Bilder på era hundar..

#1 - 4 juli 2005 12:09
Tänkte att det kunde vara kul att se vad för hundar folk har här på zoopet?

Själv har jag min lilla Maya, en amstaff/labbe (till största delen amstaff).
På fotot hade vi nyss fått henne ifrån hennes FD ägare som inte klarade av henne.(17 veckor gamla, nu är hon 8 månader och några veckor)

(testar att ladda upp mina bilder till forumet med så om det blir fel säg gärna till)
#2 - 4 juli 2005 23:05
min första hund Luzernstövare användes för jakt på hare och som utställningshund.
framgångsrik på båda områdena och en helt underbar sällskapshund och mycket snäll mot barn.
enda hunden jag träffat som man kunde ge en köttbit till från middagsbordet och inte tiggde efter mer.
http://img.photobucket.com/albums/v218/Raven1234/image003.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v218/Raven1234/image004.jpg

min andra hund skulle blivit jakthund men eu satte stop för det.
tog över honom när han va nästan 2år hade blivit misskött.
http://img.photobucket.com/albums/v218/Raven1234/image005.jpg
#3 - 4 juli 2005 23:53
Jag har en enkel liten hemsida med mina hundar som ni kan trycka på länken i min signatur för att komma till. Jag lade ner arbetet med sidan ganska fort då jag tröttna på att den bara krångla hela tiden, men jag brukar kika in emellanåt. Där har jag skrivit lite om varje hund samt har ett litet fotogalleri med. Välkommna att gå in och titta!
#4 - 5 juli 2005 07:03
Raven: Varför satt EU stopp för det?

Härliga bilder annars. =)

Marie J: Din sida har jag faktiskt kolla in tidigare. Och tycker att du verkar ha helhärliga hundar.

Fast ifrån och med igår så är min "lilla bebis" inte en bebis, hon inledd sig första löp igår. Det är otroligt vad tiden igår fort, det känns att det var igår som jag var nervös och åkte ner och hämtade det lilla knytet. Som var så modig hela vägen hem trots att allt var så nytt. [:-2]
#5 - 5 juli 2005 07:26
Här är min lilla skit - i sin hojutstyrsel. :D Nu väntar vi bara på att vi ska få ordning på hojen också så vi kan börja ut och köra.
#6 - 5 juli 2005 10:36
[QUOTE=Linda_A]Marie J: Din sida har jag faktiskt kolla in tidigare. Och tycker att du verkar ha helhärliga hundar. [/QUOTE]Dom är underbara med väldigt personliga. Lady dog tyvärr förra året, vilket var en fruktansvärt stor sorg för mig då hon var min favvis.
#7 - 5 juli 2005 12:07
[QUOTE=Linda_A]Raven: Varför satt EU stopp för det? [/QUOTE]

vet inte men det jag fick höra som orsak till varför han inte blev jakthund.
skulle gått på fåglar.
#8 - 7 juli 2005 15:46
Här kommer ett par bilder på min lilla goding.
http://www.zoonen.com/res/user/178191/galleri/337427/dasymob_orig_SE.jpg
http://www.zoonen.com/res/user/178191/galleri/312688/adsc0015_orig_SE.jpg

Daisy som hon heter är 4 år gammal & en samojed. Hon har fått en kull valpar & bilder på dessa finns på min zoon. Daisy är en liten ängslig tik som tyvärr är rädd för höga ljud. Hon är en riktig enmans hund & har lite svårt för att matte inte är hemme hela dagarna. Annars är hon jätte snäll & en pärla i agility! Vi har tre samojeder hemma men det är daisy som kommer att följa med hemifrån när det blir dags.
Här är en riktigt fin bild på en av vära hundar, Julia!
http://www.zoonen.com/res/user/178191/galleri/312680/juliagra_orig_SE.jpg
Linda_A: Funderar på att köpa en amstaff när jag flyttar hemifrån, tycker att det verkar vara en mysig & arbetsvillig ras...å så snygg sen! Men vart man än vänder sig så får man kommentaren att man nog ska akta sig för att ge sig i lag med en amstaff med tanke på att det inte var länge sedan de användes som kamphund. Fick du höra samma saker innan du köpte din lilla sötnos?
#9 - 7 juli 2005 16:07
[QUOTE=Fawkes]
Linda_A: Funderar på att köpa en amstaff när jag flyttar hemifrån, tycker att det verkar vara en mysig & arbetsvillig ras...å så snygg sen! Men vart man än vänder sig så får man kommentaren att man nog ska akta sig för att ge sig i lag med en amstaff med tanke på att det inte var länge sedan de användes som kamphund. Fick du höra samma saker innan du köpte din lilla sötnos?[/QUOTE]

Nu ska jag vara hård men innan du ens fortsätter att tänka på amstaff så måste du läsa på. Amstaffen har ALDRIG används som en "kamphund".
Utan har endast används som en utställninghunds.

Amstaffen togs fram ur ett 30 tal american pitbull terriers som la basen för amstaffen. Pga av att Apbt hade blivit så pass populär efter busungarna och allt då vill AKC få fram en rumsren apbt och ur dessa 30 apbt uppstod amstaffen. Med andra ord amstaffen har aldrig varit en kamp. Och orsaken till att apbt inte reggas i sverige beror bara på att ACK sammarbetar med FCI som SSK sammarbetar med. Med andra ord de ACK,ADBA och BFCK som reggar apbt inte sammarbetar med FCI så reggar inte SKK de heller.

Och bara för att säga det. Har en APBT ingen stamtavla så är det till 99,99% ingen renrasig. APBT som alla andra raser har stamtavla.

Sen till din fråga. Jo de är mysiga och underbara hundar. Men det är super viktigt att välja en uppfödare som vet vad han håller på med. Som kollar sina hundar och som är medveten om vad för krav denna ras har.

Sen jo vissa har varit lite fundersamma till mitt rasval. Men de som har träffat min hund har alla blivit kära och alla gillar henne. Och tycker att hon är en otroligt lugn och stabil hund. Men hon är rätt envis, hatar att vara ensam(är otroligt bunden till mig) och är väldigt uppmärksam på mig.

Mitt råd är läs på, träffa hundar(vuxna hundar, inte valpar för alla gillar valpar) och spendera tid med dem. Sen ja med tiden. Folk kommer att tro att du går runt med en farlig hund. Men det är något som man får ta och försöka bevisa att man sköter sig utan att för den delen tro att ens hund inte har några brister.

Sorry för att det blev så pass långt. =)
#10 - 7 juli 2005 16:58
Tack för ett bra svar!
Jo jag har läst en hel del. bla Agrias sida där de beskriver amstaffen uppkomst, vad de jag har pratat med menar är att amstaff har pitbull i bakgrunden vilka ofta figgurerar som kamphundar & att det inte är tillräckligt länge sedan urvalet skedde för att ha hunnit dämpa "kamplusten". Att amstaffen naturligt skulle vara mer aggressiv mot andra hundar har jag hört från flera håll, tillockmed från en uppfödare(!) Men JAG tror inte att amstaffen är farligare än tex schäfer eller varför inte samojed om den hanteras rätt, vilket förövrigt gäller för alla hundar. Vår granne har en amstaff som gick i samma dressyrkurs som jag & min hund & det var efter att ha träffat denna undrebara hund som jag på allvar började fundera på amstaff. Denna hund har min familj varit hundvakt åt ett flertal gånger & aldrig har det varit problem med de andra hundarna. Men du har rätt, innan jag bestämmer mig för amstaff ska jag åka till ett par uppfödare, bla en i jönköping som jag träffade på en agillitytävling & se om jag trivs lika bra med deras hundar som med grannens Vinny. Och stamtavla kommer jag givetvis att kräva vid ett eventuellt köp.

Detta är inte menat som något försvarstal, men jag vill bara förklara att jag har läst på & i övrigt inte är någon novis i hundvärlden, min familj driver sedan ganska nyligen kennel men redan innan dess var utställningar & hundkurser en del av min vardag. Om jag köper en amstaff kommer jag att vara fullt medveten om vad jag köper & hunden kommer att får all den aktivering (både fysiskt & psykiskt) omvårdnad & kärlek den behöver. Vad jag egentligen var nyfiken på var om du tvekade att köpa din hund pga alla negativa rykten som förföljer amstaffen & så skulle det var kul att veta varför det blev just amstaff.
#11 - 7 juli 2005 17:49
[QUOTE=Fawkes]Tack för ett bra svar!
Jo jag har läst en hel del. bla Agrias sida där de beskriver amstaffen uppkomst, vad de jag har pratat med menar är att amstaff har pitbull i bakgrunden vilka ofta figgurerar som kamphundar & att det inte är tillräckligt länge sedan urvalet skedde för att ha hunnit dämpa "kamplusten". Att amstaffen naturligt skulle vara mer aggressiv mot andra hundar har jag hört från flera håll, tillockmed från en uppfödare(!) Men JAG tror inte att amstaffen är farligare än tex schäfer eller varför inte samojed om den hanteras rätt, vilket förövrigt gäller för alla hundar. Vår granne har en amstaff som gick i samma dressyrkurs som jag & min hund & det var efter att ha träffat denna undrebara hund som jag på allvar började fundera på amstaff. Denna hund har min familj varit hundvakt åt ett flertal gånger & aldrig har det varit problem med de andra hundarna. Men du har rätt, innan jag bestämmer mig för amstaff ska jag åka till ett par uppfödare, bla en i jönköping som jag träffade på en agillitytävling & se om jag trivs lika bra med deras hundar som med grannens Vinny. Och stamtavla kommer jag givetvis att kräva vid ett eventuellt köp.

Detta är inte menat som något försvarstal, men jag vill bara förklara att jag har läst på & i övrigt inte är någon novis i hundvärlden, min familj driver sedan ganska nyligen kennel men redan innan dess var utställningar & hundkurser en del av min vardag. Om jag köper en amstaff kommer jag att vara fullt medveten om vad jag köper & hunden kommer att får all den aktivering (både fysiskt & psykiskt) omvårdnad & kärlek den behöver. Vad jag egentligen var nyfiken på var om du tvekade att köpa din hund pga alla negativa rykten som förföljer amstaffen & så skulle det var kul att veta varför det blev just amstaff.[/QUOTE]

Hej! :)

Jag menade inte att du inte kunde något om hundar. Men just inom apbt/amstaff/staffen är det ett problem inom att folk ogärna vill berätta den riktiga bg om hundar.
Personligen tycker jag att du kan skrota agrias sida direkt. :)

En sak till kamplust har inget med själv hundkamp att göra. Som du kanske vet så är ju kamplust ett utryck som man använder ibland massor med raser, som rottis, schäfrer m.m Det utrycket du söker efter är gameness och det behöver du inte ens tänka tanke på hos ast. Gameness är en egenskap som försvinner om man inte avlar efter den. Och gameness är en sak som måste testas. Exakt som en jakthund. Du kan inte ta en jakthund och säga att den är en jättebra jakthund utan att ha testat den i jakt eller hur? Det samma gäller i HK.
Men du har en poäng du kanske får en hund som du ALDRIG kommer att kunna ha med andra hundar? Som kanske inte kommer överrens med dina andra hundar. Jag säger inte detta för att du ska tycka att det är coolt(säger inte att du gör det men jag så att ingen tror att jag gör det.) utan för att det är en sak som man får tänka på när man skaffar en hund av denna ras.

Farlig och farlig, alla hundar är det. Men du har rätt en dålig hund är en dålig hund oavsett ras. Och en hund av dessa raser (bullandterrier) ska ALDRIG bita/ogilla en människa. De älskar människor och ska göra det enligt rasstandrad. Så som jag har märkt det hela, att de har lång stubin, men smäller det så smäller det rejält och då ska du ha en Breaking stick i närheten. (pratar om hundar)

Detta var inte heller menat som ett tal om att du är en olämplig ägare. Inte alls. Men många köper dessa raser och tror att de är tuffa hundar som kan hanteras lite hur som helst eller så köper de dem för att de ska bevisa att de inte är kamphundar. Vilket är lika fel.

