Nu behöver en "nybörjare" lite hjälp! Jag har skaffat mig min andra burk nu. Har tänkt ha den som yngel och räkburk. Har varken yngel eller räkor än, men vill ställa iordning den.
Jag köpte ett s.k guppyhotell. Det är ju ett "avancerat" (för sin storlek iaf....:confused: )filter. Någon som vill vara snäll coh försöka sig på en förklaring till hur det fungerar?
För den som inte vet hur det ser ut ska jag försöka mig på en beskrivning.
Är fyra kammare bakom en platta i bakre delen. Insug i den vänstra där finns en "svamp" som täcker hela kammaren. Sedan är det ytterligare en kammare där det vid inköpet fanns en "mörk svamp" (nåt kolfilter...???) i botten och ovanför låg en påse med många småpluppar (svårt att beskriva ) I nästa kammare fanns även där en "mörk svamp" i botten och ovan på denna flera stycken små bollar med långa spröt. Hoppas att ni som är lite insatta i hur sånt här fungerar förstår vad jag menar.
Är detta vad som kallas biologiskt filter. Hur ska jag bäst sköta det för att det ska bli bra.
Vet att många här kan mycket mer än jag så jag tar tacksamt emot all information, och hoppas att ni vill dela era erfarenheter med mig...[:I]
/Robert