beställa mal på måndag :)

#1 - 30 augusti 2008 20:30
har nu hittat 4 malar jag vill ha :)
har läst på om dom, och måttet på mitt kar, är en början, sen när dom blir större så säljer/byter jag tillbaka dom till affären, eller säljer dom vidare till någon som har större kar!

Vet dock inte vem/vilka jag vill ha :)

L326
L327
L046
L048

vilken/vilka? :)

Nån som har något erfarenhet av dessa fina malar? :)
#2 - 30 augusti 2008 20:44
Har du mycket pengar eller ska din farsa stå för fiolerna;)?
L-46 Ja, jag säger då det:p...
Här är en L-mal jag funderar på att ta hem i veckan: http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=190
#3 - 30 augusti 2008 20:58
ansjo skrev:
Har du mycket pengar eller ska din farsa stå för fiolerna;)?

L-46 Ja, jag säger då det:p...

Här är en L-mal jag funderar på att ta hem i veckan: http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=190

Har pengar själv hihi :) men det kostar att stå på topp,
och eftersom det är min stora hobby, så lägger jag gärna ner pengarna på det!
Sen fyller jag snart år så :)

hihi som där malarna är så fula :D tycker dom ser så roliuga ut med dessa spröt, de flesta har ju såna, men dom som syns extra mycket. Men absolut :) kör på det =)
Guest
#4 - 31 augusti 2008 01:38
L326 och L327 har jag nog aldrig sätt i grossistlistorna.

Scobinancistrus pariolispos brukar finnas hos grossisterna och om din butik tar hem från Akvarie teknik så har de Hypancistrus zebra hemma men de är inte gratis ca 2000kr till kund.

Ansjo: Schysst om du köper Ancistrus ranunculus, kul med lite uddare Ancistrus arter.
#5 - 31 augusti 2008 09:56
Lutt skrev:
L326 och L327 har jag nog aldrig sätt i grossistlistorna.

Scobinancistrus pariolispos brukar finnas hos grossisterna och om din butik tar hem från Akvarie teknik så har de Hypancistrus zebra hemma men de är inte gratis ca 2000kr till kund.

Ansjo: Schysst om du köper Ancistrus ranunculus, kul med lite uddare Ancistrus arter.

Den affären jag handlar på, han känner en som kan ta hem malar, så jag har fått två böcker där jag läst om större delen av alla malar! Och jag har frågatom priset.. Jag får det billigare än 2000 kr. Men som sagt det kostar att ligga på topp. Just L326 har han som jag handlar av, så jag kan stort sett få tag i de flesta malar.

Sen vad det nu blir det är en annan femma. Vill ju inte köpa en fisk för massa pengar, som sedan dör efter några dagar pga att den inte trivs.
Så vet inte ännu vad det blir :)
#6 - 31 augusti 2008 10:42
Ansjo: gillar Ancistrus ranunculus riktigt mycket, var köper du den och vad kostar den?
bor i en liten håla och det finns nästan inget att få tag på här :(
#7 - 31 augusti 2008 12:55
mikey13 skrev:
Ansjo: gillar Ancistrus ranunculus riktigt mycket, var köper du den och vad kostar den?

vart bor du?
#8 - 31 augusti 2008 14:35
mikey13 skrev:

Affärer som handlar av grossisten Imazo kan ta hem den om de finns inne, vilket jag hoppas. Den finns i deras lista nu, och då ökar plötsligt chanserna:).
#9 - 31 augusti 2008 15:37
streezz88 skrev:
vart bor du?

I Malung /Dalarna, precis som det står under mitt namn ;)
#10 - 31 augusti 2008 16:33
mikey13 skrev:
I Malung /Dalarna, precis som det står under mitt namn ;)

Ojj sorry missade det :)
#11 - 31 augusti 2008 16:34
ansjo skrev:
Affärer som handlar av grossisten Imazo kan ta hem den om de finns inne, vilket jag hoppas. Den finns i deras lista nu, och då ökar plötsligt chanserna:).

