beställa från hjortgatans?

#1 - 4 mars 2004 20:00
hellu!
ska beställa från hjortgatans nu, men vettetusan vad jag ska välja för betalningssätt??

Förskott 5% rabatt (0.00 kr)
Postförskott (35.00 kr) (som läggs till på frakten på 50 spänn!)
Faktura (efter godkännande) (0.00 kr)

första gången jag beställer därifrån, och det står inte vad de menar med förskott och grejs... så nån som kan hjälpa? :)
#2 - 4 mars 2004 20:31
Iom att du är förstagångs kund har du bara "förskott" och "PF" att välja mellan. Faktura gäller efter 5e gången om jag minns rätt.

Förskott: Du får ett mail som säger hur mycket du ska betala på PG-kontot. Detta görs innan de skickar grejerna. PF är PF...

Detta står på sidan. Betalningsförfarande, fraktsätt m.m.

//Peter
#3 - 4 mars 2004 20:35
och PG betyder? :/ är inte så haj på detta :D

men förskott, får jag 5% rabatt då? och det betalas alltså före dom skickar sakerna?

som sagt, inte så haj ..
#4 - 4 mars 2004 20:40
tror dom tagit bort PF nu med (läs derras framsida)
#5 - 4 mars 2004 20:40
PG= postgiro

Förskott: iom att du betalar innan de skickar grejerna så får du 5% rabatt.

Postförskott: Du betalar när du hämtar paketet på posten. Därför tillkommer en avgift på 35 pix
#6 - 4 mars 2004 20:42
det blir drygt 10 spänn rabatt ... aja :)
men är det säkert med förskott? hur funkar det då? :/
men alltså ... dom har ju frakt på femtio spänn OCH så ska man betala 35 till ???
#7 - 4 mars 2004 20:51
dom har ju frakt på femtio spänn OCH så ska man betala 35 till ???
"Dom" är posten, inte hjortgatan. Posten tar bra betalt både för port och för att acceptera postförskott.
#8 - 4 mars 2004 20:53
snålfan som man är så tar jag förskott :D

men hur går det till ? :/ har aldrig köpt från nätet förr..
#9 - 4 mars 2004 20:57
Registrera dig på Hjortgatans=logga in

Shoppa loss.....välj betalningssätt.

Du får ett mail som bekräftar att du har beställt. Du får ett mail till som säger vart du ska betala och hur mycket.

Här står även när du kan förvänta dig att få grejerna. Luta dig tillbaks och vänta. Beroende på om du ska ha växter eller inte tar det lite olika tid. Cirka en vecka.
#10 - 4 mars 2004 20:59
jepp, done that.
okej, då får jag ta och klicka på skicka in order...blir det fel får jag maila/ringa och säga då :D
#11 - 4 mars 2004 21:06
Ursprungligen skickat av Peter_F

Du får ett mail till som säger vart du ska betala och hur mycket.

har fått mejl, men det kom ingen sån :/
#12 - 4 mars 2004 21:23
Jag repeterar: Du får ett mail som bekräftar din beställning, sedan får du ett som säger hur mycket du ska betala. Det tar ganska exakt ett dygn innan mail 2 kommer.

Det första är avsändare Hjortgatans zoo, det andra är Kenneth/Hjortgatans zoo.

Ta det lugnt, varva ner. Allting kommer att gå bra ;)
#13 - 4 mars 2004 21:27
oj....måste missuppfattat "Du får ett mail till som säger vart du ska betala och hur mycket." :D

ber om ursäkt! :D men första gången. är nojjig över sånt här :)

men! man tackar så hjärtligt för all hjälp, i know att jag är trög men sånt som händer :)

danke!

#14 - 4 mars 2004 21:52
De nada...
#15 - 5 mars 2004 09:43
Pumpan!
Du är inte den ända som har problem med beställningen om hur man skulle göra. Jag gjorde massa fel innan jag fatta hur förskottbetalningen går till. Skickade summan som stog på första brevet och maila och undra varför det inte var ngt avdrag mm. =)
#16 - 5 mars 2004 10:15
Jag har beställt två gånger.
Första gången (i samband med registrering) kom inget andra mail med inbetalningsinformation. Efter påstötning via mail och inbetalning av förskott löste sig detta och leveransen kom direkt.

Min andra order för ett par veckor sedan (förskottsbetalad och klar) fungerade det andra mailutskickat men sedan har inget hänt. Har varken sett till några grejer eller några svar på mail då jag efterlyser min order. Förmodar att det är högt tryck hos hjgtn för närvarande.

