Beröm till Zoopet!

#1 - 7 januari 2004 08:48
Hej,

Jag har den senaste tiden läste en del klagomål på zoopet, forumet, Kjell mm, så jag tycker att det är dags för att det kommer fram lite beröm istället.

Jag tycker att zoopet är en helt suverän sida. Utan den vet jag inte hur jag hade klarat mig när jag skaffade mig mitt första akvarium. Precis som många andra är jag oftast inne på sidan flera gånger per dag och jag lär mig alltid något nytt.

Jag är övertygad om att det finns många många fler som tycker som jag, eller?? Vad tycker ni?

Hälsningar
Linn
#2 - 7 januari 2004 08:55
Den här skriver jag gärna under!! [8D]

Det startade med ett litet 50 Liters, sen hittade man hit och nu har man ett 450Liters, 112 Liters och ett 63 Liters :) det är helt och hållet erat fel att jag har haft så mycket glädje av denna hobby och utökat den så mycket! och dessutom lärt mig en massa!

TACK! :)
#3 - 7 januari 2004 08:55
Nickar och instämmer!!
#4 - 7 januari 2004 08:55
Hej,

jag instämmer precis i det du säger.
Jag har startat mitt första stora akvarium och haft en del problem.
Jag har gått in på Zoopet, ställt frågor i forumet och fått svar, jag har läst andras frågor och fått hjälp.

Informationen om fiskarter, annonsbörsen är suverän.
Tack vare annonsbörsen fick jag tag i mitt 375-liters akvarium.

Jag skulle gärna betala en slant för att få vara med om det krävs för att sajten ska kunna bli ännu bättre.

MVH HeléneJn
#5 - 7 januari 2004 09:15
Instämmer fullt! Kanonsida! Har lärt mig väldigt mycket här tack vare denna sida samt Ni som ger tipsen!
TAck
#6 - 7 januari 2004 09:19
Instämmer!
#7 - 7 januari 2004 09:44
Jag vill verkligen instämma i allt beröm! Zoopet är fantastiskt, vilken konstig fråga man än har så finns det svar på den. Antingen för att andra redan ställt den, eller om man frågar själv så finns det alltid kloka personer som svarar. Hur skulle jag klara mig utan Zoopet..?
#8 - 7 januari 2004 10:12
Fantastisk, otroligt mycket info och ett jätte bra forum.
#9 - 7 januari 2004 10:14
Håller med ovanstående svar,har varit medlem ett tag nu o tonerna har gått upp o ner, men inte har mitt intresse för akvarium minskat för det - tvärtom! En eloge till dom ansvariga, ni gör/och har gjort ett toppen jobb,lika ni som har hjälpt till när man har haft konfunderingar!
#10 - 7 januari 2004 10:23
*zoopet är en jättebra akvarie sida och alla duktiga zoopetare får man alltid hjälp av när man behöver*
#11 - 7 januari 2004 10:28
Instämmer.. men klagomålen är nog bara för att de vill att sidan ska bli bättre....
#12 - 7 januari 2004 10:32
Man kan ju framföra nya förslag istället för att klaga och gnälla tycker jag.

Kul att så många andra också vill ge beröm, kanske vi kan få lite gladare stämning i inläggen efter detta [:-34]

----------
Linn
#13 - 7 januari 2004 10:32
många av klagomålen är ju inte på just hela zoopet, utan på andra mindre saker.. jag tycker med att zoopet är en jättebra sida..
men även men medalj har en baksida..hehe =)
#14 - 7 januari 2004 10:42
Jag ger mer än gärna beröm till den här sidan! Hade inte den funnits så hade jag inte vetat mkt om akvariehobbyn idag och förmodligen inte lyckats med alla dessa akvarium. Ett sån här sida ger tusen gånger mer än någon bok skulle jag vilja påstå, man får alltid svar från någon när man frågar.. så tack Kjell och Christian för den här sidan!
#15 - 7 januari 2004 11:22
Halloj

Jajemän! Man får mycket bra hjälp som nybörjare från denna sida.