Imorn ska jag iaf beställa :D får väl se vad jag bestämmer..
vilken tycker du Ansjo? :D
Bilagor:
#12 - 31 augusti 2008 16:43
Hehe... ingen fara streezz :)
tror att djurmagasinet beställer från imazo, då är det ju bara 14 mil att åka t.o.r
man kanske ska slå till, har ju mera plats i 375L :)
#13 - 31 augusti 2008 17:36
mikey13 skrev:
Hehe... ingen fara streezz :)

tror att djurmagasinet beställer från imazo, då är det ju bara 14 mil att åka t.o.r

man kanske ska slå till, har ju mera plats i 375L :)

Hehe :) jaa men vad bra :)
klart du borde slå till, vad är de för någon du vill ha då? :)
#14 - 31 augusti 2008 20:26
Den som Ansjo nämnde tidigare Ancistrus ranunculus, gillar den skarpt....
#15 - 31 augusti 2008 20:41
mikey13 skrev:
Den som Ansjo nämnde tidigare Ancistrus ranunculus, gillar den skarpt....

Aaha oki :)
är rätt spänd, beställer dom imorn, får väl se vad jag väljer dock :)
#16 - 31 augusti 2008 20:42
Jepp, och har man sett den IRL vill man ganska gärna ha den:)! Och några andra med, skulle vilja ha en hanne till min L-183 http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=221 med om jag bara kunde få tag i en:).
Fördelen med just dessa malar är att de är ganska ovanliga, snygga(eller;)) och överkomliga i pris.
#17 - 31 augusti 2008 21:00
ansjo skrev:
Jepp, och har man sett den IRL vill man ganska gärna ha den:)! Och några andra med, skulle vilja ha en hanne till min L-183 http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=221 med om jag bara kunde få tag i en:).

Fördelen med just dessa malar är att de är ganska ovanliga, snygga(eller;)) och överkomliga i pris.

fin mal det där...
vilken/vilka ska jag välja nu då? :D
#18 - 31 augusti 2008 21:06
Alla;).
Kan du få tag på A.dolichopterus så är det inte något dumt val, en väldigt rent ut sagt skitsnygg mal, lätt att se känsskillnad på, relativt lättlekt men ändå ovanligare än de "vanliga" Ancistrusen.
Har du sedan sett A.ranunculus så är du såld, en ganska kompakt fulsnygg mal med stora tentakler som skrämmer slag på de flesta aliens:D!
Det är skitsvårt att råda vilken mal du ska beställa, utan det beror mycket på vilken malsort du själv gillar och tror dig kunna sköta om.
#19 - 31 augusti 2008 21:24
ansjo skrev:
Alla;).

Kan du få tag på A.dolichopterus så är det inte något dumt val, en väldigt rent ut sagt skitsnygg mal, lätt att se känsskillnad på, relativt lättlekt men ändå ovanligare än de "vanliga" Ancistrusen.

Har du sedan sett A.ranunculus så är du såld, en ganska kompakt fulsnygg mal med stora tentakler som skrämmer slag på de flesta aliens:D!

Det är skitsvårt att råda vilken mal du ska beställa, utan det beror mycket på vilken malsort du själv gillar och tror dig kunna sköta om.

dom 4 jag hittat som jag verkligen fastnat för, har jag läst på om. Fick ju låna böcker av snälla vän på fiskavdelningen på affären, så jag har läst på. och blir dom förstora så får jag sälja tillbaka dom till affären eller byta :)
Han får dock rådgöramig imorn i vilket val jag väljer :)
#20 - 31 augusti 2008 21:25
Klokt beslut, och meddela sedan hur det gick:).
#21 - 31 augusti 2008 21:32
ansjo skrev:
Klokt beslut, och meddela sedan hur det gick:).

Men klart jag gör :)

Annons