[QUOTE=Torstensson;1545676]För flera år sedan hade jag en hel hög med Praktbotior. Min erfarenhet var att när det blev ett stim, 7-10st, vågade alla mycket mera. Efterhand som antalet utökades blev alla mera aktiva. Tillslut var det över 20 st i olika storlekar, från 6cm till en bra bit över 20, ja säkert 25cm.Det jag tyckte var häftigt var att dom inte hade några aggressioner inom gruppen, alla "lekte" med alla. Ibland låg alla i en stor hög och spelade döda, tills jag kom fram och genast blev det liv i luckan.Algtabletter, som man ger till malar, blev som bollen i rugby!Jag hade inte mycket gömställen alls, en rot dom kunde gömma sig bakom och en sten, max.Dom fick allt möjligt att äta: räkor, musslor, algtabletter, röda mygg och räkmix. Även ciklidpellets var en favorit.[/QUOTE]TACK för det svaret!!Jag håller på att bygga ett stim, är uppe i 5 st. Men de håller sig storleks sorterade, de 3 stora för sig och de två små är modiga och är framme hela tiden!! Jag gjorde precis ett stort vattenbyte, då blev det annat ljud i skällan!! Nu är de framme å "dansar" hoppas att de sätter igång å börjar svulla i sig massor med mat också.....