Jag vill bara ge beröm till forumet! Här möts väldigt många olika människor: pojkar, flickor, män, kvinnor, unga, gamla, liberaler, konservativa, anarkister, nyingar, veteraner, moralkärringar, fördomsfulla, besserwissers, skrytmånsar, kunniga, okunniga, faktasökande och sällskapliga. Så klart det blir lite gnabb ibland, och nog är det väl att Kjell agerar moderator.
När jag på sensommarn bestämde mig för att härma brorsan och skaffa akvarium tillsammans med sonen visste jag ingenting om denna hobby!! Jag började söka information på nätet, hittade zoopet och blev fast! Besöken har blivit frekventa pauser i mitt arbete...
Genom zoopet tror jag att jag undvikit de värsta nybörjarmissarna, enstaka fiskar har vandrat vidare till fiskhimlen, men ingen massdöd och inga sjukdomar (peppar, peppar). Jag följer inte alla råd, framför allt inte när det gäller det estetiska när det gäller fisk-, växt- och inredningsval, så länge fiskarna tycks trivas med varandra och sin omgivning väljer jag sådant jag tycker om!
Som Nanc tycker jag det är väldigt roligt att jag har börjat kunna svara på nybörjarfrågor (Tack till Nanc förresten som svarat på flera av mina frågor :-) Som Nanc blev jag förvånad när jag började läsa om vattenvärlden, balans, tester m.m. Nu tycker jag det är en självklarhet.
Tack Zoopets medlemmar och skapare!