Bildtråd!

#1 - 8 april 2010 08:47
Sitter här en regnig förmiddag och glider runt på forumet - läser senaste hamster(!)inlägget här hos kissarna, ler för mig själv och inser att: Hey! Det finns tonvis med bilder på såväl fisk som hund, fågel och häst.
Varför inte på katterna?
Släng in några härliga bilder på våra felina vänner vettja! Vi har sett att de gärna vill smyga med i akvarieporträtten.

Jag börjar med min projektkatt Aurora. Hon kommer ifrån föreningen "Kattakuten" och jag är hennes stödmatte tills hon hittat ett nytt, permanent hem och kan adopteras bort. ^^

[ATTACH]29444[/ATTACH]
#2 - 8 april 2010 09:37
Vacker katt med ett vackert namn, Aurora.

Slänger med en bild på en utav våra två Cornishar. Älskar deras STORA öron!:)
#3 - 8 april 2010 09:42
*skratt* Då är vi två! Den dagen jag väl bestämmer mig för att köpa katt på Riktigt ska det vara en oriental. Vackra näsor och stooora öron.
#4 - 8 april 2010 09:45
Pickles skrev:
*skratt* Då är vi två! Den dagen jag väl bestämmer mig för att köpa katt på Riktigt ska det vara en oriental. Vackra näsor och stooora öron.

Där kan man verkligen snacka ÖRON! :D Önskar jag inte vore allergisk, då skulle jag fylla huset med katter!
#5 - 8 april 2010 12:42
Bild på en av våra fyra katter...livsnjutaren Tequila...:)
#7 - 8 april 2010 16:58
Katter mjuka söta gosiga

Här är Schumi en av våra 4 Birmakatter
#8 - 8 april 2010 18:21
Tequilakatten ser verkligen ut att ha det riktigt fint (ingen kan gilla livet lika gött som en kissekatt ^^) och birmakatten är verkligen vacker!
Du tar så fina bilder på dina djur, Milhue.

Facebookkatten kunde jag inte kika på. Våga Vägra Facebook. ; )
Bilagor:
#9 - 8 april 2010 19:06
Pickles skrev:

Facebookkatten kunde jag inte kika på. Våga Vägra Facebook. ; )

Jag är alltså inte ensam facebookvägrare då? *förvånad* Heja oss!:d
#10 - 8 april 2010 19:50
Haha! Jag har också känt mig lite ensam i integritetsdjungeln ska erkännas. Highfive! XD
#11 - 8 april 2010 19:54
För ett par år sedan lånade vi hem ett par skogisungar för eventuellt köp av en uppfödare. Vi är allergiker båda två vuxna i familjen, tål olika raser olika bra, men tyvärr klarade maken inte av att ha dem i mer än några dagar.:( Sötare kan man knappast bli ialla fall än dessa två små pälsklingar. (Matten grät både en och tre tårar när vi fick lämna tillbaka dem...[:o])
[ATTACH][ATTACH]29474[/ATTACH][/ATTACH]
#12 - 8 april 2010 20:11
Dexter: Fantastiskt söta! Förstår att det var svårt att ge upp dem - men tur att ni hittade Rexarna sedan i alla fall. De funkar för många allergiker har jag hört.

Här är ytterligare en bild på hittekatten med skogistofsarna. ^^
[ATTACH]29475[/ATTACH]
Och så ett par på min första fosterkatt, Svarta Sara, som faktiskt hittade hem till slut. Kailzie var INTE imponerad i början. "Matte - Vad.Är.Det.Där?" De lekte arga leken.
[ATTACH]29477[/ATTACH][ATTACH]29476[/ATTACH]
#13 - 9 april 2010 09:09
det är nu jag önskar att jag hade "guld"

här är mina missar, tyvärr inte helt nya bilder http://warnberg.se/alottacats/bilder/
#14 - 9 april 2010 09:11
Dexter skrev:
För ett par år sedan lånade vi hem ett par skogisungar för eventuellt köp av en uppfödare. Vi är allergiker båda två vuxna i familjen, tål olika raser olika bra, men tyvärr klarade maken inte av att ha dem i mer än några dagar.:( Sötare kan man knappast bli ialla fall än dessa två små pälsklingar. (Matten grät både en och tre tårar när vi fick lämna tillbaka dem...[:o])

om ni ska testa katt så ska ni ju testa "allergi vänliga" katter och inte hårmonster :D

cornish rex eller devon rex :) (googla)

