för liten akvariestorlek för en art och folk höll med. Någon dryg vecka senare så togs SAMMA art upp igen av en annan person som kritiserade Zoopets för att vi hade angivit för stor akvariestorlek och folk höll återigen med!!!!! Så hur man än vänder sig så har man arslet bak[:-5]
Nåväl har man skrivit något så får man tåla kritik och lära sig att sålla fram den konstruktiva kritiken så att artbeskrivningarna blir bättre.
Oavsett vilket - återgå nu till den frågeställning som Xyzz40 ställer ovan. Zoopets artbeskrivningar i allmänhet kan gärna istället diskuteras i denna tråd på
https://www.zoopet.com/forum/forum/-...v-artregistret