Beställning från http://www.interaquaristik.de

#1 - 20 september 2008 16:39
Har precis beställt levandefoder (bl.a. Moina) och räkor från http://www.interaquaristik.de
Skall bli spännande att se om de håller vad de lovar.
#2 - 20 september 2008 16:59
Jag beställde därifrån 2004. Moinan, vinägermikro och grindalsmask var helt OK liksom Triops (ej foder) vilken stam jag fortfarande håller. Jag köpte också vinglösa bananflugor som hade lite för många vingar dock.
;)
#3 - 22 september 2008 18:58
Jo, än så länge verkar det hela OK men när paketet kommer avgörs saken.
#4 - 1 oktober 2008 16:26
Paketet har kommit precis som utlovat. Räkorna (Caridina spec. "Hummel") verkar vara i bästa skick liksom enkyträerna (Enchytraeus buchholzi. När det gäller Moina hade jag väntat mig fler men som start kanske de räcker och de hoppar så glatt – nu gäller det bara att hålla dem vid liv så att de förmeras. Moina är visst lite nyckfulla.
#5 - 1 oktober 2008 16:41
Hur mycket fick du betala i fraktkostnad för din beställning?
#6 - 1 oktober 2008 16:57
33 €
#7 - 12 oktober 2008 16:06
Kikade på deras sida, men tyskan är inte så bra längre!

Kan man verkligen beställa fiskar därifrån, hur gör de med frakten isf? Menar fiskarna klarar sig ju inte så länge!?

Sen funderade jag på om man får importera hur som helst?
#8 - 12 oktober 2008 17:13
Inom EU inga hinder.
Jag skulle inte tveka att beställa fiskar. Jag tyckte de skötte sig helt bra. De skickar inte levande djur om temperaturen sjunker för lågt.

I veckan skall jag förresten få en sändning Parosphromenus linkei från en privat tysk odlare. Tyskarna är lätta att ha att göra med.
#9 - 12 oktober 2008 17:50
legob skrev:
Inom EU inga hinder.

Jag skulle inte tveka att beställa fiskar. Jag tyckte de skötte sig helt bra. De skickar inte levande djur om temperaturen sjunker för lågt.

I veckan skall jag förresten få en sändning Parosphromenus linkei från en privat tysk odlare. Tyskarna är lätta att ha att göra med.

Ok, det låter ju bra! Då kanske man kan beställa något någongång!

Blev så sugen på en platysort, men ska kolla runt iSthlm istället först, om inte annat kanske man ska se till att få vatten i akvariet allra först!! ;-)

Annons