Biotop...?

#1 - 13 maj 2004 13:10
Hej.
Jag vill göra en Sydamerikabiotop med dvärgciklider och eventuellt Scalarer. Om man har en biotop av detta slag, måste växterna också komma från Sydamerika?
Är nämligen förtjust i Javaormbunke och Hygrophila..
#2 - 13 maj 2004 13:10
Har ni dessutom tips på Sydamerikanska växter så ös på!
#3 - 13 maj 2004 13:12
Ja dom är asiatiska båda två, men går å söka på växter här på zoopet och då kan du få fram en del sydamerikanska växter.

Men i själva floderna är det itne så överdrivet mycket växtlighet (finns självfallet) utan dom flesta växterna växer i skogen och står under vattnet när floderna svämmar över varje år och många där är nog sumpväxter (det är undert den tiden som mycket fisk leker i amazonas.)
#4 - 13 maj 2004 13:12
gå in under växter här på zoopet och sök på ursprung
#5 - 13 maj 2004 13:40
Bägge av dom växterna du gillar kommer från asien,biotopen dom lever
är nästan helt utan växter med mest sten rötter och nerfallna löv.
#6 - 13 maj 2004 15:32
Du måste inte ha växter från sydamerika... du väljer ju själv nivån...
#7 - 13 maj 2004 20:40
Ja, jag kan ju börja lite smått med en Sydamerikabiotop med inslag av det asiatiska. Briljant. Någon riktig akvarienörd är man ju inte, (men på mycket god väg att bli, förutsättningarna är rekordstora ;).
Har ni också förslag på bottenmaterial?? Rådasand hade jag tänkt i och med att blästersand är så ljus.
Jag ska göra en bakgrund i frigolit också med blandannat en del utformad som ett mangroverev. Vad ska resten av bakgrunden efterlikna?? Sten, enkel bucklig struktur??. Några förslag??
#8 - 13 maj 2004 21:17
Ursprungligen skickat av Nanc

Du måste inte ha växter från sydamerika... du väljer ju själv nivån...

Skal det være ekte biotop måste han ha bara sydamerikanske planter :)

Anbefaler denne: http://www.zoopet.com/akvarium/vaxt.asp?NR=53

Annons