Bestämma kön på guppy ungel?

#1 - 28 december 2005 16:36
kan man på något sätt bestämma/påverka könet på en guppy yngel? vill ha fler hanar än honor...
#2 - 28 december 2005 16:44
Läste nån tråd om att kanske tempen skulle påverka åt ett alla annat håll..Själv tror jag inte ett dugg på de...
#3 - 30 december 2005 14:21
varför vill du ha fler hanar en honor hanarna kommer bara upvakta honorn konsant och det kommer nog leda till döden för honorna eller att dom blir mycket strässade .
Man ska ha 1 hane på 2-3 honor .
#4 - 30 december 2005 16:07
Om man har 2 kar så kan man ju flytta över hanar till det andra, det ska jag göra med alla guppy hanar i alla fall och sedan låta honorna va i det andra :)
#5 - 30 december 2005 17:06
[QUOTE=hellmut]varför vill du ha fler hanar en honor hanarna kommer bara upvakta honorn konsant och det kommer nog leda till döden för honorna eller att dom blir mycket strässade .
Man ska ha 1 hane på 2-3 honor .[/QUOTE]

Jag tror att han menade påverka under odling.. Å då har han nog tänkt att sälja av en del kanske.
#6 - 8 januari 2006 19:56
jag har också hört att man kan påverka könsbestämningen med hjälpå utav temperaturen, när jag hade guppys förrut så fick de yngel (såklart) och då gav jag bort några till en tjejkompis som hade de i ett akvarium utan värme tills hon fick ett nytt akvarium, och alla blev hanar, en slump? kanske....
#7 - 30 januari 2006 14:34
man väntar å ser, vad det blir...:)

Annons