Du kan inte byta mot ett annat watt-tal tyvärr då drivningen blir helt felanpassad. Tyärr så är det skillnad på "T5" och "T5" när det gäller drivningen även fast måtten är desamma.
Ja det var det jag var lite orolig för att det skulle skilja sig mellan "vanliga" lysrör och akvarielysrör. T.ex. de jag använt vad ju 116 cm och på 28 watt. Ska jag ha ett på 116 cm som e akvarielysrör är det på 54 watt så det funkar inte.
Ska du ha det till sydamerika kan det funka om du köper dagsljusrör men till mycket annat ser de rören ut som skräp.
Har kört med vanliga kalla lysrör innan men tänkte ge mig på "riktiga" lysrör denna gång. Så får modda det själv istället.
Titta på "drosseln" till takarmaturen och på denna brukar det stå ett maximalt wattantal, där hittar du hur starka rör du kan ha. Om du inte hittar rör med rätt längd så skaffa rör med rätt wattantal och korta av rörfästningarna på rampen om du känner dig händig. Se bara till att kolla med en elektriker så att han/hon kan syna ditt arbete då det är klart. :)
Har redan moddat armaturen en gång och tryckt in ett extra lysrör så finns två drosslar, 28- respektive 35 watt max. (två stycken 35 watt)
Så får bli att korta ner avstånden så det passar in. Har hittat att juwel har 28- och 35 watts rör (colour heter dem) och är 74 cm och 59 cm.