Bild på tuggande hona?

#1 - 17 september 2003 21:10
ÄR det någon som har en länk till en bild på en tuggande hona...en film skulle ju inte sitta fel heller iof :]

Men jag vill veta lite hur det ser ut...har hört att det ser ut som en dubbelhaka...men jag vill ha bild :]

MVH Malawi Hult
#2 - 17 september 2003 21:19
Hej, här är en bild på en tuggande tropheus, http://w1.920.telia.com/~u92038210/Ikola.htm
#3 - 17 september 2003 21:19
Jag har en bild på "ruvande" Goldenhona på länken nedan. Gå in på 720 Malawi (lite suddig men...)

// Spaceace
#4 - 17 september 2003 21:21
Här har du en länk som visar en Golden-hona som tuggar:

http://www.cikliderna.com/ciklidinfo/golden/golden.htm

Vanligtvis är den "extra hakan" större än så...
#5 - 18 september 2003 08:08
Jag tror att mina Malawis kan vara för små...tyvärr...men jag är inte helt säker...kan någon gå in o kolla på min Zoon o bedömma?
#6 - 18 september 2003 08:16
Jag har varit in och kollat, men jag tycker det känns oerhört svårt att göra någon bedömning om de är för små. Snygga fiskar har du däremot med skarpa färger...

Vad är det för storlek på fiskarna...uppskattningsvis?

Vad har du använt för kamera att ta fotona med?

#7 - 18 september 2003 12:44
Ursprungligen skickat av Tricella

Jag har varit in och kollat, men jag tycker det känns oerhört svårt att göra någon bedömning om de är för små. Snygga fiskar har du däremot med skarpa färger...

Vad är det för storlek på fiskarna...uppskattningsvis?

Vad har du använt för kamera att ta fotona med?

Den största honan kan väl vara typ 4 cm...lite mer kanske...
Kameran jag använder är en Fujifilm FinePix 2800Zoom (Digitalkamera)

Är 4 cm för lite?
#8 - 18 september 2003 13:07
Det beror på vilken art du menar har storleken 4cm. Men om det är på de fiskar som du har foto på så kan det vara så att de inte nått könsmogen (lekmogen) ålder ännu.

Jag skulle inte tro att du har något annat fel i ditt akvarium då det ser ut som om fiskarna trivs bra...(pga utfärgningen på t ex Hongi).
#9 - 18 september 2003 13:47
En sak jag märkt när honorna ruvar är hur "skygga" de blir. Kanske inte gäller alla, men i alla fall Saulosi. Honorna håller sig bland stenarna och kommer bara fram när de får mat. De äter försiktigt. Detta beteende ser man innan hakan börjar hänga på dem. Om dina är 4 cm är de kanske i yngsta laget, men kanske...
#10 - 18 september 2003 14:57
SKönt o höra...men då är det väl bara att låta tiden köra sitt race då :]

Annons