#17 - 5 mars 2004 10:18
Har gjort en beställning med som jag inte fick!!
Maila dom igår och dom bad om ursäkt för de hade varit sjuka och haft vikarier som inte meddelat kunderna... mitt skulle komma nästa vecka. Betällde för 20 dagar sen... Så det kommer säkert nästa vecka.
#18 - 5 mars 2004 10:32
Jag gjorde också en beställning därifrån. Till mig sa dom att det var brist på en del växter hos deras leverantörer och att det var pga detta det dröjde.
Jag handlade på faktura och kunde därför ganska enkelt avbeställa det när jag inte fick växterna. (Jag gör troligen istället ett nytt försök om några månader när tillgången på växter bör vara bättre.)
#19 - 5 mars 2004 12:45
vad läskigt :/
jag ska nu betala i förskott, hoppas jag får mina saker ... ingen lust att slänga bort 200 spänn när jag kan göra andra saker för dom (student..)
#20 - 5 mars 2004 12:53
Klart du får dina beställda grejer =)
#21 - 5 mars 2004 13:08
Det är bara en tidsfråga... Idag hade de stängt på Hjortgatans pga sjukdom ;/
#22 - 5 mars 2004 13:19
Pumpan:
Självklart kommer du att få dina grejor. För min del så var ju växterna slut, alltså inte Hjortgatans fel utan som sagt brist på växter hos deras leverantörer.
Mitt tålamod är inte det bästa, men hade jag väntat istället så hade jag också fått mina växter. (Du kan lugnt handla vidare från Hjortgatans. Det har jag gjort många gånger genom åren och kommer att göra igen.)
#23 - 5 mars 2004 21:05
Jag tror säkert att man får sina saker, men rent generellt så börjar hans beteende gå mig på nerverna.

Den 24:e Februari beställer jag saker, får ett mail som innehåller min order. Den 29:e betalar jag summan som står där utan att ha hört ett knysst mer från dem.

Den 2:a Mars kommer att mail om hur mycket jag skall betala, och naturligtvis blev det så att jag betalat för mycket. Webshopen kan inte på sin orderbekräftelse dra av rabatten. Skickar ett svar efter ett par timmar med ett förslag om hur vi löser det, men har fått nada svar.

Och när jag får mina saker vet jag inte alls. Vilken butik överlever när man tar hand om kunderna så?

Har man bekymmer med leveranser, likviditeten, sjukdom eller vad som helst är det bäst att skriva att det just nu är x veckors leveranstid. Hinner man inte med, så får man överväga att ta in medhjälpare. Jag lovar att det finns gott om folk som gärna hjälper honom att svara på mail och frågor, och reda upp saker mot en ganska ringa ersättning. (Kan skötas på distans via Internet av någon med ett par timmar över varje dag).

#24 - 5 mars 2004 21:16
Jag beställde mina varor 15/2 med bla växter och borde då få växterna veckan efter.

Fick detta den 2/3

<font color="red">Hej!

Vi beklagar att din leverans dröjt men vi har varit hårt drabbade av sjukdom här och inte kunnat skicka som vi ska.

De som har hjälpt till har heller inte mejlat som de ska utan varit lite överoptimistiska.

Vårat fel givetvis.

Vi hoppas du accepterar våran ursäkt för detta.

Din leverans kommer pga. detta inte denna vecka utan de kommer skickas på måndag.

Vi ska kompensera dig för detta i ditt paket.

Vänliga hälsningar

Hjortgatans Zoo
</font id="red">

Den förklaringen duger bra för mig fast lite sur är jag givetvis för jag vill ju gärna ha mina växter så jag kan snygga till i mitt kar. Visst tycker jag med att det har blivit en väldigt lång längtan men med rätt kompensation så kommer jag nog att handla där igen, om inte detta upprepas gång på gång.

Man får ju tänka på att de är inte mer än människor....
#25 - 6 mars 2004 08:37
Jag skickade min beställning natten till den 25e. Gjorde en komplettering den 1e mars. Fick bekräftelse igår att paketet har skickats. Kan hämtas ut på måndag.

Nu har jag iofs inte köpt några växter men jag tycker att detta är fullt acceptabelt tidsmässigt 25e feb --&gt; 8e mars.

Vet dock inte om de jobbar på helgerna oxå...
#26 - 6 mars 2004 09:01
Jag har betalat in i början av februari, sen har jag inte hört något mer. Har också skickat två mail de senaste två veckorna men inte fått något svar. Så här har det INTE krånglat innan!

Annons