Men god folk! Det är till stor del Ni (vi) som skriver och svarar som skall ha berömet.

Stort tack!
#16 - 7 januari 2004 11:30
Kalejdoskop "tog orden ur min mun".

Hade jag inte trillat över denna sida under min jakt på info om sambons nyinköpta fiskar, hade mitt akvaristliv slutat iom att sambon skänkte bort sitt akvarium efter knappt ett år.

Nu är det jag som är fiskgalningen i familjen :)
#17 - 7 januari 2004 11:46
Tyvärr fanns inte Zoopet när jag började med akvarium. Jag minns hur det var och hur många gånger jag gav upp för att ingenting fungerade. Därför älskar jag att få hjälpa de som ska starta nytt akvarium eller de som är nybörjare...
Men det viktigaste med Zoopet för mig är att det hjälpt mig att få ut så mycket mera av min hobby. När jag började Zoopeta hade jag en 220 l burk med fisksoppa och ett 40 l yngelkar... Det första som hände var att Kjell gav mig en (brutal men nyttig) lektion i biologisk balans....detta var faktiskt före Zooptets tid, Kjell skrev i ett annat forum då.... Sedan bytte jag filter och bottenmaterial och körde efter hans råd, och med det blev ju genast allt så mycket enklare... Nu har jag sammanlagt 1700 l akvarier hemma, pysslar med olika biotoper och odlingar... men fram för allt så har jag Zoopet, där jag kan få lära mig nya saker hela tiden och där jag kan ventilera mina funderingar... Tack snälla Kjell och Christian för vad ni bjuder oss på!!!!
#18 - 7 januari 2004 12:38
Jag vill bara ge beröm till forumet! Här möts väldigt många olika människor: pojkar, flickor, män, kvinnor, unga, gamla, liberaler, konservativa, anarkister, nyingar, veteraner, moralkärringar, fördomsfulla, besserwissers, skrytmånsar, kunniga, okunniga, faktasökande och sällskapliga. Så klart det blir lite gnabb ibland, och nog är det väl att Kjell agerar moderator.

När jag på sensommarn bestämde mig för att härma brorsan och skaffa akvarium tillsammans med sonen visste jag ingenting om denna hobby!! Jag började söka information på nätet, hittade zoopet och blev fast! Besöken har blivit frekventa pauser i mitt arbete...

Genom zoopet tror jag att jag undvikit de värsta nybörjarmissarna, enstaka fiskar har vandrat vidare till fiskhimlen, men ingen massdöd och inga sjukdomar (peppar, peppar). Jag följer inte alla råd, framför allt inte när det gäller det estetiska när det gäller fisk-, växt- och inredningsval, så länge fiskarna tycks trivas med varandra och sin omgivning väljer jag sådant jag tycker om!

Som Nanc tycker jag det är väldigt roligt att jag har börjat kunna svara på nybörjarfrågor (Tack till Nanc förresten som svarat på flera av mina frågor :-) Som Nanc blev jag förvånad när jag började läsa om vattenvärlden, balans, tester m.m. Nu tycker jag det är en självklarhet.

Tack Zoopets medlemmar och skapare!
#19 - 7 januari 2004 13:14
precis några dar efter nyår skrev jag en tråd och undrade om det inte var lite trångt att ha 2 slöjstjärtar och en ancistrus i en 30L skål [:-79]

Så mycket jag har lärt mig på så lite tid om det skulle gå så snabbt i skolan ja då jäklar =)

tack ALLA där ute![:-76]
#20 - 7 januari 2004 13:26
Kan bara hålla med övriga, har lärt mig massor och uppstart av akvarium nr 2 var en barnlek i jämförelse med tidigare. "slösar" bort ett antal timmar med zoopet varje dag..

//Jenny
#21 - 7 januari 2004 13:49
Tummen upp för zoopet
#22 - 7 januari 2004 23:19
mycket bra sida. Välgjord, ambitiös och mycket information.

Andreas
#23 - 8 januari 2004 01:22
Helt klart är Zoopet en grymt bra sida, och visst har det varit en del klagomål men det är nog inte många som klagat utan att tanken varit att skapa en diskution och förbättra Zoopet.