:) Jag köpte dem i och med att jag letade efter en lite grövre hund som inte skulle bli för stor men ändå har en hel del att ge.
Jag är så nöjd så det inte är sant. Jag och min hund är ett känns det som ibland. Men det finns ingen som driver mig så galen som hon gör ibland. Som flera staffägare har sagt till mig, ska du ha denna hundras/raser måste du har humor och kunna skratta åt saker för annars kommer de att driva dig galen.
Sen att det blev just amstaff var att jag blev "lurad" av en staffeuppfödare. Och tackade nej till den kullen. Letade vidare och hittade ingen uppfödare i närheten som passade mig och mina krav. Så råkade det så att maya behövde en ny ägare och jag kunde inte säga nej. Så nu sitter vi här snart ett halvår efter och hon har just inlett sitt första löp.
#12 - 9 juli 2005 15:39
Gothia`s Zorba

2 årig renrasig tysk tik som kommer va med på utställniing oktober.Wish me luck!
#13 - 9 juli 2005 16:35
haha fin sängvärmare ;)

lycka till
#14 - 9 juli 2005 18:33
sambons hund är ett riktigt blötdjur.... (måste vara labradorgenerna) och lite lustigt reslutat om blöt hund rullar sig i finkornig sand... kolla bara på det här exemplaret av hot dog...
#15 - 9 juli 2005 18:39
haha ingen hund man vill ta in i en lägenhet.

min första hund kunde tänka sej att bada fötterna.
va de 29grader eller mer KANSKE han rentav gick ner till magen.

min andra hund hoppa i så fort han kunde.
låg de is i vägen bet han sönder den och hoppa i haha
#16 - 9 juli 2005 21:18
Jag älskar min fjötis! Hertha! ;) :rolleyes: gladhertha...;) Hon är iaf en Kerry blue terrier som blir 8 i december.
Titta på min Zoon för bilder. :)

Här är min Lingus Unlawful Entry ;)
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=288451
#17 - 13 juli 2005 21:47
=)

Hej! jag ska skaffa hund snart men jag har redan hälsat på den och tagit kort så jag kan lägga in ett kort... bara jag fattar hur man gör :P
#18 - 14 juli 2005 06:36
För att kunna lägga in kort i forumet måste du vara goldmedlem. Du får lägga upp ett par kort på zoonen eller liknande och länka dit
#19 - 8 augusti 2005 14:47
hur lägger man in bilder på sina hundar?
#20 - 8 augusti 2005 14:52
gå till www.photobucket.com fixa ett konto så laddar du upp bilderna där så är det bara att posta en länk till bilden.

bilden i sej kan du inte lägga upp.
#21 - 8 augusti 2005 20:57
[QUOTE=rebeckastalhammar]hur lägger man in bilder på sina hundar?[/QUOTE]

OK, jag tar det en gång till; De som lagt in bilder på sina hundar här i tråden är gold-medlemmar. Den som inte har goldmedlemskap kan inte lägga in foton direkt i forumet utan måste lägga bilderna på en annas sida. Till exempel på Zoonen eller där raven tipsade om och sedan skriva in adressen till den sidan här i forumet.
Hur du gör för att lägga upp bilderna på de sidorna beror ju på vilken du väljer .
#22 - 16 augusti 2005 13:54
Här kommer bilder på min hund, Tyra. Rasen är Autralian Kelpie och hon är 6 mån. Ska på utställning på lördag. Något som jag aldrig gjort...

http://hem.passagen.se/tyrakelpie/bilder/Skarhamn_juli/klipp_ligg.jpg

Hon har också en hemsida http://www.tyrakelpie.tk besök gärna!
#23 - 16 augusti 2005 16:16
hahaha såg ut som en go kall nos en tidi lörda morron
#24 - 14 oktober 2005 18:56
Min vovve (Nalle), kan ses på hemsidan http://www.geocities.com/addemansqenzo
#25 - 14 oktober 2005 21:37
Två dagsgamla bilder på min tös som blir 1 år nästa vecka.
#26 - 14 oktober 2005 22:28
Bilder på mina hundar finns på min zoon! Om nån vill se...!
#27 - 14 oktober 2005 22:42
jag har två hundar, en dansk/svensk gårdshunds hane på tre år som heter Rummel och en jack russell terrier hane som heter Rally. Här är en bild, Rummel till vänster och Rally till höger:

http://vovve.net/ivp/10/10543-663551828070230.jpg

Hundarna har även en egen hemsida om nån är intresserad av att läsa mer och se fler bilder:

http://skrabbe.vovve.net/hundarna/
#28 - 14 oktober 2005 22:45
fina hundar :)

nitra98 goa valpar du hade
#29 - 14 oktober 2005 22:49
[QUOTE=Raven]fina hundar :)

nitra98 goa valpar du hade[/QUOTE]

Hade nästan velat behålla alla själv, men det är ju "omöjligt"! :D
#30 - 14 oktober 2005 22:53
hahaha nejdå allt går.
flytta till en bondgård går ju ;)
#31 - 14 oktober 2005 22:56
[QUOTE=Raven]hahaha nejdå allt går.
flytta till en bondgård går ju ;)[/QUOTE]

Ska absolut tänka på saken för framtida eventuella kullar! ;)
#32 - 14 oktober 2005 23:05
eller så hur du 2 lägenheter bredvid varann och slår upp ett hål i väggen så får du en STOOR lägenhet haha
blir bara kul när du ska gå ut med hundarna.

nä för många hundar ska man inte ha.
har haft 2st samtidigt och de va inte sådär trevligt när man va ute med dom då båda va EXTREMT hanilskna och den ena va psykfall å bl.a attackerade tikar som löpte.
#33 - 14 oktober 2005 23:14
[QUOTE=Raven]eller så hur du 2 lägenheter bredvid varann och slår upp ett hål i väggen så får du en STOOR lägenhet haha
blir bara kul när du ska gå ut med hundarna.

nä för många hundar ska man inte ha.
har haft 2st samtidigt och de va inte sådär trevligt när man va ute med dom då båda va EXTREMT hanilskna och den ena va psykfall å bl.a attackerade tikar som löpte.[/QUOTE]

Låter inte allt för kul! Jag har 2st nu men de är hyfsat duktiga i alla fall..."Vardagsfostrade" skulle jag vilja påstå! :p
#34 - 14 oktober 2005 23:15
Förresten tror jag vi stal tråden lite, det här får vi snart dryfta privat, Raven! :D Ber alla hemskt mycket om ursäkt! :o
#35 - 14 oktober 2005 23:52
nja nåtsånär "on topic" är vi ju :D pratar ju hundar ;)

http://img.photobucket.com/albums/v218/Raven1234/Ema.jpg
den svarte hunden hette Dunko var jakthund och utställningshund.
den bästa inom sin ras som utställningshund och va en mycket bra jakthund.
mycket barnvänlig snäll aldrig morrat åt nån eller försökt bita men kunde nafsa om man busa förmycke.
hans liggplats är inte korgen utan liggplatsen till höger men korgen va goare.

den bruna hunden skulle blivit jakthund men eu satte stop för det.
va runt 1.5-2 år gammal när han kom till mej och på just denna bilden har han gjort nåt han inte får och blivit skickad till sin liggplats.

i normala fall hade det varit fullt slagsmål annars den bruna hunden(alfons) accpeterare aldrig riktigt dunko dels pga att dunko försvann många helger då han va jakthund men dunko backade aldrig undan när alfons mucka gräl och satte alfons på plats varenda gång dom inte blev abrutna.
tyvärr blev alfons mer och mer psykiskt instabil och avlivades pga det då han började hugga efter allt och alla näst intill.
blev 10-12 år gammal.
#36 - 15 oktober 2005 11:38
Linda A : Hon är ju JÄTTEFIN!!!
#37 - 15 oktober 2005 11:48
[QUOTE=gladys]Linda A : Hon är ju JÄTTEFIN!!![/QUOTE]

Tackar! :D hon skulle ev kunna varit mera slimmad så sätt. Men nu till vintern är det väl bra med lite extra så att hon inte fryser..
#38 - 16 oktober 2005 15:21
Här är min Zeke!

Han är en Malinois som fyllde 1 år i mars -05.
#39 - 17 oktober 2005 16:42
Här är en bild på min lilla Ida ( 5 månader ) som är av rasen Coton de Tulear. Hon är en ljuvlig liten madam som älskar att gräva, om hon får lov, och att bada badkar. Det kanske är tur att hon tycker om att bada eftersom hon blir lortig när hon gräver *skrattar*
#40 - 17 oktober 2005 18:36
Här är vår älskade blandis Pavarotti. Nio och ett halvt snart och lika pigg fortfarande. Han är 50% Flatcoated retriever och resten Collie, Schäfer och Belgisk Vallhund.
Råkar ni ha en tik med samma blandning får ni gärna höra av er om valpar ;)
#41 - 21 oktober 2005 12:30
[QUOTE=Lenita]Här är vår älskade blandis Pavarotti. Nio och ett halvt snart och lika pigg fortfarande. Han är 50% Flatcoated retriever och resten Collie, Schäfer och Belgisk Vallhund.
Råkar ni ha en tik med samma blandning får ni gärna höra av er om valpar ;)[/QUOTE]

Allvarligt?
#42 - 21 oktober 2005 14:47
Jovisst är jag allvarlig, vi har letat efter en tik åt honom med liknande blandning eftersom han har ett underbart psyke och temperament. Snäll mot valpar, barn och andra djur, livlig, intelligent, lätt att lära - han är helt enkelt en underbar hund. Och det är inte bara matte och husse som säger det ;)
Vi skulle jättegärna vilja ha en valp efter honom. Han börjar ju bli gammal nu och har kanske inte så många år kvar, så det börjar brinna lite i knutarna.
Du råkar inte ha en tik?
#43 - 21 oktober 2005 14:51
Jag är helt och hållet emot planerat blandrasavel...
Sen att hunden är fin och snäll räcker inte till på långa vägar!

Det finns inget ont i min renras heller, han kommer ändå aldrig att gå i avel!
#44 - 21 oktober 2005 14:56
[QUOTE=Babbett]Jag är helt och hållet emot planerat blandrasavel...

Det finns inget ont i min renras heller, han kommer ändå aldrig att gå i avel![/QUOTE]

:eek: Wow... ja det är ju olika här i världen.
Men nya hund och kattraser uppstår ju faktiskt genom korsningar, man avlar helt enkelt på de egenskaper man vill ha. Vill man ha jaktegenskaper avlar man på det etc. Så det är ingen nyhet direkt att man parar hundar av olika raser. Vår Pavarotti är ett sådant exempel på planerad avel. Det finns flera kullar av just de föräldrarna, alla med mycket bra temperament.
Men som sagt det är olika här i världen hur man tycker och tänker.
#45 - 21 oktober 2005 15:10
Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..
#46 - 21 oktober 2005 16:08
Det finns ett talesätt som heter "har man sagt a får man säga b". Man bör motivera sig om man så att säga angriper, men det är givetvis upp till dig...
#47 - 21 oktober 2005 16:22
Jag tycker inte jag angripit någon, jag har skrivit att jag är emot planerad blandrasavel. Jag blev förvånad över din "annons" längre upp där du skriver att ni gärna avlar på eran hund, var inte säker på om du skämtade..
#48 - 15 november 2005 18:30
Gothias Zorba
#49 - 15 november 2005 19:32
hahaha såg ut som en störtskön sängvärmare
#50 - 16 november 2005 00:14
hundar

här är mina älsklingar
#51 - 17 november 2005 15:22
[QUOTE=Raven]hahaha såg ut som en störtskön sängvärmare[/QUOTE]

Det e det :)
#52 - 17 november 2005 16:00
saknar själv tiden när man hade hund.
ett tag när ja hade min andra hund kom han in varje morgon 07.10 och körde nosen rätt i ansiktet.
klappade honom och va han torr fick han komma upp och lägga sej.
själv sov ja mycke goare när han va där.

skulle viljat haft hund nu också men av personliga orsaker är det inte möjligt så istället sitter jag emd en liten katt istället men hon e go också
#53 - 20 november 2005 17:18
[QUOTE=Babbett]Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..[/QUOTE]

Man träffar många trångsynta och präcktiga männiksor som inte kan tänka sig att skaffa blandis! Nej det går ju inte, det är ju fel, osv osv.

Vad e det för fel med det?? Man behöver ju inte blanda en stor å en liten men som vår lilla vovve som är chihuahua/papillon, sig mig vad felet är med hennes blandning!

Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar!
#54 - 20 november 2005 17:19
[QUOTE=Babbett]Jag är helt och hållet emot planerat blandrasavel...

Det finns inget ont i min renras heller, han kommer ändå aldrig att gå i avel![/QUOTE]

Måste man avla sin hund?

herregud, kvinnor...
#55 - 20 november 2005 20:37
[QUOTE=Patrik_växjö]Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar![/QUOTE]

aldirg haft blandis själv men träffat många som har det och får nog säga att dom va lite lugnare än renrasiga hundar däribland dom jag själv haft.

nån dag kanske ja skaffar hund igen och då skulle ja fullkomligt s***a i om det är renrasig eller bland, skulle gå efter hur hunden uppför sej och hur psyket är
#56 - 20 november 2005 22:19
Ja, blandras hundar är billiga, men hur ser valpen ut som vuxen.
Jag har haft en blandras hund Schäfer-Golden retriever som vuxen vägde 72 kg.
Nu har jag en Cairnterrier och en Am cocker betydligt lämpligare storlek.
Jag tror att renrasiga hundar köpta av seriösa och kunniga uppfödare och där man vet vilket tempermente rasen har och som besiktigat valpen hos en veterinär 2 gånger innan den säljs.
Därtill en försäkring mot dolda fel.
#57 - 21 november 2005 08:50
Tänkte lite på dom hundar vi haft, en ren labrador som va statens hund, hon skulle bli polishund, vi fick henne när hon va 14v, men jag har aldrig varit med om någon värre hund, och dessutom polisens egna hund, hon pissa på folks fötter, klarade inte av ett enkelt sökmoment. Bet sönder badrummet, golvmattan och tapeten så de blev fukt skador, fick riva hela badrummet och tvättstugan som låg bredvid. Helt tokig...så varje prov hon åkte för att göra ( vi träna henne både för polisens hundförare och på bruks) så fick vi hem henne, när hon åkte för en sista utvärdering och prov så tacka vi nej till att ta hem henne igen.... då va hon 5. Hon va ett resultat av vad som blir när de blir sönderavlat....de va enda förklaringen vi fick.

Mamma sa givetvis ALDRIG mer en hund, tills jag lurade över henne till min kompis som hade valpar hemma =) så vi kom hem med en 3vägskorsning, underbarare hund har jag inte träffat, så snäll, så go med våran hankatt, lättlärd och lydig, lämna inte tomten fast hon va själv ute. Helt underbar. När hon va 10 fick hon livmoderscanser, våran katt låg på hennes plats och sörjde i flera veckor efter.... Så de är inte alltid renrasigt är bäst =)
#58 - 21 november 2005 15:02
När man köper en renrasig hund så vet man hur den kommer att se ut och vilket temperament den rasen normalt har.
Blandras kan vara snälla och dugliga hundar, men ofta köper man "grisen i säcken".
#59 - 21 november 2005 15:59
jo, men jag har träffat på en hel del renrasiga hundar som varit helt emot vad dom ska, även haft en finsk-lapphund, han va helt knäpp kunde inte ha kvar honom när vi fick barn, gick och tränade honnom hos en hundtränare som tränar militär hundar, hjälpte lika mycke som med våran knasiga labrador =) . Men vill man ha som sällskap duger en blandis fint, ska man tävla måste de va renrasigt om man vill komma på topp. Jag gillar båda =) men nu kan jag inte ha några lurviga djur alls då min son är allergisk =(
#60 - 21 november 2005 16:10
[QUOTE=Kramfors]När man köper en renrasig hund så vet man hur den kommer att se ut och vilket temperament den rasen normalt har.
Blandras kan vara snälla och dugliga hundar, men ofta köper man "grisen i säcken".[/QUOTE]

Jo visst är det så, utseendet vet man ju, men hur dess temperament kommer att bli vet man aldrig, oavsett bland eller ren hund. Det är till 100% ägaren/uppfödaren som tyglar sin hund ju.

