Bilder på mitt 390 liters.

#1 - 21 februari 2006 22:02
Törs äntligen skicka in bilder på mitt 390 liters akvarium. Lite glest är det förstås men det har ju bara varit uppstartat i ca. 1 månad.
Försöker fundera ut hur jag ska lösa växtproblemen. Det är ju en hel vetenskap ;)
#2 - 21 februari 2006 23:35
hej

det var ett fint akvarium enligt min åsikt...jätte fin mongrove rot i mitten och hoppas det löser sig med ditt växtproblem...:D
#3 - 28 februari 2006 16:34
Fint! Ett stenröse vore snyggt att fylla upp med på höger sida...lite tomt där. Det täcker ju även delar av pumpen också..
#4 - 28 februari 2006 16:49
Leta upp några snabbväxande rackare som fyller ut lite, sen är de bara att rensa och forma.
#5 - 28 februari 2006 21:02
[quote=NiXoN]Leta upp några snabbväxande rackare som fyller ut lite, sen är de bara att rensa och forma.[/quote]

Jo, jag ska byta ut krukan också. Hoppas att en klasskompis kan bygga någon snygg klippa i keramik åt mig. Ska byga ett eget stenrös när det väl är säsong till att gå ut och plocka stenar. Ekonomiskt och roligast tycker jag att få lite egenplockade stenar i akvariet.
Har införskaffat PMDD och växterna ser redan finare ut så jag tror att det fylls upp ganska fort :) men ett par snabbväxare till ska nog kunna införskaffas. De växter jag tänkt skulle dölja pumpen har tyvär tokansats av mina praktbotier [:(!] . Nåja, det är med dem som med barnen, de är så charmiga att man inte kan vara arg på dem ;) .

Annons