Bestämming av akvarie!

#1 - 6 juli 2008 22:38
hej hej! har ett 240L kar som jag vill ha hjälp med vilken märke det kan tänkas ha,

det är 120cm långt 40cm djupt och 50cm högt och är limmat med svartsilicon/lim.
Glasen är 8mm tjocka.

men det står inget på sjva akvariet, dock har jag en heltäckande ramp till som det står aquael på.

glasen är mkt fina och nästintill fria från repor (dock inte som nyskick såklart) skulle gissa på att jag är 2:dra eller möjligtvis 3dje ägaren till det.

kanske en omöjlighet men iallafall!

tack på förhand!
#2 - 7 juli 2008 00:25
ja det lära väl vara aquael precis som rampen;) rampen säljs inte separat utan den följer med akvariet och att man skulle bytt akvarium verkar långsökt!
#3 - 7 juli 2008 05:02
åheim skrev:
ja det lära väl vara aquael precis som rampen;) rampen säljs inte separat utan den följer med akvariet och att man skulle bytt akvarium verkar långsökt!

Tackar!

Folk är väldigt rappa på att svara må jag säga, jag skrev inlägget lite efter 00:00 igårkväll och nu är klockan 7.00!

jag tänkte byta/ev.sälja detta karet och det har varit en som frågat om glasen är härdade:confused:
syns det? eller hur tar man isf reda på det?, om det går förstås.
#4 - 7 juli 2008 06:51
Tycker att intressenten ska hra själv med Aquael om glaset....
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 7 juli 2008 06:58
Tackar!

Folk är väldigt rappa på att svara må jag säga, jag skrev inlägget lite efter 00:00 igårkväll och nu är klockan 7.00!

jag tänkte byta/ev.sälja detta karet och det har varit en som frågat om glasen är härdade:confused:

syns det? eller hur tar man isf reda på det?, om det går förstås.

Ingen större akvarietillverkare använder härdat glas i sina akvarier - så du kan utgå från att det inte är härdat.
#6 - 7 juli 2008 15:42
Ingen större akvarietillverkare använder härdat glas i sina akvarier - så du kan utgå från att det inte är härdat.

då utgår jag från det.

härdade glas= tryck/slagtåligare?
#7 - 9 juli 2008 18:28
då utgår jag från det.

härdade glas= tryck/slagtåligare?

Har du provat att knacka i kanten på ett härdat glas?
Jag rekomenderar inte det nej.
Det är absolut inget för akvariebruk.
#8 - 9 juli 2008 20:27
Nej jag håller med Jimmy.VBG. Härdat glas spricker inte, det exploderar i tusen bitar när det väl går sönder!!
Inget för akvarier inte!
Bilagor:

Annons