Det jag vill få fram av mina inlägg är det att blandras hundar är lika mycket hund som renrasiga. Det är bara det att vi människor alltid ska placera saker och ting i olika fack som är av olika ekonomiska värden.
#61 - 21 november 2005 16:19
[QUOTE=Patrik_växjö]Det jag vill få fram av mina inlägg är det att blandras hundar är lika mycket hund som renrasiga. Det är bara det att vi människor alltid ska placera saker och ting i olika fack som är av olika ekonomiska värden.[/QUOTE]

i mina ögon är en hund en hund oavsett storlek och ras.
sen om det är en liten blandras på 20kg eller en stor grand danois på 85kg spelar ingen som helst roll.

dock är grand danois bättre på att dra kärra ;)
#62 - 21 november 2005 16:26
#63 - 21 november 2005 16:30
zorox såg ut som en go hund men inget för kalla vintrar direkt
#64 - 21 november 2005 16:37
Här i gävle blir det oftast inte så jäkla kallt. men visst klarar den denna kyla alltid. han är hård som sten ;)
#65 - 21 november 2005 16:39
haha finns ju kläder å skor annars ;)
#66 - 21 november 2005 16:58
Äsch, de är bara för mesar =)
#67 - 21 november 2005 18:25
[QUOTE=Patrik_växjö][QUOTE=Babbett]Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..[/QUOTE]

Man träffar många trångsynta och präcktiga männiksor som inte kan tänka sig att skaffa blandis! Nej det går ju inte, det är ju fel, osv osv.

Vad e det för fel med det?? Man behöver ju inte blanda en stor å en liten men som vår lilla vovve som är chihuahua/papillon, sig mig vad felet är med hennes blandning!

Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar![/QUOTE]

Om du vill bidra till fortsatt planerad blandrasavel så är det helt och hållet upp till dig.
Sen om du inte kan hålla isär att vara emot planerad blandrasavel och att vara emot blandraser är det också upp till dig.
Att sen kalla dom som tycker annorlunda för trångsynta och präktiga är kanske ett sätt att försöka sätta sig över någon....eller?
#68 - 21 november 2005 19:10
[QUOTE=Babbett][QUOTE=Patrik_växjö][QUOTE=Babbett]Det finns många argument mot blandrasavel, jag tänker inte ta dom här..[/QUOTE]

Näe, jag kommer nog att fortsätta att skaffa blandisar, finns inget bättre än blandisar![/QUOTE]

Om du vill bidra till fortsatt planerad blandrasavel så är det helt och hållet upp till dig.
Sen om du inte kan hålla isär att vara emot planerad blandrasavel och att vara emot blandraser är det också upp till dig.
Att sen kalla dom som tycker annorlunda för trångsynta och präktiga är kanske ett sätt att försöka sätta sig över någon....eller?[/QUOTE]

Jag kallar ingen för något, kanske verkade så, men folk som står å skryyyyyter om hur REEEEEN byracka de har verkar mest vara präktiga, snorkiga...

Planerad blandrasavel, och?? Varflr är det så viktigt att alla hundar e så reeeena? Jag ser ingen anledning i att dämpa blandrasaveln. Däremot, visst måste man ha sans och sunt förnuft. Får ju vara max 2,3 raser inblandat, där e jag med.

Dock att tänka på, den hund som bits och hugger mest i Sverige är den så oskyldigt reeena labradoren...
#69 - 21 november 2005 19:55
Om man säger såhär.. INGEN hundras är ren.

Om man inte sitter med en varg i soffan då.
Vi har en blandis hemma. blandningar : 50% tollare 25% portugisisk vatten hund (stavning) och 25% labrador.. Den bästa hund man kan tänka sig, så vacker och så klok och lätt lärd.

Jag är för blandisar om man inte blandar åt helvete fel. med andra ord. Man ska veta vad man ger sig in på...
#70 - 21 november 2005 20:31
Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.

Det var inte alls min mening att dra igång någon diskussion, jag blev bara förvånad av någons inlägg sedan sånt inte existerar i min trångsynta, präktiga värld...
#71 - 21 november 2005 21:28
Jamen bilderna då? Jag suktar efter fler fina bilder på fina hundar. Blandras eller ej, visa vovvarna nu! Jag som aldrig haft en hund vill se fler bilder.
Svea
#72 - 22 november 2005 17:16
[QUOTE=Babbett]Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.

Det var inte alls min mening att dra igång någon diskussion, jag blev bara förvånad av någons inlägg sedan sånt inte existerar i min trångsynta, präktiga värld...[/QUOTE]

okey, skit i duskussioner nu =) det var ngn som efterlyste bilder på hundar, och då ska ju inte vi förstöra hans inlägg.
Tyvär har bilderna på min blandras hund försvunnit :(
#73 - 22 november 2005 17:24
[QUOTE=zorox][QUOTE=Babbett]Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.

Det var inte alls min mening att dra igång någon diskussion, jag blev bara förvånad av någons inlägg sedan sånt inte existerar i min trångsynta, präktiga värld...[/QUOTE]

okey, skit i duskussioner nu =) det var ngn som efterlyste bilder på hundar, och då ska ju inte vi förstöra hans inlägg.
Tyvär har bilderna på min blandras hund försvunnit :([/QUOTE]

Då kan jag sätta in en till bild på min istället då...många frågar ju vilken blandras han är :-P
#74 - 22 november 2005 17:40
Han är jättefin, Babbet. Är han stor som en schäfer ungefär?
Svea
#76 - 22 november 2005 17:53
[QUOTE=Babbett][QUOTE=zorox][QUOTE=Babbett]Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.

Då kan jag sätta in en till bild på min istället då...många frågar ju vilken blandras han är :-P[/QUOTE]

fin hund.. ser exakt ut som att kortet är taget i skogarna i vemdalen..
#77 - 22 november 2005 18:31
#78 - 22 november 2005 18:32
[QUOTE=svea]Han är jättefin, Babbet. Är han stor som en schäfer ungefär?
Svea[/QUOTE]

Njae...nåt sånt, fast lättare.
#79 - 22 november 2005 18:33
[QUOTE=zorox][QUOTE=Babbett][QUOTE=zorox][QUOTE=Babbett]Som jag skrev tidigare så är jag inte intresserad av att gå in i någon diskussion ang. blandraser/blandrasavel. Jag tycker som jag tycker och även fast jag verkar vara ensam om mina åsikter om ämnet här på zoopet så innebär inte det att jag tänker ändra mig. Och att det är ett ämne som ofta spårar ut är lätt att förstå bara av dom få inlägg som skrivit längre upp.

Då kan jag sätta in en till bild på min istället då...många frågar ju vilken blandras han är :-P[/QUOTE]

fin hund.. ser exakt ut som att kortet är taget i skogarna i vemdalen..[/QUOTE]

Tack, kortet är taget i Idre..
#80 - 22 november 2005 18:42
Snälla Babbett sluta att svara alla med hjälp av citatknappen. Tråden blir mycket jobbig att läsa med alla citat.
#81 - 22 november 2005 18:45
[QUOTE=Guy Palm]Snälla Babbett sluta att svara alla med hjälp av citatknappen. Tråden blir mycket jobbig att läsa med alla citat.[/QUOTE]

Flåt...
#82 - 22 november 2005 18:49
Det är lugnt, för övrigt håller jag med dig om din inställning till blandrashundar. Tycker att det finns så många fina raser så det är helt onödigt att blanda.
Kjell Fohrman
Administrator
#83 - 22 november 2005 18:56
Världens "fulaste" hund har för övrigt gått till dom sälla jaktmarkerna http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,734197,00.html
#84 - 24 november 2005 13:03
Mmmmm, Babbet! En belgare! Jag har en groenendael! Hon är dock lite äldre än din, nio år snart. Jag blev lite förälskad i bilden på din malle.
#85 - 24 november 2005 18:59
Tack, Inka. Det kanske blir en Malle på dig sen då ;-)
#86 - 24 november 2005 21:04
när jag ser din nuna,påminnar det om einstein.den förre var mycket bättra

mvh janne
#87 - 25 november 2005 08:52
Meeehh..Einstein är väl söt, inget fel att påmminna om honom ju.
Fast nu var det väl kort på våra hundar som skulle diskuteras :-P
#89 - 25 november 2005 09:26
Vilken söt hund du har, är den hemmagjord? :_P
#90 - 25 november 2005 09:28
nope hitta den via google bildsök
#91 - 26 november 2005 21:31
Det blir nog en till svarting... så småningom (även om mallen inte är helt fel...), husse håller på att fylla lägenheten med pointrar. Önskar jag hade möjlighet att sätta ut bilder på våra älsklingar men lider av brist på teknik... å just på denna sida kan jag inte ens för att jag inte är en guldis.
#92 - 26 november 2005 21:44
[QUOTE=Inka]å just på denna sida kan jag inte ens för att jag inte är en guldis.[/QUOTE]

men däremot kan du ladda upp bilder på www.photobucket.com och posta länk härinne som jag gjort lite ovanför.
#93 - 26 november 2005 22:36
Eller skaffa dej en Zoon.
Så man får se lite snygga jyckar.
#94 - 27 november 2005 20:33
#95 - 27 november 2005 20:38
http://photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=a4786a82.jpg

http://photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=d267f5bd.jpg

Japp, här är dom! Tyvärr är bilden på Lucy inte särskilt bra och den andra rackaren var fortfarande valpis. Han är nu dryga året.
#96 - 1 december 2005 21:36
[QUOTE=Patrik_växjö]
Jag kallar ingen för något, kanske verkade så, men folk som står å skryyyyyter om hur REEEEEN byracka de har verkar mest vara präktiga, snorkiga...

Planerad blandrasavel, och?? Varflr är det så viktigt att alla hundar e så reeeena? Jag ser ingen anledning i att dämpa blandrasaveln. Däremot, visst måste man ha sans och sunt förnuft. Får ju vara max 2,3 raser inblandat, där e jag med.

Dock att tänka på, den hund som bits och hugger mest i Sverige är den så oskyldigt reeena labradoren...[/QUOTE]

Det är ju så att många som köper renrasiga hundar vill hålla på med utställning, agility, spårning osv...Det får man (vad jag vet) inte vara med att tävla i om man äger en blandrasig hund!

Det är orhört svårt till slut att gå tillbaka och kika på sådana saker som stamtavlor, vilket gör att man har svårt för att spåra genetiska sjukdomar hos blandraser.

Varje hundras har någon specifik karaktär som gör att de är så speciella...Att mixtra med detta kan bli oerhört fel!

Men det finns de hundar som jag hellre ser som blandraser än andra, såsom labbe/golden retriver... En ras jag inte vill se i blandning är rottweiler. Den har så rasegen karaktär så risken för att det ska skita sig totalt vid uppblandning är oerhört stor!

Och nej, man kan inte utstaka redan vid födseln bara genom att kika på föräldrar och mor och far föräldrar till hunden vad för sorts temperament den har, men man har ett hum iaf!

Och det måste ju finnas någon anledning till varför SKK endast registrerar renrasiga hundar med stamtavla, eller?

Där är mina argument för att skaffa renrasig (bl.a.)
#97 - 5 december 2005 20:15
har tyvärr inget kort på "våran" hund. hunden tillhör mina föräldrar men det var nog jag som till största delen som "umgicks" med den, förutom ALLA ÅREN fadern la ner på träning =) hur som helst, en vorsther (ingen aning om hur man stavar det), våran 4e av samma ras, innan det hade mina föräldrar en schäfer, sen två st som jag inte ens kommer ihåg (oj va intressant för er). farsan använde alla vorsthrar till jakt, fågel, toppfågel och hare. ...och ja, alla utom den sista hunden var "champions", både spår och utställning (undra om det heter spår?). (jo, det känns skönt att få skryta lite jag med he he he). hunden som mina föräldrar har nu fyller 14 i sommar, normal ålder är upp till 10 så det är väl lånad tid just nu =(

bara för att tillägga, babbette, nej du är inte ensam om att inte gilla blandras. ta bara dom där hundarna som dom använder till hundspann (kommer inte på namnet nu), för att få dom bättre korsades dom med just vorsther, på så sätt blev dom bättre på att springa men tappar egenskapar som gör att dom överlever i naturen (där det är KALLT). visst är det väl bra att dom får fram en snabbare hund men bara för att "VI" är så kåta på att tjäna pengar ska väl inte djur förstöras?

personligen har jag aldrig gillat blandras och kommer heller inte att göra det, vare sig ni hoppar på mig med ord här på forumet eller om ni kommer och ger mig en örfil =)

// SeanChai
#98 - 5 december 2005 21:10
Det var fina hundar du har, Inka. Den lille valpen ser verkligen härlig ut, vilken ras sa du?
#99 - 5 december 2005 21:26
Bilder på vår jaktlabrador Sixten som är 11 veckor gammal.
#100 - 5 december 2005 22:00
hahaha hårig hund hårig ägare ;)
sådan hund sådan husse sägs det ju.

såg ut som en riktigt go liten hund.

hur reagerade den lille när h*n fick se snö för första gången ?

vad ska h*n jaga ?
#101 - 5 december 2005 22:54
Hehe... jo, riktiga män rakar inte benen! :D

Han vart väldigt nyfiken på snön, lite rädsla kunde man ana. Men han var snabb på att smaka på den och äter fortfarande en tugga då och då.
Men huja vad jobbigt det var att gå på is!

Vi skall inte ha honom till jakt i första hand, men vi kommer säkerligen att testa, då blir det förmodligen rådjur och älg.