EDIT: OK OK nu läste jag att ni har rex!! :p
#15 - 9 april 2010 09:12
Yollis skrev:
det är nu jag önskar att jag hade "guld"

här är mina missar, tyvärr inte helt nya bilder http://warnberg.se/alottacats/bilder/

Vackra katter Yollis! Hur många har du?
#16 - 9 april 2010 09:14
Yollis skrev:
om ni ska testa katt så ska ni ju testa "allergi vänliga" katter och inte hårmonster :D

cornish rex eller devon rex :) (googla)

Jo, vi har två Cornishar men faktum är att är man kattallergisk kan man vara allergisk mot 11 olika saker, allt ifrån saliv, päls, mjäll...Faktum är att jag tål nästan långhåriga katter bättre för de tvättar sig inte lika ofta. Maken däremot fixar inte katter med mycket päls. (Jag mår skit av Cornisharna ibland men vill inte vara utan katter helt enkelt.)
#17 - 9 april 2010 09:16
Tack! Just nu har jag 3st Men söker hem åt en av dem.
Svårt att hitta tyvärr... jag har iofs inte bråttom, men sambon är jävligt stressad ;)
#18 - 9 april 2010 09:18
Dexter skrev:
Jo, vi har två Cornishar men faktum är att är man kattallergisk kan man vara allergisk mot 11 olika saker, allt ifrån saliv, päls, mjäll...Faktum är att jag tål nästan långhåriga katter bättre för de tvättar sig inte lika ofta. Maken däremot fixar inte katter med mycket päls. (Mår skit av Cornisharna ibland men vill inte vara utan katter helt enkelt.)

ja jag såg det (kolla mitt edit ;) )

där av att jag skrev allergi vänliga innom sittationstecken ;) Vissa säger ju att mina katter (bengaler) skulle vara allergivänliga...men det tror jag inte ett skit på.
#19 - 9 april 2010 09:18
nakenkatt då?
#20 - 9 april 2010 09:25
Yollis skrev:
ja jag såg det (kolla mitt edit ;) )

där av att jag skrev allergi vänliga innom sittationstecken ;) Vissa säger ju att mina katter (bengaler) skulle vara allergivänliga...men det tror jag inte ett skit på.

Jag tror det är olika från person till person. Maken märker nästan inte alls av sin allergi med Rexarna men huskatter och andra mer pälsiga blir han tokallergisk av. Jag blev så dålig när vi skaffat Rexarna att jag fick gå till läkare och få astmamedicin, fick naturligtvis lova att vi skulle göra oss av med katterna, och det gjorde vi ju - INTE!!!;):p:d Naturligtvis inget jag rekommenderar men jag är ju vuxen och kan ta mina egna beslut. Hade barnen varit allergiska hade katterna åkt ut direkt. (Och allergin blir faktiskt bättre med åren...*peppar*peppar*)

Bengaler är en utav de vackraste raserna jag vet.
#21 - 9 april 2010 09:26
Yollis skrev:
nakenkatt då?

Tyvärr för mig har de saliv de med...;)
#22 - 9 april 2010 10:00
Även stora killar kan vara bedårande...;) (Det var kul det här med kattbilder.:))
[ATTACH]29511[/ATTACH]
#23 - 9 april 2010 18:43
Yollis skrev:
nakenkatt då?

Hjälper inte om man är allergisk mot kattens saliv, hudepitel mm. har de även om de inte har hår.
#24 - 9 april 2010 21:04
Rosali skrev:
Hjälper inte om man är allergisk mot kattens saliv, hudepitel mm. har de även om de inte har hår.

det vet jag, men jag svarade ju på att hennes man inte tålde skogisarna med massa hår [:o] :p
#25 - 10 april 2010 06:54
#26 - 10 april 2010 19:01
Apropå allergi... ingen som testat sibirisk katt? Nu har jag ingen koll på vad det är hos dem som gör att allergiker kan tåla dem men...
Jag har en bekant som aldrig kunnat ha pälsdjur under hela sitt liv men som åkte till ett testhem för sibiriska katter och det visade sig att hon tålde dem! Så nu har hon sitt första egna husdjur!
#27 - 10 april 2010 19:49
Inka skrev:
Apropå allergi... ingen som testat sibirisk katt? Nu har jag ingen koll på vad det är hos dem som gör att allergiker kan tåla dem men...

Jag har en bekant som aldrig kunnat ha pälsdjur under hela sitt liv men som åkte till ett testhem för sibiriska katter och det visade sig att hon tålde dem! Så nu har hon sitt första egna husdjur!

