Beställning från hjortgatans..

#1 - 11 mars 2004 15:32
Hej..
Fick just mitt väldigt efterlängtade beställning från hjortgatanszoo..
Har väntat i 3 veckor på den och idag kom den äntligen. Kändes som julafton när jag gick till posten. Men när jag kom hem och öppnade fann jag inte alls det ja hade beställt. Pmdd var i fel mängd (fick 500g mgs04 istället för 250g, och 250g kno3 istället för 500g).. Sen fick jag inte alla växter jag beställde heller, några växter hade även byts ut mot andra. Jag hade bestält några lösa växter för att bara prova på. Dessa fick jag i kruka istället för de växter (som DET STOD FANNS I LAGER) som jag egentligen ville ha mest (som var i kruka).
En av växterna såg även ut att ha legat i soptunnan i en vecka.

Hur är era erfarenheter? Är det bara att acceptera detta eller vad ska jag göra?
#2 - 11 mars 2004 15:49
"fick 500g mgs04 istället för 250g, och 250g kno3 istället för 500g"

Det var väl bra... Du förbrukar ju mer MgSO4 än KNO3! ;-)

Peter
#3 - 11 mars 2004 15:57
Jo.. Det hade iofs inte så stor betydelse.. Fast jag hade mer mgs04 sen innan. Det var anledningen till att ja beställde mer kno3...

Det jag blev mest upprörd över var att jag inte fick den växt jag såg mest ifram emot..
#4 - 11 mars 2004 16:27
Ring och snacka med Kenneth, det är en trevlig kar, han brukar inte vara omöjlig
#5 - 11 mars 2004 16:58
...det är en trevlig <b>kar</b>,

Haha...vad alla är enkelspåriga.. *förlåt, kunde inte låta bli*
#6 - 11 mars 2004 17:39
hjortgatans zoo är väldigt snälla och gör så bra de kan under rådande förutsättningar. Men de har haft problem rätt länge med flera olika saker. Långa leveranstider (pga bara en person. som jobbar hård, men inte kan vara övermänsklig. och som även varit sjuk nyss, od), slut på många växter (är väl inte deras fel utan leverantören Tropica) och kunder som inte betalar som orsakar ekonomiska smällar och mycket tidsspill med mera.

Väldigt service minded annars. Kanske för mycket, eftersom det tar tid att fixa det mesta och svara på för många frågor. När jag beställde för ett år sedan så ringde han mig och undrade vilket mått jag skulle ha på filtermattan. väldigt snällt, men väl överambitiöst. Skulle nog vara standardmått för att undvika sådant merjobb för dem.

och för snälla. Ger man kunder möjligheten att köpa och betala efteråt så kommer en del utnyttja det och inte betala. tyvärr.

De skulle nog behöva fundera på vissa rationaliseringar. Varken Hjortgatan eller vi tjänar på om det blir för mycket krångel. Blir mycket jobb för Hjortgatans och i förlängningen dyrare priser för oss, eftersom vi i slutändan får betala för all maildiskussion etc om diverse saker som strulat till sig.

Andreas
#7 - 11 mars 2004 18:00
Jag håller helt med dig om att hjortgatans personal är toppen. Väldigt servicemind:ade och trevliga och tar sig tid till att svara frågor som säkert ställs utav mängder av folk varje dag.
Så absolut inge kränkning på deras verksammhet.. Men ibland blir det väl som i mitt fall är jag rädd.

Grejen är den att jag blev lite ledsen bara när jag inte fick den växten som jag väntat som mest på. Istället fick jag en växt som jag mest valde för skojs skull för att testa på.
#8 - 11 mars 2004 18:22
Jag fick t.o.m. en värdecheck som kompensation för lev.försening.
De skickade grejerna den dagen de aviserat men posten tar en dag extra med brev. Fick mail idag där Hjortgatans ville kolla att jag har fått allt och så.

Kan man bli mer bortskämd ?!?

//Mycket nöjd kund
#9 - 11 mars 2004 18:37
Jag fick en växt utbytt plus att jag betalt lite för mycket. Jag fick vänta nästan en månad.