Till skillnad från en "vanlig" labrador, så är jaktlabradoren inte avlad för utställning, vilket syns direkt då den är mycket smäckrare och smidigare än de "vanliga". Den är även mer aktiv och avlad med inriktning på lydnad.
#102 - 5 december 2005 23:08
Han vart väldigt nyfiken på snön, lite rädsla kunde man ana. Men han var snabb på att smaka på den och äter fortfarande en tugga då och då.

haha måste varit en fin syn

Men huja vad jobbigt det var att gå på is!

som bambi då eller ;)

en plastbytta med ljumet vatten och en handduk funkar bra för snöiga tassar.
om de inte blir jakt kanske du kan ha hunden till sök efter typ älgar som blivit påkörda.
#103 - 6 december 2005 11:15
[QUOTE=svea]Det var fina hundar du har, Inka. Den lille valpen ser verkligen härlig ut, vilken ras sa du?[/QUOTE]
En groenendael och en pointer
#104 - 6 december 2005 11:52
Och här kommer min Figo, en golden retriever som till och med har en egen hemsida!!!!!
http://hem.passagen.se/gustafssons/
http://i13.photobucket.com/albums/a298/hassegu/figogaffel.jpg
#105 - 6 december 2005 17:20
hahaha vältränad hund som äter med gaffel ;)
#106 - 6 december 2005 17:47
[QUOTE=Raven]hahaha vältränad hund som äter med gaffel ;)[/QUOTE]
visst jag börjar dressera från grunden....äta bör man.....
#107 - 6 december 2005 18:21
...annars dör man
jo vissa grejer ska man ju lära en hund direkt.
min första hund lärde sej att aldrig tigga vid matbordet tille xempel och de skötte han exemplariskt.
va så duktig så dom gånger han fick en köttbit till exempel kom han tog den tugga svalde sen titta han upp.
fanns ingen hand där med mer kött vände han sej om och lasej i sin korg utan protester.
#108 - 6 december 2005 19:01
Gissa ras...

Hej
En bild på min sängvärmare Eliot:
Eliot

OBS! Bilden lider av vad fotografer brukar kalla skakningsoskärpa... på mer än ett sätt.

Är det någon som kan gissa vilken ras det är?

På bilden, som är tagen för drygt ett år sedan, är han knappt sex månader. Nu är han betydligt större.

Babbet: Kul att se en malle här. Själv har jag haft en terv och tre lackar. Numera har jag dock en helt annan ras som du ser.
#109 - 6 december 2005 19:33
Jättesvårt, omöjligt nästan.
Men jag chansar vilt!

Den liknar min kusins Dvärgschnauser innan klippning, alltså ej fullvuxen.
#110 - 6 december 2005 19:45
[QUOTE=svea]Jättesvårt, omöjligt nästan.
Men jag chansar vilt!

Den liknar min kusins Dvärgschnauser innan klippning, alltså ej fullvuxen.[/QUOTE]

Hehe nää, han var större än en dvärgschnauzer redan som sex månaders valp...

Rätt svar kommer lite senare i kväll. ;-)
#111 - 7 december 2005 02:49
Daniel: Kan det vara en lagotto??

Tillägg: Även jag är starkt emot blandras "avel".
#112 - 7 december 2005 08:54
Aj då! Ja det är ju svårt att se storleken utan jämförelse med nåt annat. Det var mest formen, pälsen och färgen jag gick på.
#113 - 7 december 2005 10:43
Vilken skala är den bilden då? Ser ut som en Puli tycker jag, fast den var lite skakig ja... :-P (undrar om det var hunden eller handen som skakade)
#114 - 7 december 2005 10:47
Fast...det kan även vara en Lagotto *funderar*
Sedan någon annan gissat Lagotto bestämmer jag mig för Puli :-P
#115 - 7 december 2005 16:15
Skulle definitivt gissa på lagotto
#116 - 7 december 2005 22:48
Hehe. Lagotto och puli fick jag gissningar om rätt ofta innan han hade vuxit till sig. Nu är han för stor. Spansk vattenhund och irländsk vattenspaniel är två andra gissningar jag fått höra flera gånger. Senast var det någom som gissade på Briard...

I själva verket är det en brun stor pudel. Behöver jag tillägga att han inte är pudelfriserad...

Att byta från lakenois (belgare) till pudel kan kanske verka som en radikal omvändning, och ärligt talat var jag mycket tveksam själv i början. Stor pudel har dock de allra flesta egenskaper som jag uppskattade med belgarna samtidigt som man slipper det som kan göra livet som lackeägare besvärligt.

Pudeln är extremt lättlärd, mycket alert och kvick precis som lacken men samtidigt betydligt stabilare, mindre nervöst lagd och inte lika skarp (jag uppfattar lacken som betydligt skarpare än terv och groendael). Lackens egenskaper med mycket vakt och inte alltid helt välvillig mot främmande människor i kombination med lätt nervösitet kunde ibland vara lite besvärligt. Särskilt som jag bor mitt i centrum med en gågata och cityträngsel utanför porten.

Socialiseringsträningen med pudeln gick ut på att få den att inte hoppa upp i knät på alla som passerade istället för att som med lackarna träna den att främlingar inte är farliga.

Vad som förvånat mig med pudeln, och som varit svårast att anpassa sig till, är att den är betydligt tuffare än lackarna. Inte tuffare i betydelsen skarp utan i betydelsen självsäker och stabil. Lackarna var alla ganska förarberoende och förarveka. Lackevalpen höll sig oftast i närheten när de var lösa men pudeln kunde, och kan fortfarande, gärna vandra iväg helt obekymrat utan att känna minsta oro över att jag inte är i närheten.

Förarvekheten som jag sett hos de flesta belgare gjorde det lätt att träna belgarna, det räckte att man talade med mörk röst eller morrade lite så tog belgarna åt sig. Pudeln kräver betydligt mer för att den ska ta åt sig när man ska göra klart för den att den gjort fel.

Nu har jag kanske spetsat till lackens besvärliga egenskaper lite...

Hepp det där blev ett långt inlägg... och nästan som ett försvarstal för valet av pudel. Nåja, försvarstalet kommer automatiskt numera, för försvara sitt val av pudel är något man får göra allt som oftast som singel heterosexuell man på drygt trettio... ;-)
#117 - 7 december 2005 23:06
[QUOTE=daniel_i_malmö]Nåja, försvarstalet kommer automatiskt numera, för försvara sitt val av pudel är något man får göra allt som oftast som singel heterosexuell man på drygt trettio... ;-)[/QUOTE]Kan förstå detta. Måste vara positivt att ha en snäll och stor hund som tjejer inte är rädda för. Man kan ju få en date när man är ute och rastar hunden med ;)
#118 - 7 december 2005 23:39
[QUOTE=daniel_i_malmö]Hehe. Lagotto och puli fick jag gissningar om rätt ofta innan han hade vuxit till sig. Nu är han för stor. Spansk vattenhund och irländsk vattenspaniel är två andra gissningar jag fått höra flera gånger. Senast var det någom som gissade på Briard...

I själva verket är det en brun stor pudel. Behöver jag tillägga att han inte är pudelfriserad...

Att byta från lakenois (belgare) till pudel kan kanske verka som en radikal omvändning, och ärligt talat var jag mycket tveksam själv i början. Stor pudel har dock de allra flesta egenskaper som jag uppskattade med belgarna samtidigt som man slipper det som kan göra livet som lackeägare besvärligt.

Pudeln är extremt lättlärd, mycket alert och kvick precis som lacken men samtidigt betydligt stabilare, mindre nervöst lagd och inte lika skarp (jag uppfattar lacken som betydligt skarpare än terv och groendael). Lackens egenskaper med mycket vakt och inte alltid helt välvillig mot främmande människor i kombination med lätt nervösitet kunde ibland vara lite besvärligt. Särskilt som jag bor mitt i centrum med en gågata och cityträngsel utanför porten.

Socialiseringsträningen med pudeln gick ut på att få den att inte hoppa upp i knät på alla som passerade istället för att som med lackarna träna den att främlingar inte är farliga.

Vad som förvånat mig med pudeln, och som varit svårast att anpassa sig till, är att den är betydligt tuffare än lackarna. Inte tuffare i betydelsen skarp utan i betydelsen självsäker och stabil. Lackarna var alla ganska förarberoende och förarveka. Lackevalpen höll sig oftast i närheten när de var lösa men pudeln kunde, och kan fortfarande, gärna vandra iväg helt obekymrat utan att känna minsta oro över att jag inte är i närheten.

Förarvekheten som jag sett hos de flesta belgare gjorde det lätt att träna belgarna, det räckte att man talade med mörk röst eller morrade lite så tog belgarna åt sig. Pudeln kräver betydligt mer för att den ska ta åt sig när man ska göra klart för den att den gjort fel.

Nu har jag kanske spetsat till lackens besvärliga egenskaper lite...

Hepp det där blev ett långt inlägg... och nästan som ett försvarstal för valet av pudel. Nåja, försvarstalet kommer automatiskt numera, för försvara sitt val av pudel är något man får göra allt som oftast som singel heterosexuell man på drygt trettio... ;-)[/QUOTE]

Meen jag hann ju inte svara ju ;)

Och jag såg att det var en pudel ju kan det bero på att jag är pudeltok?

Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`
Dom är självständig och allt du beskrivit men inte hårda, man ska inte behöva använda hårda tag mot en pudel,
Det är klart allt är en fråga om hur man definierar( hoppas ni förstår vad jag menar kan inte stava till det ordet ju) med mina (och jag är inne på nr 3 och 4) räcker ett NEJ och så har det varit från början.
Fast man måste vara väldigt envis förståss med dom
Här är mina två. Bus och hennes son Houdini
#119 - 7 december 2005 23:45
åh rosa =) e du duktig med pudlar??? Min svärmors lilla pudel e helt nipprig, nervös jätte stissig, är dvärpudlar så? Han är skällig som attan, kan ingenting, vet inte om det är pga att dom inte lyckats lära honnom. Han är 7 nu och han borde ju lugna ner sig lite. Stampar man med foten 1ggr i golvet så snurrar han säkert 15 varv och skäller.
#120 - 7 december 2005 23:54
[QUOTE=anna7607]åh rosa =) e du duktig med pudlar??? Min svärmors lilla pudel e helt nipprig, nervös jätte stissig, är dvärpudlar så? Han är skällig som attan, kan ingenting, vet inte om det är pga att dom inte lyckats lära honnom. Han är 7 nu och han borde ju lugna ner sig lite. Stampar man med foten 1ggr i golvet så snurrar han säkert 15 varv och skäller.[/QUOTE]

Hmm jag vet ju inte om du gillar mitt svar ;)

BORTSKÄMD liten råtta, och antagligen klemad med till tusen.
skämt å sido det värsta med småhundarna specieltt pudlarna är att folk inte tror att dom behöver något annat än att gå ut och kissa sen är det bra.
Men de små har ju samma smarta huvud som dom stora de behöver hjärngympa inte bara motion, små pudlar blir gammla så än är det inte försent att lära honom lite vett, men när det kommer till sånt är jag inte så duktig jag har ju hyfsad pli på mina två men enligt alla experter gör jag allt fel ju ;)
Ändå har jag två hundar som funkar i alla miljöer och situationer.
Titta in på pudelklubbens sida: http://www.pudelklubben.se/
om inte annat för att få tips.
#121 - 7 december 2005 23:57
Tack...jag tror med att han är understimulerad så de skriker om de... stora hundar och små kräver ju faktiskt samma sak =) OCH borskämd =)
#122 - 8 december 2005 00:10
[QUOTE=anna7607]Tack...jag tror med att han är understimulerad så de skriker om de... stora hundar och små kräver ju faktiskt samma sak =) OCH borskämd =)[/QUOTE]

Det är ju lite enklare att ha en uferstmulerad dvärgpudel hemma än en storpudel hjälp mitt hus säger jag bara.

Och ack så vanligt.

En jätteenkel lek som gör att dom måste använda huvudet är: om han gillar godis, en tom toarulle tejpa ihop ena änden visa hunden att du lägger in godis i rullen och tejpa ihop andra änden och ge den till hunden som själv får ta fram godiset. Eller lära han att öppna plastburkar nu börjar minnet komma igång ;) det finns massa sådana små grejer man kan göra för att stimulera hunden.
Tipsa svärmor om att det finns antiskällhalsband, funkar så att hunden får ett halsband med en liten box på och var gång han skäller duschas han med citrondoft ;)
#123 - 8 december 2005 00:15
jo hon hade halsband ett som piper det hjälpte ett tag, han är jätte sotis om någon annan är med henne. Jag tror helt enkelt att hon inte orkar engagera sig, men klaga går bra, jo, det finns massor med små trix, vi hade en av statens polishundar som vi utbilda man fick lära sig endel, men de va när jag bodde hemma så de va inte så mycke jag gjorde =) hängde mest med för att de va kul och man glömmer ju tyvärr så mycket.
#124 - 8 december 2005 00:16
En typisk dvärgpudel med dess tant med andra ord ;)
#125 - 8 december 2005 00:20
japp fattas bara att hon bleker håret vitt =)
#126 - 8 december 2005 00:28
[QUOTE=anna7607]japp fattas bara att hon bleker håret vitt =)[/QUOTE]

LOL tur att man har den stora varianten
#127 - 8 december 2005 00:32
hi hi tur att du har mörka vovvar =) om du vill ha samma färg, grannen har en jätte pudel som e vit, han e underbar =)
#128 - 8 december 2005 01:03
[QUOTE=anna7607]hi hi tur att du har mörka vovvar =) om du vill ha samma färg, grannen har en jätte pudel som e vit, han e underbar =)[/QUOTE]

Får jag som jag vill har vi snart en vit tik, Bus ska paras så fort hon kommer igång med löpet, och vi var och träffade hanen igår en vit stilig gosse.

Och vi ska behålla en tikvalp, så nu hoppas vi att hon får vitt åsså men det är inte säkert att det blir annat än svart med tanke på hennes linjer.

