Nä, det låter som ett bra pris. Beroende på vad det är för diskusar och vilka filter som följer med.
De gångerna jag forslat diskus så har jag alltid haft det väldigt varmt i bilen (så varmt som det går) och haft påsarna eller hinken på passagerarsätet med rumpvärmen på. Det gäller att det inte blir för kallt.
När det gäller 3 timmar och 6 fiskar så hade jag skaffat en större (typ 20liter) 3kantig eller rund hink med lock. Fyllt upp till hälften med en blandning av orginalvattnet (om det inte är nybytt) och fräscht kranvatten med mycket syre i. Sedan hade jag satt fast denna med säkerhetsbältet i passagerarsätet och dratt på rumpvärmen :)
Jag hade nog, om det funnits tid, tittat efter en 24v pump också. Finns säkert billigt på ebay. Som man kan plugga in i ciggarettändaruttaget på bilen för att få lite syresättning i hinken.
Du har 2 fiender, för låg temperatur och för lite syre.
Be han som äger karet att inte mata diskusarna någon dag innan, så blir det inte så mycket skit under resan. Fiskar bajasar alltid mycket när de är stressade.
Tror du gör en bra deal. Tror jag vet vilket kar du menar på blocket, har lite koll på annonserna :)
Lycka till
Stefan