Bild på ett Rubin bok välvd 720 liter ?

#1 - 17 maj 2007 17:20
Någon som har det?
#2 - 20 maj 2007 18:50
Hej! jag hade ett Rubin 720 rektangulärt (bilder finns på min zoon)..ser nog ganska lika ut...
#3 - 23 maj 2007 17:34
Tack
#4 - 23 maj 2007 21:11
hade ?? paj eller ?
#5 - 24 maj 2007 09:26
Japp, fick hem det första fyllde det med vatten såg efter en vecka att det hade spruckit i hörnet, fast inget vatten kom ut (Stod på milimetern rakt, hade mjukt underlag osv)... tömde det, skickade tillbaka det och fick ett nytt men då var mitt staget knäckt på det nya... så då skickade jag tillbaka bänk, ramp o akvarie!!!

Ny har jag Ocean kar som jag är nöjd med.... :)
#6 - 25 maj 2007 10:49
Jag kan inte heller ge Rubin god reklam!
Jag har ett som är jättesnyggt MEN jag köpte det runt lucia.
Första rampen till karet var plastfilmen helt trasig på.
Locken hade flagnat så jag skulle få en ny ramp.
Handtagen var sneda och trasiga på grund av transportskada.
Jag fick en ny ramp och täcklock som inte de heller var perfekta.
Det roliga var att nya lysarmaturen var felgjort i strömsladden.
Strömbrytaren var felplaserad så när jag monterat allt så märkte jag att strömbrytaren hamnar i karet och inte utanför karet på sidan.
Så nu sitter den inplastad i karet och armaturen får tändas med timer.
Jag har nu väntat sen lucia på att mitt akvarium ska bli komplett men än är det inte färdigt.
Kan också säga att silverlisterna i nederkant på karet har lossnat och fått limmas på plats igen.

Vad tycker ni man är värd i kompensation efter alla dessa turer?
Jag borde få tillbaka en del av vad jag betalat för karet eller vad tycker ni?
Man köper ju ett nytt kar för att slippa sånthär!

Mvh
#7 - 25 maj 2007 10:50
karet som jag skrev om ovan är ett rubin 720 med rak ruta i silver utförande.
HazelCR
#8 - 25 maj 2007 12:48
veronica27 skrev:
Någon som har det?

Japp, jag har. Spana in min zoon. Tryck på Min zoon länken i min signatur och kika in i mitt galleri. Mappen heter just 720 Rubinkar.

Jag har en slimline bakgrund som ligger och väntar på att tiden och arbetslusten ska infinna sig.
#9 - 15 juni 2007 08:05
Rubin välvt 720

Och HazelCR.. Är du nöjd?
Finish? Rampen? ragglig rejäl?
Och en sak till hur hög är möbeln?
MVH Zig
HazelCR
#10 - 15 juni 2007 14:05
Zigismund skrev:
Och HazelCR.. Är du nöjd?

Finish? Rampen? ragglig rejäl?

Och en sak till hur hög är möbeln?

MVH Zig

JA, jag är nöjd. Men jag kan ju alltid önska mer.

Jag tycker att det är "dåligt djup" i karet. Om det hade funnits med 70 cm djup, så vore det bättre. Karet är ju inte ett normalt 720 med måtten 200 X 60 x 60 cm, utan det välvda gör att det bara är 49 cm vid sidorna och 60 cm precis vid mitten fram. Det är därför som jag tycker att det är dåligt djup i karet.
Karet är nog på ca 680 liter.

Jag tycker också att det välvda på ett 720 blir för lite krökningsradie. Jag tycker att 450 liters kar gör sig fint med välvd framruta.

Det dåliga djupet gör att jag satsat på en slimline bakgrund och inte en vanlig BTN bakgrund, som tar mycket djup. ( Icke isatt än så länge)

Missförstå inte vad jag menar med djup.

Annat att önska är att just mitt kar har en lite sned ljusramp. Den ligger inte helt plant, men med ett ilägg på 1,5 cm så är det OK. Det är det enda felet på just mitt ex. Alltså snett i förhållande till karet som står horisontellt, jag har testat med ett lååååångt vattenpass.

Finish? Helt OK!

Rampen? De fyra plastkivorna ovan i rampen är lite rangliga. De går förståss att byta ut till några som är stabilare, men det är inget stort problem. Det finns hållare som gör att man bara kan vika upp plastskivorna. Det gör att man inte behöver lyfta bort dem helt och på så vis slipper man känna av rangligheten.

Möbeln är 140 cm hög.

Totalt sett är jag mycket nöjd med mitt köp.

Annons