Hmm jag är pudeluppfödare med kennel så dont get me started ;)
#129 - 8 december 2005 01:08
Här är ett kort på min lilla bastard...9år i Jan..

http://i24.photobucket.com/albums/c40/sacha-/sachablandlov.jpg
#130 - 8 december 2005 01:36
och det ska föreställa en före detta lövhög under hunden ja ;)
#131 - 8 december 2005 01:39
typ :p
#132 - 8 december 2005 02:38
haha känner igen de.
min andra hund gillad eå gräva i lövhögar, va inte alltid så populärt
#133 - 8 december 2005 08:56
[QUOTE=Rosa]
Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`
Dom är självständig och allt du beskrivit men inte hårda, man ska inte behöva använda hårda tag mot en pudel,
Det är klart allt är en fråga om hur man definierar( hoppas ni förstår vad jag menar kan inte stava till det ordet ju) med mina (och jag är inne på nr 3 och 4) räcker ett NEJ och så har det varit från början.
Fast man måste vara väldigt envis förståss med dom[/QUOTE]

Ja nu tror jag du tolkar mig fel. Jag skriver inte att jag använder hårda tag. 'Hårda tag' låter väldigt otrevligt.

Men jag har upplevt en väldig skillnad mellan mina tre lakenois (och en terv) och min storpudel. Men skillnaden beror inte på att jag skulle behöva använda särskilt hårda tag mot pudeln, utan att lackarna alla varit väldigt speciella; 'förarveka' var ordet jag fick lära mig på brukshundsklubben. Pudeln är nog mer som hundar är mest. Ett mörkt och otrevligt röstläge eller en tyst morrning från mig kunde lätt få lackarna att lägga sig på rygg så det gällde att vara känslig och mjuk när man tränade dem. Så kraftigt reagerar inte pudeln, även om han vet precis vad ett NEJ betyder.

Att det var ett problem i början för mig berodde på att jag var van vid lackarnas ytterlighet. Naturligtvis är min jämförelse mellan hundraserna en generalisering och hårddragen.
#134 - 8 december 2005 10:55
Intressant att du Daniel bytt från Terv och Lacke till Storpudel, hade en kompis i Norge som gjorde precis samma sak!
#135 - 8 december 2005 12:04
"Ursprungligen postat av Rosa
Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`"

Sen när blir en hund sur?
Det finns även individer inom pudel som behöver en mkt fast hand. Jag har bla träffat en svart stor hane som jag lovar och svär gick i samma klass som min rottweiler.
Inte hjälpte stryk, men nog hände det att ägaren "tog tag" i honom.
Och inte dog han av det.

Att ta tag i sin hund betyder inte att man ger den däng.
#136 - 8 december 2005 19:22
[QUOTE=qenzo]"Ursprungligen postat av Rosa
Hmm jag blir lite fundersam när jag läser att du måste ta i mot din pudel, blir den inte sur då?`"

Sen när blir en hund sur?
Det finns även individer inom pudel som behöver en mkt fast hand. Jag har bla träffat en svart stor hane som jag lovar och svär gick i samma klass som min rottweiler.
Inte hjälpte stryk, men nog hände det att ägaren "tog tag" i honom.
Och inte dog han av det.

Att ta tag i sin hund betyder inte att man ger den däng.[/QUOTE]

Pudlar i allmänhet är väldigt "lätta" att ha och göra med största problemet brukar vara att de lär för lätt och blir uttråkade av att göra samma sak om och om igen.
Och jag lovar en pudel kan bli sur och förorättad.

En pudel man måste ta tag i är inte en "typisk" pudel det har varit disskusioner om det på pudelklubbens forum och vi alla blir konfunderade av det påståendet.
Till Daniel:
Och nu har du en annan ytterlighet väl? full fart sedan medvetslös eller?

Mitt största problem när jag började med pudel var att jag först hade en schäfer som jag inte fick bli arg på, för då bröt hon i hop, sen en blandras som var tuffare än tuffast, Sen helt plötsligt hade jag den här glada skiten i kopplet som bara studsar upp och ner och frågar vad ska vi göra nu;)
#137 - 8 december 2005 22:02
Här kommer det bilder på våran goding som heter Baloo. Han är en 3år gammal Yorkshireterrier
bild1
bild2 - så här brukar han ligga å sova
En massa bilder till
#138 - 8 december 2005 22:05
snacka om lurvig hund :)
#139 - 29 december 2005 13:54
Diza..

Här är våran Diza.. en amstaff, men en uns am. bulldog i sig. (pappan hade 25%..)

* På första kortet är hon precis hemkommen, 7 veckor och 4 dagar.
* Andra kortet är samma dag, hon gillar sig verkligen!!!!
* Det tredje kortet är taget idag, då är hon 8 veckor och 1 dag.

Ska ta med kameran ut, hon älskar att hoppa i snön. Blir ju bara en kort stund i taget, eftersom hon blir kall snabbt.

Någon som har något bra tips med en sån här hund (eller hund i allmänhet) så dela gärna med er!!!!
#140 - 10 januari 2006 00:31
Här är min ena storpudel fast han är en knähund ju :)
#141 - 10 januari 2006 08:53
Jimmy och Paula.

Jag har ju en amstaffblandis hemma här med.

Det jag kan råda er att göra är att bli medlem på detta forumet www.bullandterrier.se och läsa på om rasen/raserna. (antar att ni redan har gjort det men i alla fall)

Det stora problemet med dessa raser är just andra hundar. Och det tycker jag att man ska vara medveten om redan ifrån början.
Jag tex har en tik som råkar vara gå bra ihop med andra hundar. Men andra som jag känner med apbt (renrasiga) och de andra bullandterrier hundar har hundar som inte funkar det minsta med andra hundar. Inte med motsatta könet heller. Men jag släpper inte henne med hundar lite hur som helst i alla fall. (vilket de flesta hundägare inte bör gör men det är en annan femma)

Min amstaff är rätt vaktig av sig. Kanske inte om man jämnför med en hund av vaktras men mera än vad både staffen och apbt har.

Am bulldogen vet jag inte så himla mycket om direkt. Men om jag inte har helt fel så är väl am bulldogen mera mot mastiffhållet. Alltså mera åt cane corso hållet. Fast nu får någon som kan mera om ambull gärna rätta mig.

Sen det som jag önskar att jag la ner mera tid på som valp är hantering,att lära hunden acceptera att okänd folk går över den,(även om just amstaffen och dessa raser brukar vara väldigt människovänliga) och sen är det ju det vanliga inkallning mera.
Testa gärna klicker, min tös stormtrivs med det sättet.

Sen måste jag säga att Diza är otrolig söt. :D

Min lilla gris nu när hon är 1 år och 3 månader gamla.
#142 - 10 januari 2006 09:34
Linda_A - jag svarade i ett mail till dig!

Här kommer en bild på en snöig Diza!

Nu ligger hon och sover och drömmer, skäller och morrar i sömnen. [:)]
#143 - 10 januari 2006 12:15
Vår Cotton de Tulear fullkomligt älskar att rasa omkring i snön. Bland det bästa hon vet är då hon får gräva omkring i stora snöhögar.. Med anledning av att hon vid första snöfallet såg ut som en vit pälsklädd snöboll då vi varit ute så fick vi köpa henne en liten dress att ha på sig. Ärligt talat så vet jag inte vad vi skulle gjort om vi inte hade gjort detta inköp, rekommenderas varmt till de ägare som har hundar med lång päls.:D

På bilden är vi ute och traskar längs med Vänerns strand.
#144 - 10 januari 2006 14:44
Här är "min" lilla labbetik:

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=580537

Egentligen är jag fodervärd men får behålla henne så det känns som om jag äger henne.
#145 - 16 januari 2006 19:35
Ett kollage på Baloo
Han har endel konstiga sovställningar =), han blir 3år i Februari
Tyckte jag mig se någon annan som oxå har en York?
#146 - 16 januari 2006 19:57
Skrev här förut! ;) Kan ju skriva att terrier är då VÄRLDENS bästa hund! Tåligast, roligaste och livligast! ;) Varje dag är ett äventyr! *host* [:D]
För nu är mera Hertha halvblind (helblind på ena ögat å gråsot på andra) och har metallbitar och skruvar i bogen efter en svår bogskada. MEN LIKA GLAD FÖR DET! [:)] [:P]

Naaw, hon är då de käraste jag har! :)
#147 - 16 januari 2006 20:11
Rea, såg ut som helt vanliga liggställningar ;)
hundar kan få vilken yta som helst å se bekväm ut :rolleyes:
#148 - 16 januari 2006 22:27
[ATTACH]1708[/ATTACH]
Min lilla goding testar vintertäcket första gången.
#149 - 19 januari 2006 12:58
Kastar in ännu en bild på den lilla grisen.
#150 - 19 januari 2006 13:17
[quote=qenzo][ATTACH]1708[/ATTACH]
Min lilla goding testar vintertäcket första gången.[/quote]

Vad söt han är. [:X][:X]
#151 - 27 januari 2006 09:38
[quote=Paula&Jimmy]Här är våran Diza.. en amstaff, men en uns am. bulldog i sig. (pappan hade 25%..)

* På första kortet är hon precis hemkommen, 7 veckor och 4 dagar.
* Andra kortet är samma dag, hon gillar sig verkligen!!!!
* Det tredje kortet är taget idag, då är hon 8 veckor och 1 dag.

Ska ta med kameran ut, hon älskar att hoppa i snön. Blir ju bara en kort stund i taget, eftersom hon blir kall snabbt.

Någon som har något bra tips med en sån här hund (eller hund i allmänhet) så dela gärna med er!!!![/quote]

jag har ju den mindre varianten Staffordshire bull terrier.. mitt basta rad ar att redan nar de ar sma ta dem till "traningsklasser." vet inte om det finns valpklasser i sverige ... men har har man dem som hjalper till att vanja hunden med manniskor i alla aldrar o utseende + saklart andra hundar.. tyckte jag fick jatte bra hjalp med att lasa hundens kroppsprak o sa oxo..
tyvarr sa har okanda hundar vid 2 tillfallen hoppat pa min hund sa nu ar hon valdigt kanslig med vissa hundar:mad:
#152 - 27 januari 2006 11:57
våran pitbull toby med våran ambull valp vi hade ,men hon har vi lämnatt till baks.
http://album.lunarstorm.se/FullSize/8da/{8DA0D0DC-7E44-49BF-BD5D-C81AA13D9786}.jpg

http://album.lunarstorm.se/FullSize/a2f/{A2FBBC85-DFBE-4E76-85E0-EE79BD5B7B7C}.jpg
#153 - 27 januari 2006 19:38
Linda: Ja när han sover ;)
Men "lillgrisen" var ju underbar...även den i sovande ställning :p
Jag är en moloss/dogg människa och vet faktiskt inte vad som fick mig att bli så hjälplöst förälskad i denna hund.... han har ngt visst, men någon ny dobermann.... näää. Amstaff står på toppen av listan, därefter rottweiler...
Kortet här nedan är min förra hund, rottweiler hanen Addemans Qenzo...
[ATTACH]1853[/ATTACH]
#154 - 27 januari 2006 20:51
qenzo: Det är hennes favoplats efter att ligga med huvudet på hennes hjärtkudde. Och ibland lägger hon sig nästan på axlarna.

Jag förstår dig exakt. Jag är med svag för de hundarna som du nämner. Plus att CC har börjat växa något otroligt hos mig. Får se vad som sker i framtiden. :D

Har du funderar på någon amstaffkennel?*nyfis*
#155 - 4 februari 2006 17:03
#156 - 4 februari 2006 18:31
[quote=Linda_A]qenzo: Det är hennes favoplats efter att ligga med huvudet på hennes hjärtkudde. Och ibland lägger hon sig nästan på axlarna.

Jag förstår dig exakt. Jag är med svag för de hundarna som du nämner. Plus att CC har börjat växa något otroligt hos mig. Får se vad som sker i framtiden. :D

Har du funderar på någon amstaffkennel?*nyfis*[/quote]

Ja den dag jag skaffar amstaff ska de vara från en kennel som avlar på endast fria djur, idag finns det i stort sett bara en kennel som gör det. Och det är Needful Thing's, en relativt ny uppf på amstaff.
Men Tercha's och CaWaRottis är också en uppf jag kan tänka mig köpa från.

Dock är det så att jag nu har satt ner mastaffen lite på listan, och på topp ligger nu malle... Jag har fått en ny kick och vill nu försöka åter igen att få en hund passande Mondioring.
#157 - 4 februari 2006 18:32
[quote=Marie_c]Min border collie Theo 9 månader =)

http://img.photobucket.com/albums/v296/Marie_c/Theoisnn.jpg[/quote]

Meh... vikken pötnos....
#158 - 5 februari 2006 18:19
[quote=qenzo]Ja den dag jag skaffar amstaff ska de vara från en kennel som avlar på endast fria djur, idag finns det i stort sett bara en kennel som gör det. Och det är Needful Thing's, en relativt ny uppf på amstaff.
Men Tercha's och CaWaRottis är också en uppf jag kan tänka mig köpa från.

Dock är det så att jag nu har satt ner mastaffen lite på listan, och på topp ligger nu malle... Jag har fått en ny kick och vill nu försöka åter igen att få en hund passande Mondioring.[/quote]

Ja du tyvärr kryllar de inte av dem direkt. Needful Things är en av de få som är okej. De MH kollar ju en del av djuren med. CAWaRottis var väl ändå inte fria om jag inte minns helt galet.

Det var tur att jag hann rätta mig själv. Tänkte just skriva amstaffen är ju ingen mastiff. Nä jag insåg att du hade skriv amstaff.[:I]
Jo mallar är granna, men ack för heta för min smak. ;) Fast du är ju van med dobbis och de är väl lite mera heta/snabba i stilen med.

På tal om andra hund nr två, sambon förklarade idag att han tyckte att det skulle bli en staff som hund nr två.:D:D Han har verkligen gått ifrån att gilla pälshundar (st bernard hund och Berner senner) till staffar/amstaffs/apbts.

