Hoppas ngn här finner nöje i att se ett äkta vildfångat Discus "Coari" pars lek och ynglernas utveckling i deras naturliga Biotop. Bilderna är medvetet av ngt sämmte kvalite.
Bild ett Lek.
ps Kjell grattis till ditt 12.000 inlägg;)
drd skrev:P-Ö !!
Ska upp till stockholm om en dryg vecka och hade då planer på att höra av mig så klart och titta förbi och kanske rent av slå till på några av dom finfina F1 rackarna ju.
Har du några kvar hemma ?
p-ö skrev:Tack!! Efter lite efterforskning så kan jag bara buga över dessa ord.
MaxB skrev:Drd!!!
Jag var inne och "tjuvkikade" lite på dina bilder - det var ju helvete vad mycket fina akvarium och fiskar du har - mycket trevligt och spännande att skåda!!!
Mvh
drd skrev:Tjena igen P-ö
Supernajs att höra att du har ett par små kvar åt mig :)
Mitt heckelbestånd börjar se lite klent ut så några till skadar inte i karet , där är gott om plats.
Ska abdolut fundera över skalarerna :)
p-ö skrev:Hej, jag har hela tiden haft dig i åtanke,,,,, Ditt heckelbestånd börjar se lite klent ut!!! Vad har hänt:(
Ta du mina scalarer, det är ngt du har bra koll på !!
P.S. Mina scalarer är inte "rogivande" för mina Heckel.. och jag har hellre heckel än Scalarer.:p
drd skrev:Här kommer lite nytagna kort på mina nyanlända juveler ! :)
Tackar igen p-ö ;)
Även om jag känner att jag måste tacka gabbi på lagret lite oxå för packningen av dom [:o] ;) !
Alla har nu efter ett drygt dygn i löddevattnet käkat allt som bjudits deras gommar oxå så det kan inte bli bättre.
D50+ flingor,super vital 2000 mix,artemia,röda mygg och även ancistrusarna algtabletter så nog hade dom aptit som sagt:D !
drd skrev:Här kommer lite nytagna kort på mina nyanlända juveler ! :)
Tackar igen p-ö ;)
Bucket skrev:Najs.
Sjukt fina fiskar ser det ut att vara.
bra jobbat P-Ö :)
p-ö skrev:Kanon kul drd!!! Fina bilder och med din upplösning så ser man tydligt hur extremt raka hela linjer dom har i sina band. Inte en enda har ett brutet band vilket förvånar mig.
Du ska inte tacka mig utan jag dig,,, ditt vatten kommer passa dom perfekt,,,, det som ev. oroar mig skulle väl då vara att du förmodligen kommer mata ihjäl dom;)
Visst ska även Gabbi ha ett stort tack för sin hjälp,, jag ska återgälda det:p
Återkom gärna lite då o då med uppdatering av mina "barn".
Ha de drd.
drd skrev:
Dom får dock käk 2 ggr av automaten när jag knegar och dom är tokiga i D50+ flingorna så det är perfekt.