belysning malawi...

#1 - 30 april 2008 16:52
Har ett gäng malawi ciklider och några palettisar..
Undrar nu om man tänkte om man ska byta ljusrören till något blåare sken.
Något som påverkar dom negativt/positivt att byta till lite blåare?
Tycker det är lite snyggare när det är lite blått skeen istället för vanligt ljusrör.

sedan letar jag efter rådasand oxå att inköpa.. några som har tips vart man köper det?? har kikat i några byggaffärer här runt kristianstad men hittar ingen som har det...=(

//Tjohoo:)
#2 - 1 maj 2008 12:23
jagar inte malawisarna ihjäl palettisarna? Hur stort kar å hur mkt fisk har du?
Jag har blått sken i mitt 240 nu men ja tycker de blir fult, funkar gör de men fisken blir så ljus.

Råda sand kan du köpa billig på biltema. 25Kg fö 50 lappen :D
#3 - 1 maj 2008 13:00
hade själv uppe en fråga om belysning till malawis, svaret jag fixk var att ljuset inte spelade någon roll bara det inte blir för starkt!

Axel
#4 - 1 maj 2008 14:20
okej tack..

jag har 180L kar.. Nä paletterna trivs jättebra och får vara ifred med..
har ca 10st malawi, 4 palettisar, 1 eldstjärt, 2 algätare, 2 malar, 2 miniålar, 1 snigelätare.
sedan har jag ett kar på 55L som jag har fått Hongi yngel...

Jag har två lysrör i karet så man kan kanske blanda med ett lite blåare sken och ett vanligt ljus skeen.

Jasså på biltema.. va där för någon månad sedan och då hade dom vanlig blästersand.. men den va lite för kornig..

//Tjohoo
#5 - 1 maj 2008 15:18
jag köpte ett MarineGlo lysrör efter tips från zoopet, blev inte besviken:D
#6 - 1 maj 2008 16:46
PowerGlo bak och MarineGlo fram är en grym kombination i malawiakvarier. :D
#7 - 1 maj 2008 18:23
PowerGlo bak och MarineGlo fram låter faktiskt super...
ska nog testa det..

Tack för tipsen...

/Tjohoo
#8 - 3 maj 2008 19:58
sedan letar jag efter rådasand oxå att inköpa.. några som har tips vart man köper det?? har kikat i några byggaffärer här runt kristianstad men hittar ingen som har det...

Kolla in på Akvarieservice på Hovslagaregatan 3 skall du se att dom har.Grym butik:)
#9 - 4 maj 2008 09:44
Matsviper skrev:
sedan letar jag efter rådasand oxå att inköpa.. några som har tips vart man köper det?? har kikat i några byggaffärer här runt kristianstad men hittar ingen som har det...

Kolla in på Akvarieservice på Hovslagaregatan 3 skall du se att dom har.Grym butik:)

jag köpte råda sand i en liten djuraffär där som sålden det som fågelsand[:o]

Annons