Belonesox belizanus

#1 - 18 januari 2008 20:03
tjänare [:-176]
jag skulle vilja köpa en sådandära gäddtandkarp och skulle då också vilja få lite erfarenheter om denna lilla krabat [:-120][:-100]
#2 - 20 januari 2008 20:15
tjaaaa, det värkar inte som det är särskillt många som har/ har haft den ^^
#3 - 21 januari 2008 03:49
Många har nog tänkt på den men av någon anledning inte fullföljt tankekedjan av någon anledning. Själv vile jag ha tag på den på 1980-talet men under den tidsperioden jag sökte efter den hittade jag den inte. Och sedan blev det mer och mer killis som gällde.
Men ta och testa vet jag.
#4 - 21 januari 2008 07:16
De är svåra att hålla liv i har jag hört, de kan börja hoppa upp i täckglasen så de slår ihjäl sig, samt att de i stort sett bara äter levande fisk (det är vad det står i böckerna i alla fall) så då behöver man ha fri tillgång på (egenuppfödda?) levandefödare t.ex för att mata dem med.
Sedan är de som du märkt svåra att få tag i också, jag har bara sett dem EN gång i akvarieaffär. Jag tror det kan ha varit på Åled´s, men det kan också ha varit på Akvarielagret. Du kanske kan beställa sådana från "din" affär...?
#5 - 21 januari 2008 17:13
ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta ;)
#6 - 21 januari 2008 20:33
ok tack, att få tag på dem blir nog inget problem för djurfavoritens (husdjursbutik i täby c) leverantör har sånna inne ofta ;)

Jasså minsann, det vore kul att höra vilka skötseltips de lämnar med till dem....:p
#7 - 25 januari 2008 16:48
:p

Annons