hej jag har startat en sa biotop på 240L och tänkte ha ett stimm med tetror,
mina fråga är: Vilken är den billigaste tetran?
går andra året på gymnasiet så ekonomin e inte den bästa ;)
alcar skrev:jag skulle tippa på att neontetran är billigast
Nina82 skrev:De är ganska känsliga oxå, så det kanske slutar med att alla fiskar dör och du inte har råd att köpa nya :p
Ibland är det bättre att lägga en slant mer och få en lite tåligare fisk. Skippa pizzan denna månaden och köp en tåligare lite snyggare tetra ;)
axeisi skrev:tycket inte du ska välja neon tetra bara för den är billigast!.. det finns ju många snyggare tetror, men smaken är ju olika:P
Albinfiskare skrev:hehe, men pizza e ju så sjukt gott:P, nä men har kollat lite på röd fantomtetra och minortetra med,, ngn som har ngn erfarenhet av dem?
Nina82 skrev:Har ingen erfarenhet, men det låter bättre :)
Albinfiskare skrev:men asså egentligen, vad är det för fel på neontetran, den syns i akvariet och är lugn o fin, blir inte så stor heller.
o sen är det inte så dyrt att fylla på med flera om ngra skulle dö,
dessutom tål de högre temp med och det är bra för jag ska ha dem med diskus så småningom
ansjo skrev:Beroende på hur stora diskusarna är, men en favorit är alltid Kardinaltetran och den lite dyrare Rödmunstetran.
ansjo skrev:Kardinalen är röd på hela magen medans neonen är vit på buken.
ToNo skrev:Plantagen (göteborg, tagene) kör erbjudande ibland på neontetror - 10 st för 29:-
Det är det billigaste jag har sett!
/// Tord
Albinfiskare skrev:hehe, men pizza e ju så sjukt gott:P, nä men har kollat lite på röd fantomtetra och minortetra med,, ngn som har ngn erfarenhet av dem?
miaz skrev:Minortetran är VÄLDIGT snygg när det färgat ut. Vet däremot inte om den är diskusvänlig..
Solen skrev:Koppartetror brukar gå för ca 150kr för tio stycken, i stockholm med omnejd
De är färggranna och de har drag under galoscherna :p
Sultanen skrev:Sorgmanteltetror är inte heller de speciellt dyra, hade dem inne för 7:-/st här i stan senast jag var där:)
Dock tappar dessa en del färg när de blir äldre.