Betalar GoMusic stim-pengar?

#1 - 25 oktober 2009 19:50
Nån som vet om GoMusic.com betalar artisterna royalties för musik de säljer?

Jag hittar olika uppgifter på nätet - diverse amerikanska skivbolag som är upprörda över GoMusic säger att de inte gör det, men GoMusic är å andra sidan deras konkurrenter, medan GoMusic säger att de gör det, men de är å andra sidan, uh, GoMusic.

Grejen är alltså att jag vill få tag i några äldre & ovanligare skivor. De finns hos Amazon, men pga förbud från skivbolagen för att undvika konkurrens får endast britter och amerikaner ladda ned musik därifrån. De finns INTE på eMusic, Ginza eller CDON.

Å sen finns de på GoMusic, för en tiondel av Amazons pris, och GoMusic skiter i var min brevlåda bor.

Jag är väldigt sugen på att köpa från GoMusic, grejen är bara att jag vill att artisterna ska ha betalt. Får de det om jag köper från GoMusic? Nån som vet?

Och måste det verkligen vara så jävla svårt att få betala för sin musik?
#2 - 25 oktober 2009 19:57
vafan dina småpengar är en spott i sjön för dessa artister.. köp
#3 - 25 oktober 2009 20:03
Jag har råd, och det är mitt strå till stacken. "Min" musik spelas aldrig i radio, mycket för att alla piratar den. Jag vill att de musiker jag gillar, inte bara tio-i-topp på iTunes, ska ha betalt så de fortsätter göra musik.
#4 - 26 oktober 2009 12:27
Azur skrev:
Jag har råd, och det är mitt strå till stacken. "Min" musik spelas aldrig i radio, mycket för att alla piratar den. Jag vill att de musiker jag gillar, inte bara tio-i-topp på iTunes, ska ha betalt så de fortsätter göra musik.

jo men som sagt det är inte mycket pengar för dom det är inget som presis syns på deras ekonomi
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 26 oktober 2009 12:32
Många bäckar små och för "småartisterna" kan dessa småpengar betyda musikalisk överlevnad. Tycker att det är sunt att inte stjäla
#6 - 26 oktober 2009 15:06
jo var och en har sin egen åsikt men jag tycker att det bara är och köpa
#7 - 26 oktober 2009 15:12
Nu blir man ju förstås väldigt nyfiken på vad du gör för musik och vad du kallar dig osv.... :)

Annons