//Marcus
#24 - 8 januari 2004 03:55
Instämmer i berömmet. Är speciellt glad åt forumet, där folk verkar vara väldigt seriösa och trevliga. Tack för det!

#25 - 9 januari 2004 21:23
Instämmer verkligen :)
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 9 januari 2004 21:55
Kul att så många uppskattar innehållet.
[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Kjell och Christian
#27 - 11 januari 2004 15:56
Instämmer, forumet här är en lysande källa till information om allt som rör akvariehobbyn!

MVH
/Jens
#28 - 11 januari 2004 17:13
Håller med helt. Kanonsida!
#29 - 11 januari 2004 17:15
<font color="red">Kan också passa på och tacka, både Kjell och Christian!</font id="red">
#30 - 11 januari 2004 17:56
Kan inte annat än hålla med !
#31 - 11 januari 2004 18:03
zoopet är den bästa hemsida jag vet ahr dessutom valt mina fiskar och växter och gätt mig råd te vita pricksjukan tex
#32 - 11 januari 2004 18:08
Utan zoopet,inget akvarium.Tack Kjell och Christan och alla ni andra som ställer upp för oss amatörer.Det bästa är att dom frågor jag har är redan frågade och besvarade av andra på forumet.Det är bara att leta och rota lite så finns det där.Bra och informativt förövrigt
MVH Jörgen.
#33 - 16 januari 2004 09:53
Detta är ju en toppen sida!! Helt underbar!![:-94]
[:-65]Men jag hittade dock ett minus, Sidan är EXTREMT beroende framkallande och kanske skulle förses med en varnings text.
Man är ju trots allt uppe bland molnen i flera timmar efter ett besök här, när man funderar så det knakar på alla projekt och byggen man vill ge sig in på.[:-175]
Bara älskar att gå in och kolla på bilder på alla fina hemsidor som medlemmarna har för att inte tala om bilderna som finns här.

Bara så kul helt enkelt.[:-15]
#34 - 13 februari 2004 21:03
Detta är en sida av fiskar (eller någonting sånt)[:-133]
#35 - 13 februari 2004 21:12
Perfekt hemsida om man vill ha hjälp osv. Min favorit går alltid in här så fort jag är inom 5m vid datan.
ETT STORT TACK TILL KJELL OCH CHRISTIAN SOM ÄR ADMINS.
#36 - 13 februari 2004 23:21
Zoopet är verkligen ovärderligt. All heder åt Kjell och Christian!
Specielllt Kjell som gör en enorm insats på forumet och hjälper såväl nybörjare som proffs!
#37 - 13 februari 2004 23:39
om inte zooppet hade funnits hadde jag lagt ner mitt akvarium i våras för algproblem, men nu har jag andra problem, som plats i min lägenhet - 8st i en 1:a på 39kvm. Att ha en hobby är underbart. Så tack Kjell o Christian för en fin sida. Tack alla som skriver på forumet :)
#38 - 14 februari 2004 11:55
Har nu läst alla inlägg på den här tråden och kan bara säga det att jag håller med till 100%. Jag går igenom trådarna varje dag för att läsa alla inläggen och lär mig massa på det. Dessutom så kan jag själv få vara med och skriva om mina egna erfarenheter till de som har frågor.

Utan zoopet vore akvarielivet bra mycket tråkigare.

Tack Kjell och Christian för den här sajten och tack alla underbara medlemmar!
#39 - 14 februari 2004 12:05
Niizze,vi får väl ansluta oss till AA,man tappar bort sig totalt glömmer bort att käka,umgås med familj och polare,men jag är förbannat nöjd i alla fall.
MVH Jörgen.
#40 - 14 februari 2004 13:09
De har utan tvekan gjort ett hästjobb med denna sida och detta skall de ha mycket beröm för. Jag bugar och bockar! :)

Men det finns mycket att önska i form av förbättringar. Synd att deras tid är upptagen av annat också. Vi skulle ha behövt klona dem ett par gånger ;)

Mvh Fredrik

Annons