Och HazelCR.. Är du nöjd?
Finish? Rampen? ragglig rejäl?
Och en sak till hur hög är möbeln?
MVH Zig
JA, jag är nöjd. Men jag kan ju alltid önska mer.
Jag tycker att det är "dåligt djup" i karet. Om det hade funnits med 70 cm djup, så vore det bättre. Karet är ju inte ett normalt 720 med måtten 200 X 60 x 60 cm, utan det välvda gör att det bara är 49 cm vid sidorna och 60 cm precis vid mitten fram. Det är därför som jag tycker att det är dåligt djup i karet.
Karet är nog på ca 680 liter.
Jag tycker också att det välvda på ett 720 blir för lite krökningsradie. Jag tycker att 450 liters kar gör sig fint med välvd framruta.
Det dåliga djupet gör att jag satsat på en slimline bakgrund och inte en vanlig BTN bakgrund, som tar mycket djup. ( Icke isatt än så länge)
Missförstå inte vad jag menar med djup.
Annat att önska är att just mitt kar har en lite sned ljusramp. Den ligger inte helt plant, men med ett ilägg på 1,5 cm så är det OK. Det är det enda felet på just mitt ex. Alltså snett i förhållande till karet som står horisontellt, jag har testat med ett lååååångt vattenpass.
Finish? Helt OK!
Rampen? De fyra plastkivorna ovan i rampen är lite rangliga. De går förståss att byta ut till några som är stabilare, men det är inget stort problem. Det finns hållare som gör att man bara kan vika upp plastskivorna. Det gör att man inte behöver lyfta bort dem helt och på så vis slipper man känna av rangligheten.
Möbeln är 140 cm hög.
Totalt sett är jag mycket nöjd med mitt köp.