Biter ni er i tungan?

#1 - 16 februari 2006 19:43
Jag ser akvarier överallt nuförtiden! :) Hos tandläkaren, hos sjukgymnasten, på närsjukhuset, på naturhistoriska riksmuseet osv. Jättekul att fördriva tiden och kolla på medan man väntar. MEN, vad svårt det är att bita sig i tungan och inte be någon ta bort den "halvdöda fisken som fastnat bakom pumpen", eller ta hand om skalaren som ligger på sidan, eller ta bort de 5 döda fiskarna som ligger på botten. Kul att kolla på alla akvarier överallt, men ack så frustrerande ibland! Men i de flesta fall bara kul att kolla på! Kan ni bita er i tungan?
#2 - 16 februari 2006 20:16
Ibland..
#3 - 16 februari 2006 20:38
[quote=Fisktjejen]Jag ser akvarier överallt nuförtiden! :) Hos tandläkaren, hos sjukgymnasten, på närsjukhuset, på naturhistoriska riksmuseet osv. Jättekul att fördriva tiden och kolla på medan man väntar. MEN, vad svårt det är att bita sig i tungan och inte be någon ta bort den "halvdöda fisken som fastnat bakom pumpen", eller ta hand om skalaren som ligger på sidan, eller ta bort de 5 döda fiskarna som ligger på botten. Kul att kolla på alla akvarier överallt, men ack så frustrerande ibland! Men i de flesta fall bara kul att kolla på! Kan ni bita er i tungan?[/quote]Ja usch ja!! finns ett kar i huset jag jobbar som är vanskött.. en dag ja kom så var det massdöd bland guldfiskarna, o dem har haft i platys och allt möjligt men allt dör! tror lite att det kan ha att göra med maten en foderapparat med stora pellets som dem inte vill äta! har ring till butiken som "sköter" karet flera ggr o klagat. men det finns dem kar som sköts ordentligt tror jag. Har faktiskt tankar om att starta akvarieleasing själv... och sköta det snyggt!;)
#4 - 16 februari 2006 20:53
varfor borjar du inte med att fixa till akvariet pa jobbet ;) da kanske du redan skaffat dig en kund efter det + du behover inte se ett ovardat akvarium nar du kommer dit !!
/Sussi
#5 - 16 februari 2006 20:59
Har faktiskt tankar om att starta akvarieleasing själv... och sköta det snyggt!

Svar: Jag tror tyvärr inte att akvarieuthyrning är så lätt, att ha anställd personal är väldigt kostsamt och de ska dessutom åka bil (kostnad plus tidsåtgång) mellan ställena.
#6 - 16 februari 2006 21:02
men om man jobbar själv? :)
#7 - 16 februari 2006 21:12
[quote=smurfmats]men om man jobbar själv? :)[/quote]

Nja, det var inte det diskussionen gällde från början, men jag tänkte på alla avgifter som tillkommer för anställda, och visst är det liknande avgifter för egenföretagare, man får ut en bråkdel av den timpenning som kunden betalar.

Man kan ju räkna på att ett akvarium sköts två gånger i månaden av två personer som dessutom ska åka bil dit och därifrån, de ska parkera bilen, bära upp utrustning och ev nya fiskar...ja, det är bara vad jag kommer på, det är säkert mer. Anställda ska ha raster och kan bli sjuka (dyrt för arbetsgivaren), bilar ska servas och repareras...
Bilagor:
#8 - 16 februari 2006 22:52
Jag har tagit över skötseln av karen på mitt jobb... tyvärr har jag inte jobbat på ngn månad nu, men är dit titt som tätt och kollar till firrarna...

Ser ett kar förjävligt ut säger jag det...är det halvdant låter jag det oftast vara.
#9 - 16 februari 2006 23:06
tror det är många zooaffärer som behöver hjälp med rengöring ibland, har varit inne i många affärer där deras akvarium ser ut som ett ras. där blir man inte så sugen på o köpa fisk
#10 - 22 februari 2006 11:50
har ett akvarium på stället där jag har praktik... nystartat så många fiskar dör... plockar upp dom själv, å klagar lite när jag tyckert det behövs *hade gärna tagit hand om akvariet, om det inte redan funnits en som ska vara ansvarig för det*

har klagat i affärer där dom haft ett gäng döda fiskar i karen å så...
#11 - 22 februari 2006 11:54
säger i stort sätt alltid till i affärer i alla fall.. Gillar inte att dom friska(?) fiskarna ska behöva simma flera dagar med döda polare i karet..

Annons