Jag har ett guppypar med x antal ungar i mitt akvarium tillsammans med lite neontetror etc. Nu är det så att honan och en av ungarna har fått för sig att det är roligt att bita på hanen så fort han gör sig synlig och nu för tiden går hela deras dag ut på att bita honom, och när han väl simmar iväg leta reda på honom.
Först prövade jag med att ha bara hanen i min lilla "barnkammare" som man stoppar ner i akvariet, men jag tyckte synd om honom och släppte ut honom igen och plockade därefter ner honan i hopp om att det var hon som "uppfostrade" barnen till att bita hanen. Men ungen fortsatte att bita på honom och då kom jag på den genialiska iden om att hanen och honan båda skulle vara tillsammans, men den dög inte ens i en minut.. Till sist kunde jag hur som hellst ta reda på att det bara var en av ungarna som betedde sig som mamman och nu sitter de två inne i barnkammaren.
Det känns dumt att ha dem där inne men jag vet inte vad annars jag ska göra! Det funkar uppenbarligen inte med gömställen eftersom de letar reda på honom efter en kort stund igen.
Finns det någonting som man kan göra eller är han helt enkelt förlorad och jag måste på något sätt få bort någon av dem?