Som kompensation för detta fick jag två värdecheckar samt 2 växter för den som blev utbytt samt en extra växter för mer än det jag betalt för mycket.

Jag är mer än nöjd! Fick paketet i förrgår. Jag kommer att fortsätta köpa från hjortgatans!
#10 - 11 mars 2004 20:53
Som redan sagt, håller med om att hjortgatans är en toppen butik, fast det är lite trist när man inte riktigt får det man beställer samt att växter ser ut så här:

http://a.domaindlx.com/izac/aqua/Bild%201670.jpg
Det är en hemianthus micranthoides, tro det eller ej. Ni måste hålla med om att den ser lite risig ut. Gick knappat att plantera den, men nu är den i karet. Jag hoppas att den överlever, vilket den säkert kommer att göra. Det är en av sakerna som jag gillar med växter. Dom kan vara så gott som döda, men trots det går det (nästan) alltid att få dom att växa sig enorma (tids nog).
#11 - 11 mars 2004 21:18
Hm kan tyvärr inte hålla med. Har beställt en luftpump som de enligt hemsidan hade i lager. Men det hade dom ju inte.. Den leverans som den skulle vara med levererades den 27 januari.. Tycker det är för j-- att säga att man har det på lager, när man inte har... Då hade jag ju inte beställt ifrån dom eftersom det var pumpen jag behövde.. Har betalat pumpen redan och får väl aldrig se den.. Har ju fått köpt en sån från en annan leverantör, eftersom jag var tvungen att ha en.. I samma leverans fick jag med en doppvärmare som inte funkade. Snackade med dom om det och JAG skulle få stå för frakten tillbaka.. Va det är ju inte sant ... DE säljere en produkt som är kass, och JAG skall stå för frakten..Det skulle kosta över 90 :- att skicka den med rek + kostnad för packning. Doppvärmaren kostade 135:- Så jag slängde skiten och fick köpa en ny lokalt. Då mailar han helt plötsligt och säger att han står för frakten eftersom jag skickade ett mail och undrade vad det var för ett företag som inte står för sina grejer...
Driver själv ett service företag och köper mycket vi postorder eller annan telefonbeställning.. Har aldrig någonsin varit med om ATT jag får stå för frakten när en produkt är felaktig eller trasig.
Så för min del är han borttagen från mina favoriter...
Det är ju synd att det förövrigt svårt att hitta växter på nätet.
Förövrigt. s¨känner jag mig Totalblåst av Hjorthagens Har bett dom ta bort mig som kund vid dom....
Facit är att jag av dom blivit blåst på en doppvärmare och en pump av Hjorthagen ++++ att jag var tvungen att köpa en ny lokat för 250:-
Så ja kan inte rekommendera dom Tyvärr.......
#12 - 11 mars 2004 21:46
<font color="red">HjortgatansZoo är bra, men jag har presic som du varit lite missnöjd då jag också fått andra växter. Men efter jag snackat med Kenneth så skall han skicka mig den rätta växten. En mycket generös man [;)]</font id="red">
#13 - 26 mars 2004 08:31
Bra personal i all ära men vad hjälper det om man inte kan leverera varor?
Japp, nu börjar jag nästan bli lite lack. Har bara handlat två gånger på hjgtn men det var det struligaste jag varit med om. Min andra order la jag den 15 februari. Förskottsbetalade samma dag. Den 26:e mailar jag och undrar hur det går med min order. Inget svar.
Den 2:a mars frågar jag om man kan dela upp min order i växter och hårdvara eftersom jag trånade efter KH2PO4. Den 5:e får jag svar att det går bra och delleveransen går iväg samma dag. Den 9:e får jag grejerna. Den 15:e har jag fortfarande inte fått resterande varor och jag undrar i ett mail varför. Den 18:e kommer restleveransen som saknar artiklar och vissa är fel. Suck!

Idag är det den 26 mars och jag har alltså inte fått alla mina grejer jag beställde den 15 februari. Och då kanske man tror att det är några unika varor som dröjer: Jo, vattenberedningsmedel som sägs finnas i lager!

Vid min första order fick jag inte vad jag beställt men trodde det var en engångsföreteelse.

Annons