Billiga akvarier?

#1 - 21 februari 2009 14:53
Hej!
Vet inte om det är tillåtet att diskutera :confused:, men kan ni tipsa om någon billig affär/webbshop som har akvarier? Har butik idag och skulle vilja hitta ett stort akvarium att ha som dekoration i vår butik. (Bor i Skåne)

Eller finns det ett behov/efterfrågan på bra men billiga akvarier och akvarieutrustning? Har alltså själv lite funderingar på att ta hem.....

Mvh
Kristian
#2 - 22 februari 2009 09:49
Kolla på annonserna härinne, stora akvarium dyker upp då och då. Sedan finns ju alltid Blocket. :)

Större akvarier än 960 liter är svåra att få tag på - skall man ha ett sådant får man ofta specialbeställa hos en tillverkare.
#3 - 22 februari 2009 11:48
Billiga akvarier

Tack för ditt svar! Japp ska hålla koll här också (kollar dagligen på blocket), tycker bara att de stora akvarierna är lite väl dyra ibland. Alltså begagnade menar jag.

Tittade på en nytt 720 liters (tror jag det var) hos en shop på nätet det gick på ca 4000 kr, begagnade kan de kosta minst lika mycket och då kan de ändå påpeka att det behöver silikonas om, eller "det är många år men ändå håller tätt. Många är även rätt nedgågna, slitna och skitiga (även om skiten oftast bara är att skrubba bort).

Men finns det bra butiker att handla i eller finns det intresse för bra med billiga akvarier? Jag och sambon har nämligen en butik med hund, katt och hästprodukter och den ena av våra leverantörer erbjuder akvarium, dekorationer etc. SÅ vi funderar på att ta hem det.....

Mvh
#4 - 22 februari 2009 13:33
Hornbach är mitt favvoställe vad gäller allt i akvaristik. De köper in stora mängder akvarier i massa storlekar, alltifrån pyttesmå till stora kar! De är mkt billiga med då de köper in helapallar med dem.
#5 - 22 februari 2009 14:41
De billigaste akvarierna är de som håller. ;)
Begagnat om det är i schysst skick annars så är inte nya så dyra heller om man tänker efter.
#6 - 22 februari 2009 14:54
fast på begagnade får man som regel med en massa tillbehör som pumpar,grus mm, jag har hittat flertalet akvarier till skänks,där jag behållit alla pumpar(en del stora å dyra nya) bla både ytter-å innerpumpar grus å dekorationer å en stor mal 32 cm,sen har jag rengjort själva karen å sålt dom lite billigt
#7 - 22 februari 2009 15:03
Vill man samla på sådant så är din strategi bra.
För mig är det dock el-förbrukningen som i centrum och jag köper pumpar som inte drar så mycket ström. Jag inbillar mig att detta kommer att betala tillbaka sig någon dag.
#8 - 22 februari 2009 15:47
har åxo koll på vad pumparna har för förbrukning men sen stämmer det inte alltid vad som står på dom och vad resultatet blir då man kopplar dom till en förbrukningsmätare, oftast blir det mindre än vad som anges men har även hänt att pumpar med låg drift drar mer ström vid mätning så det som anges är väldigt missvisande, vi har en mätare man kan kolla apparat för apparat eller allt som akvariet förbrukar mycket bra
#12 - 25 februari 2009 19:15
[QUOTE=tetraodonfeber;1263579]http://www.blocket.se/vi/20429637.htm?ca=8_s[/QUOTE]

Höjdarannons
#13 - 25 februari 2009 20:38
"Min man är en klen stackare"
Eh?

Annons