Billiga rötter i Gbg

#1 - 9 november 2007 19:24
Jag behöver köpa rötter till mitt 200L kar och behöver betala själv, mina föräldrar är nämligen ganska hysteriska på allt som behöver köpas till karet...

Så jag vill väldigt gärna veta var i Göteborgstrakten man kan köpa billiga (små) rötter till akvariet?
#2 - 9 november 2007 20:01
jag tycker herkules zoo, hornbach och zoo kompaniet har bäst urval när det gäller rötter
#3 - 9 november 2007 20:01
kolla trop akvariefisk import.. Kostar 40-70 kr och funkar till ett 200L så dom e inte skitsmå heller =) Hornbach, herkules och zoo kompaniet har dyrare men beror lite på hur stora rötter du vill ha.. Jag ville ha stora så köpte dyra för 250kr till mitt kar i hornbach =)
#4 - 9 november 2007 20:17
Trop akvariefisk import på kaggeledstorget har fina och ganska stora till bra pris. Jag köpte en superfin härom veckan för 220kr och han hade ganska mycket. Hornbach har ju en del men är lite dyrare. Jag älskar Herkules men tycker inte att de har så mycket fina rötter men det beror ju på tycke och smak. Lycka till med karet
#5 - 9 november 2007 20:21
Tack för era svar :)

Har Trop akvariefisk import någon hemsida?
#6 - 9 november 2007 20:45
eller så kan man plocka ute då är dom gratis:)
#7 - 9 november 2007 20:54
alcar skrev:
eller så kan man plocka ute då är dom gratis:)

Ja du, det skulle jag nog kunna tänka mig att göra :D
Var ska man leta och vad ska man undvika för sorts rötter?
Räcker det att skrubba och koka dom innan man har i dom i karet?
#8 - 9 november 2007 21:15
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är ju snart auktion, där kan man ju kanske fynda rötter om man har tur[/COLOR][/FONT]
http://www.gcg.se/html/auktioner.html
#9 - 9 november 2007 21:21
Solid skrev:
Ja du, det skulle jag nog kunna tänka mig att göra :D

Var ska man leta och vad ska man undvika för sorts rötter?

Räcker det att skrubba och koka dom innan man har i dom i karet?

det bästa är om man får tag på rötter osm legat i en mosse eller någon form av sumpmark om dom har legat på ett sådant ställe en lång tid så är dom helt ofarliga själv har jag en stor enrot i mitt diskuskar
#10 - 9 november 2007 22:23
Solid skrev:
Tack för era svar :)

Har Trop akvariefisk import någon hemsida?

du bör nog gå dit ändå, går du inte dit så har du missat mycke ^^ tommy är både jättekunnig och oerhört schysst.. Här är hemsidan:

[SIZE=-1]www.tropakvariefiskimport.com/[/SIZE]
#11 - 9 november 2007 22:24
du bör nog gå dit ändå, går du inte dit så har du missat mycke ^^ tommy är både jättekunnig och oerhört schysst.. Här är hemsidan:

[SIZE=-1]
www.tropakvariefiskimport.com/[/SIZE]

Tack så mycket :)
#12 - 9 november 2007 22:35
menar ni rötterna Tommy har precis vid ingången i den fyrkantiga nätgrejen?för det är inte mycket han har där. då tycker jag hornbach och herkules e bra mycket bättre med rötter
#13 - 9 november 2007 22:41
Jag ska med familjen på någon sportbilsutställning i helgen nära Hornbach, så troligen blir det väl där som jag köper rötter...

Men är det för dyrt köper jag nån annastans ;)
#14 - 9 november 2007 22:44
dom har rötter i typ small medium och large på hornbach, dom som kostar mycket är dom större och det kan man ju inte direkt klaga på eftersom dom är stora :P
#15 - 9 november 2007 22:45
och vad är det för utställning?:)
#16 - 9 november 2007 22:49
fredd skrev:
och vad är det för utställning?:)

Ja du, jag har inte så bra koll på det :D
Pappa sa bara att det skulle vara utställning med häftiga sportbilar^^
och jag tyckte det lät kul så jag ville följa med :p
#17 - 9 november 2007 23:24
hehe fick en hemside adress av en polare till utställningen:
http://www.mph.nu/

kolla under "bilar på mässan" i menyn, och sen längst ner: