billaga BTN bakgrundet

#1 - 27 februari 2005 15:27
har ni några bra sidor med billiga BTN bakgrunder.
alla förslag är välkommna.
vet ej vilken jag ska ha ännu .
mvh jocke
#2 - 27 februari 2005 16:06
PWSS.nu har ganska bra priser.
MVH Richard
#3 - 27 februari 2005 16:19
finns det någon som har aqua rocks BTN bakgrund i sitt kar så man kan se en bild på hur den ser ut monterad?
mvh jocke
#4 - 27 februari 2005 16:33
Om du bor i eller i närheten av Göteborg har Herkules Zoo mycket bra pris på BTN (flera hundralappar billigare än PWSS).
#5 - 27 februari 2005 16:53
hmmm synd jag bor i katrineholm så jag har ca 35 mil dit tyvärr.
men tack för förslaget om man skulle åt det håller någon gång.
#6 - 28 februari 2005 11:44
[QUOTE=jocke_ek]hmmm synd jag bor i katrineholm så jag har ca 35 mil dit tyvärr.
men tack för förslaget om man skulle åt det håller någon gång.[/QUOTE]

Jag bor också i katrineholm eller snarare i forssjö!:)
Jag köpte min på akvakompis i jönåker ca 20 min bilfärd från katrineholm. Dom är ganska billiga. Åk dit dom har mycket grejor och stora rötter billigt.
///Victor
Lucas_no1
#7 - 28 februari 2005 12:32
Jag har en aqua rock i mitt 540 kar ta en titt!
Det är en 150x55.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=305624

Mvh Lucas
#8 - 28 februari 2005 12:58
mumma den BTN bakgrunden är ju skit fin monterad i karet ju.
ska köpa mig en sådan .
ska ha ciklider i karet så det passar ju in i deras miljö.
sen slipper man se värmare och pumpar.
tackar så mycket för titten.

ska se om jag har vägarna åt jönåker.

mvh jocke
#9 - 28 februari 2005 14:20
Inte för att det spelar så stor roll kanske, men...

Aquarock är inte en BTN backgrund.
BTN - Back To Nature, är ett varumärke, inte en typ av backgrund.
#10 - 28 februari 2005 14:25
Jag bor också i Katrineholm, jag byggde min egen bakgrund med frigolit köpt på bygg o interiör mittemot Willy:s :D
#11 - 28 februari 2005 15:19
hmmm är det någon skilnad på aqua rock och btn .
tycker att det blir lite dyrt med 3200:- med en bakgrund.
karet kommer ju att kosta ca 15000:- klart med allt ändå ju *S*

hadde gärna fixat en egen bakgrund om jag hadde haft tid till det ska flytta om 2 vecor och då har jag inget garage.

tror inte man blir poppis med alla smulor på golvet *S*
ev av grabben som tror att det snöar inne kanske *S*

mvh jocke
#12 - 1 mars 2005 08:02
Skillnad

Det är stor skillnad mellan aqua rock och BTN. BTN är hårdare och betydligt mer stabil, det känns att det är hög kvalitet. Aqua rock är också helt ok, men enligt min mening är den inte lika naturtrogen i vattnet som BTN. Jag har en BTN Rocky i min 375:a och en Aqua Rock i mitt 92L, så jag kan jämföra.

Dock, jag är nöjd med min Aqua rock också men skulle ändå inte vilja byta bort min BTN. Man får vad man betalar för.
#13 - 1 mars 2005 08:53
[QUOTE=Fred fish]Det är stor skillnad mellan aqua rock och BTN. BTN är hårdare och betydligt mer stabil, det känns att det är hög kvalitet. Aqua rock är också helt ok, men enligt min mening är den inte lika naturtrogen i vattnet som BTN. Jag har en BTN Rocky i min 375:a och en Aqua Rock i mitt 92L, så jag kan jämföra.

Dock, jag är nöjd med min Aqua rock också men skulle ändå inte vilja byta bort min BTN. Man får vad man betalar för.[/QUOTE]

Hänger ju också på storleken på akvariet. Jag skulle aldrig sätta en BTN i vårat 240l akvarie pga den plats som en BTN tar. Där passar en Aqua rock betydligt bättre. Man rymmer insug från ytterfiltret, doppvärmare osv, men inge mer.

I större akvarier däremot så kan BTN passa fint.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 1 mars 2005 09:01
Jag skulle aldrig sätta en BTN i vårat 240l akvarie pga den plats som en BTN tar. Där passar en Aqua rock betydligt bättre. Man rymmer insug från ytterfiltret, doppvärmare osv, men inge mer.

I större akvarier däremot så kan BTN passa fint.

Nu finns det ju olika modeller av BTN - modellerna Woodrock, Orinoco och Rocky Juwel tar ju inte alls så mycket plats som de övriga modellerna.
#15 - 1 mars 2005 09:51
hmmm ja nu blir man snurrrig i skallen .
får nog ta och åka till någon som har båda på lager och se vilken det blir.
vill ha en man monterar i karet så man slipper se pumparna i bakkant.
kan någon svara på om slingorna man lägger i botten är lika efektiva som en doppvärmare?

tack för alla bra förslag och ideer.

mvh jocke
#16 - 1 mars 2005 10:44
Om du sätter i bakgrund för att täcka pumpar och filter så håll dig till vanliga värmare också och sätt den/dem bakom bakgrunden. Bottenvärmare funkar men är ju bökiga att byta om något händer med dem. Dessutom, har man grävande fiskar gäller det att ha ett rejält lager substrat i sådana fall. Enklare med vanliga värmare tycker jag.
Lucas_no1
#17 - 1 mars 2005 10:47
Om du vill göra det enkelt så skaffa en aqua rock den behövs inte limmas fast.
Själv har jag placerat den i frigolit klossar under sanden och gjort ett litet borr hål i mittstaget och ett litet hål i överdelen av bakgrunden sen säkrat den där med en liten lina.
Då kan det inte komma någonstans och man kan ta ur den för att rengöra bakom.
Jag har två doppvärmare och två insyg och utblås till två ytterfilter monterade bakom den så visst finns det plats.
Jag har hört andra som vill ha plats för mer som har silikonat fast två glaslister på gavelsidorna på karet några centimter ut från baksidan och sen limmat fast bakgrunden på listerna.
Då kan du ju få hur mycket plats som hellst bakom den.

Mvh Lucas

Annons