Lite suddig, men frågan är kan man ta bort ventilen som sitter längst upp, så ja kan sätta pumpen längre ned så den slipper dra ner andmaten i akvariet.
luftrörer är ju avtagbart o används ju bara om du ska tillföra luft i strålen för o syresätta.
Fast om du kör pumpen så vattnet krusar sig så syresätts det bättre av det än av luft.
Luftbubblerna drar ur Co2 ur vattnet så gör lika mycke skada som nytta
Jag tog bort den dära ventilen och de blev inget bra alls, trycket blev ännu högre och växterna vek sig, så får ha det som ja hadde innabn, och ja har ju tagit bort andmaten nu med så nu är de jhu igentligen inget problem.
Går det inte att ställa trycket på den där pumpen? och om du vill behålla syresättningen kan du juh byta ut den korta sladen med en längre och sedan sätta fast pumpen djupare i akvariet. (Jag utgår ifrån att det sitter en liten sladbit uppe på pumpen som fungerar som en snorkel;) )
de sitter ingen sladd/slang på min
de sitter en liten rör med en ventil ovanför så man kan reglera om de ska vara vanligt tryck eller luftbubblor.
sen finns de en anna reglage som ändrar trycket till lägre eller högre men även om ja har på lägsta så blkir de inte bra
men ska skaffa sån där rör (stril) som kanske blir bättre.