[QUOTE=anna7607]Låt lillkissen växa färdig och löpa några gånger, tar man dom för tidigt kan dom växa ojämt i kroppen, och en hona som fått en kull brukar bli mer harmonisk. P-piller kan på långtid ge livmodersproblem, även hos steriliserade honor, därför görs ett större ingrepp på honor nu när dom steriliseras så tas hela livmodern bort för att ta bort den risken. Förr knipsa man bara äggledaren, en sterilisering kostar runt 1000kr, på våren brukar dom här hemma ha kampanjer och ge det till halva priset, så håll ögonen öppna.
att p-piller kan dom lätt kräkas upp eller spotta ut när man inte ser[/QUOTE]
Snälla sprid inte gamla (kommer inte på rätt namn för det) sägnar vidare.
Finns inga undersökninger eller något som stöder dom teorierna att de skulle bli lugnare, harmoniskar osv av att ha fått källingar, plus att man ska helst ha hem till källingarna också.
Samma sägner spride bland hundfolk också, snart kommer det väl bland människor åsså att vi mår bättre av att ha fått barn, men inget om allt som kan bli så fel av de.
Jag har haft honkatter som gått på p-piller hela livet utan problem och har haft kastrerade hanar. min nya lillkisse ska kastreras så fort hon har åldern inne.
Dom förändringarna jag kommer ihåg är löpningarna börjar ;) kan vara lite jobbigt med skrikandet, skvättandet fast mina har hållt sig med skvättandet i badrummet. dom blir liiite lugnare överfaller en inte lika ofta längre. Och kan bli lite tjuriga till och från.