Var bara nyfiken på att veta hur många det är som upplevt att sitt akvarium läcker...och kanske få en liten berättelse hur det gick till. Det känns som många upplevt denna mardröm. Jag själv har drabbats för ca. 5 år sen...
Vi hade ett 400L i en 2:a och på kvällen precis innan vi släckte läslampan i sovrummet, tyckte min sambo höra ett droppande...jag hörde det inte!
Vi släckte och jag lyssnade extra noga och tyckte mig höra nåt. "Det är väl lika bra att kika så det inte är akvariet som läcker", sa jag, inget vetande.
Mycket riktigt, likt en pojkspoling pissar så kom det en fin stråle från nedre skarven på framglaset. PANIK! Vi sprang runt och samlade allt som kunde suga upp vatten...mattor...lakan...handdukar...under tiden vi slangade ur akvariet så sprang jag till källaren för att hämta mera hinkar...när vi fick ner vattentrycket slutade akvariet läcka. Lägenheten liknade ett bombnedslag!
Var tvungna att tömma hela akvariet på sand, fiskar, vatten (vilket vi fick lite hjälp med)...för att komma åt att torka under bänken. Ändå hade vi tur i oturen...inget hände med parketten och inga fiskar dog (gav bort alla nästa dag). Siliconet hade släppt lite helt enkelt...ingen stor reva men tillräckligt.
Det akvariet har vi nu i garaget (bor i hus nu) och har börjat fundera på att limma om den när jag har tid....och mod.