Väldigt OT men ändå.
#159 - 6 februari 2006 14:33
[quote=qenzo]Meh... vikken pötnos....[/quote]

Tack!:) Din hund är väldigt vacker!
#160 - 7 februari 2006 15:34
#161 - 7 februari 2006 15:59
[quote=Linda_A]Ja du tyvärr kryllar de inte av dem direkt. Needful Things är en av de få som är okej. De MH kollar ju en del av djuren med. CAWaRottis var väl ändå inte fria om jag inte minns helt galet.

Det var tur att jag hann rätta mig själv. Tänkte just skriva amstaffen är ju ingen mastiff. Nä jag insåg att du hade skriv amstaff.[:I]
Jo mallar är granna, men ack för heta för min smak. ;) Fast du är ju van med dobbis och de är väl lite mera heta/snabba i stilen med.

På tal om andra hund nr två, sambon förklarade idag att han tyckte att det skulle bli en staff som hund nr två.:D:D Han har verkligen gått ifrån att gilla pälshundar (st bernard hund och Berner senner) till staffar/amstaffs/apbts.

Väldigt OT men ändå.[/quote]

Nej det är bara Nedful som är 100% fria vad jag vet, men individerna har i de andra kennlarna det jag söker.

Jag gillar hundar med massor av glöd, ngt tyvärr min dobbis saknar. Det kommer visserligen mer och mer, men ngn MR hund blir han nog aldrig.
Min rottis hade allt, utom en av-knapp;) som i längden kan bli jobbigt.

Ang pälshundar... jag är uppvuxen med pyreneé, NewFoundland och Landseer, har haft Leonberger och andra pälshundar själv... jag tål eg inte släthåriga hundar.
För mig är det inte pälsen som avgör, men nog är det bekvämt med en hund som inte kräver pälsvård.
#162 - 8 februari 2006 16:06
Sedan det blev snack om Malle så tänkte jag det var bäst att lägga in en ny bild på min ;-)
#163 - 8 februari 2006 16:24
[quote=qenzo]Nej det är bara Nedful som är 100% fria vad jag vet, men individerna har i de andra kennlarna det jag söker.

Jag gillar hundar med massor av glöd, ngt tyvärr min dobbis saknar. Det kommer visserligen mer och mer, men ngn MR hund blir han nog aldrig.
Min rottis hade allt, utom en av-knapp;) som i längden kan bli jobbigt.

Ang pälshundar... jag är uppvuxen med pyreneé, NewFoundland och Landseer, har haft Leonberger och andra pälshundar själv... jag tål eg inte släthåriga hundar.
För mig är det inte pälsen som avgör, men nog är det bekvämt med en hund som inte kräver pälsvård.[/quote]

Tar needful privat med dig.

Jag hittade inte den kenneln som klarade av mina krav inom amstaffen. Men det är en annan histora.

För mig är det, jag skjuter inte under stolen med att jag inte gillar hundar med mycket päls. Och så har det varit alltid. Men där med inte sagt att jag kan tänka mig alla korthåriga hundar. :)
#165 - 16 februari 2006 12:10
Jaha!
Då måste ju jag också lägga mig i med lite bilder på min lilla Jizo.
15 veckor gammal Chinese crested dog, powder puff!

Ett litet charmtroll utan dess like!

http://photobucket.com/albums/f385/saralund28/?action=view&current=Jizo2-liten.jpg

http://photobucket.com/albums/f385/saralund28/?action=view&current=Jizo8-liten.jpg

#166 - 16 februari 2006 21:02
[quote=saralund28]Jaha!
Då måste ju jag också lägga mig i med lite bilder på min lilla Jizo.
15 veckor gammal Chinese crested dog, powder puff!

Ett litet charmtroll utan dess like!

http://photobucket.com/albums/f385/saralund28/?action=view&current=Jizo2-liten.jpg

http://photobucket.com/albums/f385/saralund28/?action=view&current=Jizo8-liten.jpg

[/quote]

Jo de ar jatte fina avenfast jag skulle vilja ha den harlosa sa tycker jag att powder puff ar super cool !!
#167 - 17 februari 2006 20:27
[quote=sussia]Jo de ar jatte fina avenfast jag skulle vilja ha den harlosa sa tycker jag att powder puff ar super cool !![/quote]

Var egentligen en naken jag helst ville ha från första början... Men min sambo vägrar! Han vill inte ha en hund utan päls! Men jag fick honom att gå med på att vara öppen för förslag tills vi träffat valparna men vi föll båda pladask för detta lilla charmtroll!

Han är en riktig liten teaterapa som gör allt för att få vara i centrum!
De flesta tror att kineserna är veka psykiskt men ack så fel de har! Detta är en kaxpelle utan dess like!:p
#168 - 17 februari 2006 21:51
hehe.... jo jag skulle ha skaffat mig en san ( naken) om jag inte hade gosfian jag har ... staffordshire bull terrier..
#169 - 26 februari 2006 18:01
#171 - 17 mars 2006 21:14
2 av de som brukar husera runt hemma hos mig

http://nocturna.se/gl/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=459

slips?
#172 - 2 april 2006 15:52
Hej hej!!
Min lilla älsklingsgris heter Asta och är en Miniatyrbullterrier!
Så här ser resten av hennes hundfamilj ut:

http://www.guldstjarnans.se/ourdogs.htm

Själv ser hon ut så här:

http://www.svbtk.com/images/Asta_i_Carros_kna2.JPG

/Akka
#173 - 2 april 2006 16:02
Fast hon har blivit några månader äldre förstås!!! ;)
#174 - 28 april 2006 07:19
[quote=Akka&Asta]Hej hej!!
Min lilla älsklingsgris heter Asta och är en Miniatyrbullterrier!
Så här ser resten av hennes hundfamilj ut:

http://www.guldstjarnans.se/ourdogs.htm

Själv ser hon ut så här:

http://www.svbtk.com/images/Asta_i_Carros_kna2.JPG

/Akka[/quote]

Guuuud så söt!! :0) *villmedhaenlitenpyttevalp*
#175 - 29 juli 2006 08:21
Jag tar väl upp denna tråd med. ;) Och visar några nyare bilder.

http://i42.photobucket.com/albums/e333/snobban/rtter001.jpg

En av mina favoritbilder på henne.
http://i42.photobucket.com/albums/e333/snobban/Maya033.jpg
#176 - 29 juli 2006 22:30
[QUOTE=Linda_A]http://i42.photobucket.com/albums/e333/snobban/Maya033.jpg[/QUOTE]
ser ut osm en helgo hund.
#177 - 30 juli 2006 07:52
Raven: Tackar! :D Det är hon verkligen.
Fast jag vet inte var hon gömmer hela den tungan i vanliga fall. *S*
#178 - 31 juli 2006 08:53
Här är min nying! Han är fyra månader nu och söt som en bakelse! Vi har redan hittat spårnäsan och han har en väldans kamplust i sig med ett enormt bett. Nästan så jag blir sugen på att träna skydds... men vi börjar lite lugnare iallafall.
http://s25.photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=Sivis046.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1
Eftersom jag tidigare haft väldigt dåligt med digitala bilder på min gammeltant så kommer hon här!
http://s25.photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=Sivis020.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch2
Sen är det ju tvunget att ha med pointern med den skönaste sovstilen i kommunen!
http://s25.photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=rjuht006.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1
#179 - 3 augusti 2006 23:37
#180 - 3 augusti 2006 23:39
Linda A: bilderna sager allt... super!!

sussi
#181 - 4 augusti 2006 13:13
MalawiMannen
#182 - 4 augusti 2006 21:03
Här är vår hund
tyvärr inte fått hem honom än
#183 - 4 augusti 2006 21:06
Såå söt. Förstår att du längtar. Liknar han inte husse lite?:p
#184 - 4 augusti 2006 21:07
snygg teckning och ser ut som en RIKTIG skobitare :p
#185 - 4 augusti 2006 21:57
Jagar kaniner i hundhimlen

Han gick tyvärr bort i december 2004 Vår katt gick bort i november 2004.
Första gången på länge som jag pallar se korten på han.
Kände bara för att lägga upp ett foto på honom. Kanske i framtiden skaffar man en igen, än känns det för tidigt.
MalawiMannen
#186 - 5 augusti 2006 16:05
Ja visst om du nu tycker att jag är så söt så ;)
Han kommer säkert att bita sönder många skor men det gör inget
Kan snart inte hålla mig längre
#187 - 23 augusti 2006 20:40
#188 - 23 augusti 2006 21:02
Ohh vad fin han är, Tenkare. Jag förstår att det gör ont att han är borta.
Men väldigt vacker var han.
Hoppas du hittar en fin hund snart.
#189 - 24 augusti 2006 10:28
rulla ner en bit på sidan så finns det en bild på vår lilla valp..=o)

http://www.miiaoo.blogspot.com/:D
#190 - 30 augusti 2006 10:01
Sussia: Kan bara säga det samma om din bild! Såå söt!

Asta: sötnosen! :D
#191 - 4 september 2006 17:01
#192 - 4 september 2006 17:52
miaoo: Bildlänken funkade inte för mig. :(
#193 - 4 september 2006 18:36
Linda_A skrev:
miaoo: Bildlänken funkade inte för mig. :(

Men kika in i min blogg, det är översta inlägget. Klicka bara på bilden så blir den stor..:D
http://www.miiaoo.blogspot.com/
#194 - 4 september 2006 18:54
min toypudel
#195 - 4 september 2006 19:33
sicken goding. Verkar störtskön
#196 - 4 september 2006 19:50
miiaoo skrev:
Men kika in i min blogg, det är översta inlägget. Klicka bara på bilden så blir den stor..:D

http://www.miiaoo.blogspot.com/

Men vilken liten sötnos!:p
#197 - 4 september 2006 19:52
Ännu en bild som jag blev rätt nöjd med. ;)

http://i42.photobucket.com/albums/e333/snobban/Maya028.jpg
#198 - 4 september 2006 20:40
VILKA GOSIGA VOVVAR! Linda_A: Vad är din sötnos för ras? Vågar inte göra bort mig med att påstå något... supersöt i alla fall!

*Lite bilder för er som gillar bullar (inte bakverk!):
Min mini är den lilla trefärgade...

http://minibullasta.sprayblog.se/blog.php?id=30
#199 - 5 september 2006 06:48
Akka&Asta: Hon skall vara en ast/labbe blandis. Hon är en omplacering och fd ägare var inte riktigt helt hundra.
#200 - 5 september 2006 14:36
Linda_A skrev:
Ännu en bild som jag blev rätt nöjd med. ;)

http://i42.photobucket.com/albums/e333/snobban/Maya028.jpg
det kallar jag ett BEN :D
#201 - 5 september 2006 14:40
rödtoppen skrev:
det kallar jag ett BEN :D

Hehe det gjorde jag med. För ett riktigt superpris med hittade jag den. Och hon klagade inte men det var rätt jobbigt att bära hem det. :D
#202 - 9 september 2006 06:48
Era vovar e för goa, Malawimannen jag vet att Adam e hemma och tar mycket av din tid men ha e så grymmt häftig... Lycka till..

Här är vår lilla prickekorv Selma (6år) och om man ber snällt ler hon åt kameran haha
www.haack.se/selma/selma.jpg
www.haack.se/selma/selma1.jpg
www.haack.se/selma/selma2.jpg
#203 - 9 september 2006 07:04
peterhaack skrev:

Här är vår lilla prickekorv Selma (6år) och om man ber snällt ler hon åt kameran haha

Lite kul det där med leendet. Dogo argentino och dalmatiner är dom enda raserna jag vet som ler på det viset. Dock har inte våran på 3 månader lärt sig det än..:D
#204 - 9 september 2006 11:09
miiaoo skrev:
Lite kul det där med leendet. Dogo argentino och dalmatiner är dom enda raserna jag vet som ler på det viset. Dock har inte våran på 3 månader lärt sig det än..:D

Jo det är rätt kul man tror man blir mött av en arg hund men i själva verket är det som de smilar haha.. och till gumman vår räcker det att vara glad så blir hon det med, haha
#205 - 9 september 2006 12:15
Går det bra med bilder på syrrans vovve? :) Är en fin blandrastjej på 2,5 år. Hon är golden, schäfer och collie!
Kolla gärna in min zoon isåfall!

Kram Ullis
#206 - 10 september 2006 16:47
miiaoo skrev:

Belgiska vallhundar också! Min gamling flinar så man tror att läpparna ska fastna till slut. Valpen är mer sparsam än så länge och ler bara hastigt när han blir riktigt uppe i varv och möter någon han tycker jättemycket om.
#207 - 10 september 2006 16:59
Eftersom damen inte ville visa något leende på grund av att hon var småsur på valpen tog jag ett foto av ett foto istället:
http://s25.photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=IMG_1703.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1
Här är lillrackan när han betar sjögräs och blåser bubblor i vattnet:
http://s25.photobucket.com/albums/c61/Novaliten/?action=view&current=IMG_1598kopia.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch2
#208 - 12 september 2006 12:39
Måste bara visa er den mycket charmiga hunden som vi träffade i Spanien när vi var där på den årliga semestern.
Fladdermusen blev han döpt till och han var kung på stranden! Så otroligt härlig hund. Funderade nästan på att göra han till Mayas bror. Men varken ägaren eller hunden hade uppskattat det. :p :p
#209 - 16 september 2006 10:59
Behöver jag säga att min rumpa behöver lite mera plats för att det ska vara skönt i längden.
;) :D
#210 - 16 september 2006 12:45
haha stygg matte som köper så små stolar :p
#211 - 16 september 2006 12:54
Inka skrev:
Belgiska vallhundar också! Min gamling flinar så man tror att läpparna ska fastna till slut. Valpen är mer sparsam än så länge och ler bara hastigt när han blir riktigt uppe i varv och möter någon han tycker jättemycket om.

