Besök på Kävlinge zoo

#1 - 24 maj 2015 16:55
Jepp, idag har jag besökt Kävlinge zoo. Till min besvikelse sålde de inga akvariesnäckor alls, men det blev i alla fall lite akvariegrus, en rot och ett par leksaksmöss till katterna, positivt var att de är betydligt billigare än djuraffären här.

Får väl ge mig på att fylla karen som jag tömde innan pga mitt giftiga grus, tappade glädjen lite efter alla dödsfall men igår ändrade jag om i akvariet jag har i köket och trots att jag inte är någon mästerakvarist och inte är så bra på det där med växter så tyckte jag faktiskt att jag fick till det ganska bra, så nu vill jag ju få ordning på de andra karen med. Skulle vilja köpa ett mindre akvarium att ha anentome helena i också, för mina posthorn har VERKLIGEN exploderat i antal. Samtidigt så känner jag mig som en ond djurplågare om jag använder mina egna snäckor som foder, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Mata mindre skulle kanske vissa vilja råda mig, men då svälter jag ju dem i stället...
#2 - 28 maj 2015 06:40
Hehehe... Posthorn kan verkligen explodera i antal. Trodde jag gjort mig av med "alla" när jag sålde av dem och mix-räkorna jag hade men.... jag har lika många nu som då. Helenor har jag i dotterns akvarium. Hoppas att de blir fler med tiden. Tanken är ju så. :) Sedan har jag "blåfotingar" nu med. ;)
#3 - 15 juni 2015 05:49
Som tur är visade det sig att det finns ett stort intresse för posthorn på facebook, så idag kommer de flesta av dem att lämna boet. Men det blir ju utan tvekan som hos dig, om ett par veckor är de lika många igen. Jag ska faktiskt åka och köpa ett akvarium till på onsdag, så att jag har ett eget helena-kar. Då kan man flytta över om man känner sig tvungen.
Grattis till dina blåfotingar. :)

Annons