bilder?

#1 - 2 april 2007 17:32
har någon nån bild på en guppyhona när hon är tjock och när hon inte är de för jag tycker att alla mina tre ser tjocka ut hela tiden haha
eller bara beskrivning går oxå bra :p
#2 - 3 april 2007 00:16
Det är svårt att avgöra på en guppyhona då hon ska föda genom kika på bukomfånget... visst är oftast en tjockare hona närmare en förlossning än en som inte är lika tjock.. men kullarnas storlek kan variera mkt och det beror också på hur många kullar honan fått..

Riktigt smal är bara en hona innan hon blivit parad första gången.. och tjockast är de oftast då de ska få kul 2-3 ungefär och sedan brukar kullarnas storlek minska igen och honan är mindre tjock..

En parning räcker till flera kullar och graviditeten är 28 dagar.. här kan du se lite filmsnuttar på hur de kan se ut då de föder.. men som sagt.. kan se mkt olika ut.. men då du väl får yngel kolla datumet och var redo 28 dagar senare igen för då kommer nästa kull.

Men honor kan vara betydligt tjockare än vad du ser på dessa filmklipp
" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">

Hälsn Robban
#3 - 3 april 2007 07:23
tack så mycke :p nu vet ja ungefär när ja ska ta dom till födkassen då :D
#4 - 4 april 2007 01:13
Lycka till med det.. men lite klurigt att bara gå på bukomfång då det kan variera så mkt.. men ibland ser man att de drar sig lite undan, kanske står mer bland växterna.. så ett förändrat betéende kan vara ett tecken att ngt är på gång och skulle du missa så sätter du ett kryss efter 28 dagar i almenackan så kommer du inte missa nästa kull. De föder oftast på dagen som man tror.. ngn enstaka dag hit o dit kan det vara. Men som marcus här på Zoopet brukar göra.. han berättar att på onsdag i nästa vecka så komme jag få guppy yngel och mkt riktigt.. den dagen skriver han o berättar att de har kommit..
Men har man inte sett en guppy föda så är de där små filmsnuttarna lite kul att kika på.

Hälsn Robban
#5 - 4 april 2007 07:20
[INDENT]
MaxRobban skrev:
Lycka till med det.. men lite klurigt att bara gå på bukomfång då det kan variera så mkt.. men ibland ser man att de drar sig lite undan, kanske står mer bland växterna.. så ett förändrat betéende kan vara ett tecken att ngt är på gång och skulle du missa så sätter du ett kryss efter 28 dagar i almenackan så kommer du inte missa nästa kull. De föder oftast på dagen som man tror.. ngn enstaka dag hit o dit kan det vara. Men som marcus här på Zoopet brukar göra.. han berättar att på onsdag i nästa vecka så komme jag få guppy yngel och mkt riktigt.. den dagen skriver han o berättar att de har kommit..

Men har man inte sett en guppy föda så är de där små filmsnuttarna lite kul att kika på.

Hälsn Robban

okej :D tack så mycket
[/INDENT]
#6 - 4 april 2007 13:18
men asså när ska man börja räkna tills de har gått 28 dagar??

Annons