Jaha, vad festligt..:D
Vi har en grönis som kompis till våran Jackie,. Jag måste fråga hans matte om han också ler.
#212 - 16 september 2006 18:31
Raven skrev:
haha stygg matte som köper så små stolar :p

Visst är jag.:p:p
#213 - 16 september 2006 18:47
Vilken härlig bild, Linda!
#214 - 16 september 2006 18:48
Ser man på RAVEN. Välkommen tillbaks. Var har du varit så länge?
#215 - 16 september 2006 19:32
Tack så mycket Svea! :D
#216 - 16 september 2006 19:54
Nu när ni har visat era underbara & goa hundar så måste ju jag också göra detsamma.
http://www.dropshots.com/day.php?userid=104332&cdate=20060421

Varghunden Bruno är min men han bor hos min fd man, medans whippeten Benji bor hos mig. Men Bruno kommer hit ibland och hälsar på, speciellt när det börjar bli dags för kloklippning..

Hälsningar Anneth
#217 - 22 september 2006 15:15
Bilder på min lilla vovve =)

Här kommer lite bilder på min blandis tjej :D
Hon är 50% bordercollie 25% labrador och 25% finsk spets
Har tränat rätt mycket agility och lydnad med henne men nu har vi saktat av tempot lite, hon börjar ju bli lite till åren så nu är det mest bara för skojjs skull vi tränar :p

http://i46.photobucket.com/albums/f117/Lillmulan/Lisa%20My%20Doggie/P1310177.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f117/Lillmulan/Lisa%20My%20Doggie/1352b7bc.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f117/Lillmulan/Lisa%20My%20Doggie/42c5b18c.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f117/Lillmulan/Lisa%20My%20Doggie/0c98d015.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f117/Lillmulan/Lisa%20My%20Doggie/e1043db3.jpg
#219 - 25 september 2006 14:23
Kramfors skrev:

fin!!!
Tik? Cairn terrier?
#220 - 25 september 2006 17:39
miiaoo skrev:
fin!!!

Tik? Cairn terrier?

Hane som heter Whisky, Cairn terrier 2 år.
#221 - 25 september 2006 17:43
Kramfors skrev:
Hane som heter Whisky, Cairn terrier 2 år.

Anledningen till att jag frågade om det var en tik var att han har så fint ansikte.
Jättefin hund i alla fall. / Terrierälskare:D

Här är en bild på min hund som gick bort i somras.:(
Gammal men fin!!:)
#222 - 26 september 2006 12:13
Vackra hundar ni har!:D
#223 - 8 oktober 2006 16:34
HAr en hemsida där mina hundar är.. Gå gärna in och titta www.milooqharma.se
#224 - 8 oktober 2006 17:46
hur gör man när man ska lägga in bilder
#225 - 12 oktober 2006 09:35
Qharma skrev:
HAr en hemsida där mina hundar är.. Gå gärna in och titta www.milooqharma.se

Vilka fina hundar![:-50][:-50][:-50][:-50][:-50]

fairing Antingen blir du guldmedlem här eller så har du tex ett photobucket konto och lägger upp bilderna där och länkar dem hit.:)
#226 - 13 oktober 2006 20:10
Labradoren Jack ett år gammal. Avled i våras 13år gammal. Är på gång att skaffa en ny labbe. Bilden är tagen med ett 300mm optik bländare 2,8. Scannad från ett småbildsdia.
Fotoplats "Heikaströmmarna" ovan Arjeplog i slutet av september en tidig förmiddag. En hel serie bilder har jag men denna är nog den bästa.

http://img54.imageshack.us/img54/3375/isqt2.jpg
#227 - 18 oktober 2006 09:07
Måste ju lägga in mina voovar med då. ;) Brasse: en 5 år gammal welsh springer spaniel. Kasper: en 3 år gammal tibetansk terrier. Harry: en 4 år gammal welsh springer spaniel. Det var alla tre.. :)

Brasse: http://i11.tinypic.com/4bswizc.jpg
Kasper: http://i11.tinypic.com/4bf7okk.jpg
Harry: http://i11.tinypic.com/48r2m1u.jpg
#228 - 23 oktober 2006 09:12
Vilka fina hundar ni alla har.

StefanA: Beklagar sorgen, bilden var verkligen fin.
Bilagor:
#229 - 24 oktober 2006 19:06
Här är en bild på vår rottis! Bilden är lite dålig, men ändå..
#230 - 25 oktober 2006 09:50
Mmm, gillar verkligen att se alla fina voffar. StefanA- verkligen fin hund! Tyckte om den vita tassen! Hoppas det går bra med den nya sen då... man saknar de gamla rysligt mycket men det är något speciellt att få ta de första trevande stegen till en ny livslång vänskap. Jag bävar inför den dag min tant inte längre finns men valpen har jag redan och han är underbar han med!
#231 - 27 oktober 2006 17:32
Linda_A skrev:
Vilka fina hundar ni alla har.

StefanA: Beklagar sorgen, bilden var verkligen fin.

Fin hund du har Linda_A! Vad är det för ras? Rodesian?
#232 - 27 oktober 2006 17:37
Solbacka: Jag kan bara säga det samma. :D

Nej hon är en amstaffblandis, fast du är inte den första som frågar om hon är en RR/RRvalp. Hon har en mörkare ås över ryggen. En person var jag till sist tvungen att säga att hon var en "lejonhund" till för han vägrade tro mig när jag sa att hon inte är det. *S*
#233 - 27 oktober 2006 17:40
här e en av mina älsklingar

en staffordshire bullterrier
#234 - 1 november 2006 15:12
Min Ernst en varm sommardag....världens längsta tunga???
#235 - 2 november 2006 16:06
här e lilla tyra på 16kg.hon säger bara simma lungt
#236 - 7 november 2006 22:36
CITAT::::Nu ska jag vara hård men innan du ens fortsätter att tänka på amstaff så måste du läsa på. Amstaffen har ALDRIG används som en "kamphund".
Utan har endast används som en utställninghunds:::::::::::::::::::::::::::::::::::

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

[SIZE=1]``Hundarna var helt enkelt slaktarhundar vilka hade till uppgift att stressa slaktboskapen genom att bita sig fast i deras mule och hålla ett fast grepp.Konstmörning av kött genom hundbitning av slaktboskapen var tidvis påbjuden i lag under 1700 talet.``[/SIZE]
[SIZE=1]Amstaffen är en otroligt fin familje hund, men om den får för sig något så kan den göra skada så mycket snabbare o lättare än de flesta hundraser.[/SIZE]
[SIZE=1]De är väldigt lojala sin familj och skulle du bli påhoppad så skulle den försvara dig med allt den har...[/SIZE]
[SIZE=1]Har tyvärr ett flertal bekanta som har varit tvugna att avliva sin goa familjevän i följd av överfall osv...[/SIZE]
[SIZE=1]Så tänk efter 100ggr om du har tid o kraft att skaffa en amstaff.[/SIZE]
#237 - 8 november 2006 06:53
Är man 14 år har man rätt att verka lite "hängig"
http://www.svt.se/content/1/c6/68/36/66/Linus_liten.jpg
#238 - 8 november 2006 06:59
Kramfors skrev:

Vad söt!
#239 - 8 november 2006 18:03
mrs.Q skrev:
CITAT::::Nu ska jag vara hård men innan du ens fortsätter att tänka på amstaff så måste du läsa på. Amstaffen har ALDRIG används som en "kamphund".

Utan har endast används som en utställninghunds:::::::::::::::::::::::::::::::::::

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

[SIZE=1]``Hundarna var helt enkelt slaktarhundar vilka hade till uppgift att stressa slaktboskapen genom att bita sig fast i deras mule och hålla ett fast grepp.Konstmörning av kött genom hundbitning av slaktboskapen var tidvis påbjuden i lag under 1700 talet.``[/SIZE]

[SIZE=1]Amstaffen är en otroligt fin familje hund, men om den får för sig något så kan den göra skada så mycket snabbare o lättare än de flesta hundraser.[/SIZE]

[SIZE=1]De är väldigt lojala sin familj och skulle du bli påhoppad så skulle den försvara dig med allt den har...[/SIZE]

[SIZE=1]Har tyvärr ett flertal bekanta som har varit tvugna att avliva sin goa familjevän i följd av överfall osv...[/SIZE]

[SIZE=1]Så tänk efter 100ggr om du har tid o kraft att skaffa en amstaff.[/SIZE]

bara man uppfostrar dom rätt så är det inga problem.jag har ingen amstaff men 2 engelska staffar och jag va o säker i början att skaffa såna här men det ångrar jag inte en minut nu.dom e så härliga.
#240 - 8 november 2006 18:10
Jag tycker det är tur att fokus har flyttats från rottist till div. större terrier :D
Från en rottis ägare :):):):):):):):):)
Nej men seriöst så finns det många oseriösa ägare till större brukshundar. Det är faktiskt uppfödarna som ska ha en känga som säljer till oseriösa personer. Även vi vanliga hundägare måste kolla upp vem vi säljer till om vi säljer vår hund! Men denna tråd handlar om bilder på era hundar :( Inget annat! :(:(
#241 - 8 november 2006 21:37
fairing skrev:
bara man uppfostrar dom rätt så är det inga problem.jag har ingen amstaff men 2 engelska staffar och jag va o säker i början att skaffa såna här men det ångrar jag inte en minut nu.dom e så härliga.

Håller med om att de är helt underbara hundar och som de flesta är det oftast människan som gör fel : ) Det jag reagerade på var att !!!sa att det bara hade varit som utställnings hund...

Har själv en mellanschnauzer p&s som heter Viggo...
Vill så gärna lägga upp en bild på han här men vet ej hur man gör?????
Ska försöka länka!!!
#242 - 8 november 2006 21:55

Nu har jag fixat bilder på skepps hunden Viggo......
#243 - 9 november 2006 06:52
mrs.Q skrev:

Nu har jag fixat bilder på skepps hunden Viggo......

Söt! Fast bilderna var små :) Jag har faktiskt också hört att Amstaffen är utställningshund och pitbull bruksrasen. Som skillnaden mellan utställningslabben och jaktlabben....båda är ju labrador retriver...fast jag kan ha fel..är inte riktigt insatt..
#244 - 9 november 2006 09:48
Ja jag vet jag vet dock inte hur man fick dom större!!!
Det jag vet om amstaff har jag läst på http://www.amstaffklubben.se/ ...
#245 - 9 november 2006 10:46
mrs.Q skrev:
Ja jag vet jag vet dock inte hur man fick dom större!!!

Det jag vet om amstaff har jag läst på http://www.amstaffklubben.se/ ...

De blev typ avlade i 200år efter det....med massa inkorsningar av andra hundar..
#246 - 9 november 2006 16:09
nu va det bilder vi skulle ha på denna tråd
#247 - 9 november 2006 19:10
Ok, förlåt [B)][B)][B)]
Här kommer en bild till, jag vet inte varför Ernst ligger och tittar in i väggen...
#249 - 11 november 2006 10:01
Provar att skicka en bild på min goldentjej Kiwi. Hon är 5 år
#250 - 11 november 2006 20:33
Här är en större bild på Viggo schnauzer p&s..
http://img515.imageshack.us/img515/6605/semester2004038largecn2.jpg
#251 - 23 november 2006 18:14
Här tittar Kiwi på Mitt i naturen
#252 - 19 december 2006 19:00
En länk till vår blandishane Birk, collie/flatcoated retriever.

http://i141.photobucket.com/albums/r79/caudata/Hundar/b1.jpg

God Jul :)
#253 - 19 december 2006 19:08
Bivvilis Bacchus of Hanibal

http://user.tninet.se/~okm071u/svenska/index.htm

Sen in på Kull Info och B kullen. Näst längst ner.

Hade inga bilder på den här datorn >_<
#254 - 20 december 2006 07:43
jo jag kom och tänka på amstaf. det är en hund jag har varit sugen på länge, jag är van hundar sen tidigare men jag skulle vilja veta mer om hur den är i sättet, rädd och agrisev eller lung och brursig inte så mycket om omgivningen.
det fins ju så mycket myter om amstaf tuvärr käner jag ingen som har en det hadde varit det bästa för att se hur dom är i syket

nån som har några tips?
Mvh Niklas
#255 - 20 december 2006 19:31
Försöker infoga länken till min hund. Hoppas att det fungerar [:-56] Jag hämtade henne på arlanda förra året. Hon är en vacker greyhound tik på 5,5 år.

http://www.greyhound-data.com/d?d=Davys+dream&sex=&color=&birthyear=&birthland=

Det är tre bilder som avlöser varandra.
#256 - 20 december 2006 19:44
VIGGO! Vilken härlig jycke!
#257 - 24 december 2006 08:03
Kramfors skrev:

Nu är lilla Linus borta.
Veterinären gissade på en hjärntumör.
#258 - 24 december 2006 08:24
Tänker på er. Hoppas ni får en bra jul ändå. Lilla Linus firar nog jul i hundhimlen med Bla 2 av mina hundar. Daisy och Doris. Dom har det säkert bra.
#259 - 25 december 2006 20:58
#260 - 26 december 2006 18:20
[FONT=Comic Sans MS]Slänger in ett par kort från i somras på mitt busfrö Mimmi som några av zoopetarna träffat och blitt utskällda av [:o] :D :p[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Hon e blandras mellan Jack Russel och Tysk Jaktterrier så hon är ett lagom stillsamt hundskrälle ibland :D [/FONT]
#261 - 26 december 2006 18:26
[FONT=Comic Sans MS]Och ett vinterkort oxå då.....;)[/FONT]
#262 - 26 december 2006 18:29
jag vet inte direkt hur amstaffen e men jag har 2 engelska staffar och dom e helt underbara ibland går det inte så bra med andra hundar men det tycker inte jag är hela världen dom är gosiga,sällskapliga ska gärna vara med hela tiden,vaktar gärna bil och hem om det ringer på eller knackar de tycker jag bara är bra,men så fort man öppnar dörren så ska dom hälsa så fort och så mycke som möjligt.dom skulle aldrig kunna bita någon bara slicka ihjäl.de man oftast hör om kamphundar och deras dåliga beteende är antingen att dom e sjuka eller att dom har hamnat hos felägare (det finns många sådana)tyvärr.
#263 - 26 december 2006 21:59
Svart-vit bild på Ernst i somras...
Jag längtar till sommaren...
#264 - 26 december 2006 22:08
Bild på nästan alla hundar i släkten.
Ernst(rottis), min lillasysters "Alle"(vaktelhund),min Mors "Ella" (parson jack russel)och vår Buster (dobberman/engelsksetter) som tyvärr inte lever längre.

