ansjo skrev:Kolla bland mina bilder i fotoalbumet här på Zoopet, där är några bilder på mina gamla Redback.
Mats har aldrig haft Redback, ännu iaf;).
Kensa skrev:det är när man ser dom bilderna man direkt mailar regeringen och meddelar att
det där vi beslutade innan med nedläggning av kar är upprivet.
faaannnnn......
en liten 70x85x70 kub vill man ha med lite reds i mitten, ett gäng bolivianer på botten,
lite vallisar i bakgrunden, 1 fet svärdis i mitten, ett par rejäla rötter, engelsk sten på botten,
ett litet fett filtersystem bakom en slimmad btn, kanske med två bra cirkpumpar och lite strilrör,
några t5 aquastar så det blir 0,3W/liter ljus i karet, 2 spottar med ledljus, och en liten liten
blå ledslinga som nattljus....
hmmmm.....
hmmm......
suck....
ansjo skrev:Jag har sett flera gånger Redbackskalarer odlade i ett par generationer som tappat det röda på ryggen av någon anledning, och då ser de ut som dina. Jag är ganska tveksam att det skulle komma så rött som det "bör" vara med stigande ålder/storlek, men vi får hålla tummarna:)!
Hur förklarar du det då det är generation 2 fiskarna kom ifrån?VisualDarkness skrev:Jag gissar på undermålig urvalsodling. I naturen är nog den röda fläcken en fördel när det vankas lek men i akvarium spelar den ingen roll. :)
ansjo skrev:Hur förklarar du det då det är generation 2 fiskarna kom ifrån?
Vimsa skrev:De tre F1:orna jag köpte ska tydligen också vara Redbacks :) Dessa är dock små, 8 cm höga kanske? *uppskattning*
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=149587&p=1552671&viewfull=1#post1552671
Har aldrig varit speciellt förtjust i scalarer tidigare men måste erkänna att jag blev stormförtjust i dessa :)
Vimsa skrev:HAHAHA! Helt omedvetet :D