Nej, vi har aldrig testat men när det så småningom blir dags för oss att skaffa ny katt, våra Rexar är bara 3 år och lever förhoppningsvis många år till, testar vi säkert Sibirisk Katt. De är superfina!:)
#28 - 10 april 2010 20:05
Här är mina 4 katter
dom på första kortet är sessan och willys som är syskon och är 8 år
Bild 2 är smoky som fyllde 14 år förra lördagen
Bild 3 är max som är en hittekatt och han fyller 11 år
[ATTACH]29546[/ATTACH]

[ATTACH]29547[/ATTACH]

[ATTACH]29548[/ATTACH]
#29 - 11 april 2010 07:54
Dexter skrev:

har ni provat helig birma katter? vi har en uppfödning av den rasen och har sålt katter till flera familjer där det finns allergiker. en i min familj är också allergiker och det funkar toppen. säger inte att alla klarar det men det skadar väl inte att prova?
#30 - 11 april 2010 07:56
facebookvägrare - ni missar en vacker katt. våga kolla på bilderna utan att bli medlemmar?.:)
#31 - 11 april 2010 08:14
sofiemedg skrev:
har ni provat helig birma katter? vi har en uppfödning av den rasen och har sålt katter till flera familjer där det finns allergiker. en i min familj är också allergiker och det funkar toppen. säger inte att alla klarar det men det skadar väl inte att prova?

Birmer är underbara. Men tyvärr så reagerar våra allergiska vänner på våra birmakatter. Så är man mycket allergisk rekommenderar inte jag att prova.

schumi är allergisk mot hundar, men klarar sig med tabletter i fällningssäsongerna, trots att vi har två hundar. Så det där med allergi är nog väldigt individuellt:)
#32 - 11 april 2010 08:51
Här är mina 3 monster :-)
#33 - 11 april 2010 16:53
Mina pälsmonster. Tiffany är en perser/norskskogskatt korsning och Lizton är en bengal
#34 - 11 april 2010 18:01
Vilka charmiga bilder som dykt upp! XD Jag anade nästan att det fanns gott om kattdjur här på forumet.

Och angående Facebook - man är inte välkommen in där utan att bli medlem. Det är så de får snaran om din hals, se. ; )
#35 - 12 april 2010 07:18
du kan kolla länkarna utan att vara medlem, du behöver inte in på sidan. men förstår dig, var själv facebook vägrare för ett tag sen:)
#36 - 12 april 2010 07:22
sofiemedg skrev:
du kan kolla länkarna utan att vara medlem, du behöver inte in på sidan. men förstår dig, var själv facebook vägrare för ett tag sen:)

Hur ser man länkarna utan att vara medlem?:confused:
#37 - 24 april 2010 20:39
åå vad snygg din bengal är Rambo... Vi har kikat lite på den rasen, men då min äldsta husis är en ganska bestämd dam så kommer hon inte acceptera en katt till.
Men de är sååå vackra!

Detta var en rolig tråd.
Återkommer med länk när jag lägger ut mina pälsbollar på photobucket!!
#38 - 18 maj 2010 19:20
Vi har ju numera fem katter totalt, så kanske man ska visa resten också...
Tequila som jag visat innan är enligt mej våran enda riktiga katt... ;)
Resten är perser......dom är söta iofs, men inte samma perfekta predatorer som huskatten.

Först ut är Illmer 6 år som inte vill förstå att han är kastrerad utan är en riktig casanova.

Sen har vi Nellie 3 år som är väldigt fotoskygg och älskar husses datastol.

Nummer tre är Whoopi som är dotter till Nellie.

Nu till vårat nytillskott Totte.....supersocial kattunge som går mej på nerverna när jag vill sova och han vill leka...
Fast han e rätt söt.

Som extranummer visar jag vår stallkatt Nisse ansträngt buren av min dotter......fast han ser rätt nöjd ut ändå tjockisen.... hehe
#40 - 23 maj 2010 21:59
Lägger upp 2 länkar om ni vill se min stora kisse. Väger ca 6 kg.
Jag misstänker att pappan är en norsk skogskatt. Han har inte erkänt faderskapet:D Men nog har Tussen (min katt) många drag av skogis. Och han är definitivt inte lik kattmamman.

http://img534.imageshack.us/i/pict0026q.jpg/
http://img513.imageshack.us/i/pict0025hf.jpg/
Bilagor:
#41 - 24 maj 2010 05:44
Senaste kattbilderna här från en skogspromenad :-)
#42 - 6 september 2016 13:12
Tar upp tråden.

Annons