Roligt att du gillade min artikel! Jag visste inte ens att den låg kvar på zookoll. Labyrintfiskföreningen Colisa Scandinavia, som jag nämner i artikeln, finns tyvärr inte kvar längre. Ett 200-liters akvarium med mycket växter blir säkert alldeles utmärkt att ha de två Betta-arterna i. Tyvärr är det länge sedan jag hade Betta edithae i lek. De två kvarvarande har fått någon mystisk sjukdom, så jag är rädd att jag är på väg att tappa arten. Får du yngel är jag mycket intresserad av att köpa några! Annars har jag bara Betta splendens, en ganska kortfenad hane (han påminner om vildformen men är nog inte riktigt renrasig) och tre honor. Du får gärna komma och se på mina fiskar någon gång. Förutom bettor är det mest killis jag har.
Olle
klart du kan få några yngel.
får se när jag kan komma, killis är ju underbara dom också så det är bara roligt att se. fick tyvärr avliva en av mina då den fick parasit. men dom andra lever och mår bra leker gör dom men hittar ingen rom mysko.
har köpt lite nya vackra hanar av splendens, också kortfenade med olika färger och lite lätt metall.