Och en egen bild på min storasysters "Asta" (parson jack russel), som var hemma hos oss också den dagen men hon ville ej vara med på bild.
#265 - 30 december 2006 15:08
Kamphundar...

jo jag kom och tänka på amstaf. det är en hund jag har varit sugen på länge, jag är van hundar sen tidigare men jag skulle vilja veta mer om hur den är i sättet, rädd och agrisev eller lung och brursig inte så mycket om omgivningen.

det fins ju så mycket myter om amstaf tuvärr käner jag ingen som har en det hadde varit det bästa för att se hur dom är i syket

nån som har några tips?

Mvh Niklas

Hej,

Har haft en biffig boxerhanne som jag precis har förlorat i cancer tyvärr :(

Den har ju också rötter i kamphundsgruppen och det man måste tänka på tycker jag är att adrenalinet pumpar från 0-100 på en sekund... De är lika pigga/orädda att slåss som att leka...
Ofta är de inte så populära bland andra hundar heller, säkert för att de luktar så mycket testosteron och är lite buffliga till sättet, det gör att de får många tjyvnyp när de är unga och sen kan man få en slagskämpe när de är vuxna.

Små hundar lät jag aldrig min boxer hälsa på för de viftar på svansen och sen hoppar de upp och biter i nosen. Inte konstigt att de gärna är illa sedda av större hundar sen och min boxer brydde sig aldrig om småhundar sen utom när jag blev gravid och han skulle spöa gud och hela världen :)

De enda socialt fungerande kamphundar jag har träffat bor inne i stan eller har en ägare som har tränat den väldigt mycket socialt. I mindre orter är hannarna gärna sura mot varandra och när min boxer hade blivit påhoppad för femtiosjunde gången så surade han till regält och fräste åt allt och alla, hanhundar alltså...
När han var "tonåring" och allmänt ouppfostrad, lånade jag en riktig surtik, en äldre dobbermantik en helg och attans va stryk han fick... Efter det, i hela sitt liv, la han sig gärna på rygg när han träffade en tjej, så väluppfostrad och ödmjuk :)

Vet inte så mycket om just amstaf men försök hitta en rasbok på bibblan eller hitta nått på nätet... Tänk dig för ordentligt vad du ska leva med för psyke i 10 år sen..

Ha de´ bäst...
#266 - 30 december 2006 18:36
Okej... här är en liten bild på min hund Kompis!
Han är en "blandis" av schäfer, golden retriver och border collie... men det syns kanske?? :p
#267 - 2 januari 2007 08:57
TinaW: Ja det syns väl... eller så kan man tro att han är en malle (eller malle&terv)!

Här är min tös (igen) som fått egen hemsida: www.astashörna.se :)
#268 - 5 januari 2007 18:35
Hmm... jag tycker bestämt att jag känner igen henne (från jycke)! [:D]
Hon är jättesöt... och jag tycker att hon har ett unikt utseende och det gör henne extra speciell!
#269 - 6 januari 2007 09:14
Akka&Asta skrev:
TinaW: Ja det syns väl... eller så kan man tro att han är en malle (eller malle&terv)!

Här är min tös (igen) som fått egen hemsida: www.astashörna.se :)

Tack det var roligt att kika på Astas sida! Nu har jag fått upp ögonen för en ny ras! Grattis till en fin vovve, och en tjusig hemsida. ;)
#270 - 7 januari 2007 19:10
...och nu känner jag igen dig med TinaW!:) Asta bugar och bockar för komplimangen!

Ceci: Vad skoj! Minibullar är härliga (och speciella!)! (Du är välkommen att PM:a om det är något... bara så att du vet;) !)

Jättekul att ni gillade hennes sida!:D
#271 - 10 januari 2007 18:20
min boffe

här är min buse Buster :rolleyes:

http://www.lunarstorm.se/snuvan/kollage/2
#272 - 2 augusti 2007 09:44
Här är våran Jack Russell Ebba.
På bilderna där hon är mörk i ansiktet är hon valp.
#273 - 2 augusti 2007 10:10
Bild på min Russel.
#274 - 2 augusti 2007 10:10
Lejonhunden....

[COLOR="Sienna"][SIZE="2"]Shih-Tzu, tempelväktaren i Kina-Tibet, 4.000 år gammal ras....Innehar kennelnamn och har haft 10 kullar.[/SIZE][/COLOR]
#275 - 2 augusti 2007 10:18
Kan nån förklara för mig på ett enkelt sätt hur jag får över foton från Photobucket o hit.?
Eller bifoga miniatyrbilder som en del av er gjör.
Mvh Elis:(
#276 - 2 augusti 2007 10:21
elis12
Du klickar på "Hantera bifogade filer" lite längre ner på sidan, sen klickar du på "bläddra" och väljer ut bilden du vill ladda upp och sen klickar du på "ladda upp"
#277 - 2 augusti 2007 10:25
vad söta hundar ni har. Här är Enzo min borzoi
#278 - 2 augusti 2007 10:37
Malinitzi skrev:
[COLOR=sienna][SIZE=2]Shih-Tzu, tempelväktaren i Kina-Tibet, 4.000 år gammal ras....Innehar kennelnamn och har haft 10 kullar.[/SIZE][/COLOR]

Det var allt en rackarns söt hund, jag gillar små lurviga hundar, fast jag har en whippet och dom är ju allt annat än lurviga.:D
Fast mina katter är lurviga..:)

Hälsningar Anneth
#279 - 2 augusti 2007 10:40
miluhe skrev:
vad söta hundar ni har. Här är Enzo min borzoi

Åhh en vinthund, borzoier är fina hundar. Själv har jag en whippet, hade även en Irl.Varghund tills i vintras, R.I.P. Bruno.. En till Whippet blir det förhoppningsvis om ungefär två månader..

Hälsningar Anneth
#280 - 2 augusti 2007 11:50
[COLOR=red]Alla mina hundar + mina andra djur med:D[/COLOR]
http://www.pixbox.se/pic_show_id11961816.html
Guest
#281 - 2 augusti 2007 12:56
Julle* skrev:
[COLOR=red]Alla mina hundar + mina andra djur med:D[/COLOR]

http://www.pixbox.se/pic_show_id11961816.html

Tycker du om bilder där hästen står under tygeln?
Annars så var ormen cool!
#282 - 2 augusti 2007 15:02
Om du menade fuxen o den svarta, så NEJ verkligen inte...Men det e inte mina hästar dom två. Det är min kompis som tvunget vill att dom står så.."tränar ryggen":confused:
japp det e Törne runt halsen på mig:)
#283 - 2 augusti 2007 15:15
#284 - 3 augusti 2007 13:54
Får väl smälla upp mina små skrällen då ;)

Först ut är Luis, min 3åriga blandis från Spanien, sedan Bonita som även hon är ifrån Spanien och lika gammal som Luis.

Sista bilden är på "misstaget" jag ska behålla då jag inte hann kastrera Bonita innan hon löpte ;) 4 veckor gammal nu och hon heter Duva.
#285 - 3 augusti 2007 15:44
..här är husets senaste lill-kille:
http://i207.photobucket.com/albums/bb243/M-SwEDen/tore.jpg
#286 - 3 augusti 2007 16:42
Love Dogs!!!!!!!!! :D :D :D
#287 - 3 augusti 2007 18:13
M-SwEDen skrev:

Åhh en sådan gobit hade vi när jag var liten, fast våran var en tjej..

Hälsningar från Anneth
#288 - 3 augusti 2007 21:27
Här är min lille pärla.. en Luzernstövare som om han känner för det lystrar till namnet Cesar..
#289 - 4 augusti 2007 01:52
Våran halvtids hund, Smurfen! Hon är en cavalier king charles.
#290 - 2 februari 2008 20:00
Här är en bild på min älskade Boxer Eton som gick bort för ett år sedan.
Jag har pratat om honom så mycket här på Zoopet. [:-174]
#292 - 2 februari 2008 21:57
våran vackra jycke....och trots alla diskussioner en helt underbar och snäll familjehund
#293 - 5 februari 2008 14:39
Här är mina kära belgiska svammelhundar Arrak och Lucy! Arrak är snart två år och Lucy är elva.
#294 - 5 februari 2008 14:41
Öronräv skrev:

Gudars vad fin! Bor också i Luleå och har haft engelsk setter. Vår var röd-vit och hette Buster. Tyvärr har jag inga digitala bilder på honom :(
#295 - 5 februari 2008 14:49
Här är Pointern Nitro som slår kullerbyttor i soffan :p
#296 - 12 februari 2008 16:28
Här är min lilla Chinese Cresetd, Amaro.
#297 - 12 februari 2008 17:31
Här är våran Belgiska vallhund Fellow
Agneta
#298 - 18 februari 2008 13:56
En långhårig reisensnauser :)

http://stew.gotdns.org/Djur/slides/PC280100.jpg
#299 - 19 februari 2008 08:35
Raskens skrev:
Här är våran Belgiska vallhund Fellow

Agneta

Härligt med fler belgare!
#301 - 19 februari 2008 09:04
Och lite till bilder
#302 - 19 februari 2008 10:00
Freakmange skrev:
våran vackra jycke....och trots alla diskussioner en helt underbar och snäll familjehund

Jättefin!

Ser ut att vara en välväxt rottis! Hur stor är han?
#303 - 27 juni 2008 18:37
Här är mina två groenendael och en bild på en frusen pointer som jag har lite halvt delad vårdnad om med hans husse.
#304 - 27 juni 2008 18:49
Dom kan även se ut såhär...
#305 - 27 juni 2008 19:51
Min partner Nemo Som igentligen är dotterns hund. Men han Gillar o va hos mig. :p:p
#306 - 27 juni 2008 19:51
Inka skrev:
Dom kan även se ut såhär...

Vilka underbara bilder.
På groenendaelsen (hur skriver man det i plural:confused:) ser man knappt var dom börjar eller slutar:D
#307 - 28 juni 2008 10:48
Har lite bilder på min bildsköna vovve på

http://www.pixbox.se/usr_show_id23910_page0_order1.html
och
www.bilddagboken.se/Natt1s
om man vill leta sig fram mellan lite olika datum :)
#308 - 28 juni 2008 14:28
Tyson 1½år ! renrasig Amstaff.
#309 - 29 juni 2008 18:17
Om man scrollar ner så hittar man en bild på min älskade staff Melker

http://melkersson.blogg.se/2008/may/om-melker.html
#310 - 29 juni 2008 21:35
Staff ska det vara!

Dagsgammal

Attila 4v

Attila ca 2mån

Nästan 1år

Idag är grisen drygt 3år och bor med ex-sambon, självklart har jag umgängesrätt och pussar mattes älskling när jag kan :)
#311 - 30 juni 2008 22:30
Och här har vi ett par bilder på min älskade hund Kompis (av rasen "byracka") :D...
#312 - 30 juni 2008 22:39
TinaW skrev:
Och här har vi ett par bilder på min älskade hund Kompis (av rasen "byracka") :D...

Byrackor går väl an, luspudlar är avsevärt besvärligare att handskas med...[:o]:D
Förövrigt är din hundkompis väldigt söt!
#313 - 1 juli 2008 18:31
Här är mina

[ATTACH]12619[/ATTACH]
#314 - 1 juli 2008 20:35
A C-son skrev:
Byrackor går väl an, luspudlar är avsevärt besvärligare att handskas med...[:o]:D

Förövrigt är din hundkompis väldigt söt!

[:D] Tack för det och ja, det är ju sant... luspudlar och fähundar är ju inget man vill ha!
#315 - 1 juli 2008 20:37
TinaM skrev:
Här är mina

[ATTACH]12619[/ATTACH]

Vad fina dom ser ut... vad är det för ras?
#316 - 1 juli 2008 20:39
TinaW skrev:
Vad fina dom ser ut... vad är det för ras?

Tack!:) Det är malinoiser.
#317 - 3 juli 2008 09:58
TinaM skrev:
Här är mina

[ATTACH]12619[/ATTACH]

dom ser bara lite galna ut hehe;)
#318 - 3 juli 2008 16:48
Naugthy skrev:
dom ser bara lite galna ut hehe;)

Jo, det är de ju.:D

Här ett mallesmajl

[ATTACH]12641[/ATTACH]
#319 - 4 juli 2008 09:58
#320 - 4 juli 2008 10:04
Naaw va söt....[:-10]
#321 - 8 juli 2008 15:39
Raskens skrev:
Vilka underbara bilder.

På groenendaelsen (hur skriver man det i plural:confused:) ser man knappt var dom börjar eller slutar:D

Ja inte vet jag hur man skriver det i plural! Jag hänvisar till dom som grönisarna, svartingarna eller belgarna! I vilket fall som helst så är det liiiite svårt att veta vad som är vad när dom går nära varann. Folk har dessutom enormt svårt att se skillnad på dom, fast jag tycker att den är hyfsat stor. Även om jag nu inte alltid själv har koll när jag bara slänger en snabb blick...
#322 - 8 juli 2008 15:43
TinaM skrev:
Jo, det är de ju.:D

Här ett mallesmajl

Jamen underbart! Dom ser alltid ut som filmstjärnor dom där belgarna när dom ler! Min gamling flinar stup i kvarten medan lillebror kör småflin då och då när han blir riktigt glad. En härlig gest är det iallafall!

Annons