Det är en proteinhinna som kommer från fodret och är inte farligt men du kan fundera på om du har tillräcklig rörelse på vattenytan och om du kanske matar lite för mycket! Har du ett munstycke med luftslang till din pump så kan du sätta på det några timmar så försvinner hinnan!alexlinn skrev:jag har fått någon konstig beläggning på ytan ---ser ut som efter oljeutsläpp---vad kan det vara och vad ska jag göra? Fiskarna ser ok ut
hannesc skrev:jag tar bort den genom att lägga ett tidningspapper på ytan o suger uppden. funkarrätt bra.
VisualDarkness skrev:Testa att suga upp den sakta med en burk och se om det hjälper, papper kan ju faktiskt bryta ytspänningen och röra om så att proteinet sjunker ett tag.
Kör med diffuser-munstycket till din 2252 så får du maximal syresättning = bättre nedbrytning av de flygande partiklarna och proteinhinnan är ett minne blott!walak skrev:Nu har jag provat med en burk och det gick bra med 1 timme senare var det lika mycket till
och jag ser att det flyger omkring partiklar hur mycket som helst men idag så var jag och köpte ett filter till cirk pumpen också
åheim skrev:Kör med diffuser-munstycket till din 2252 så får du maximal syresättning = bättre nedbrytning av de flygande partiklarna och proteinhinnan är ett minne blott!
alexlinn skrev:jag har fått någon konstig beläggning på ytan ---ser ut som efter oljeutsläpp---vad kan det vara och vad ska jag göra? Fiskarna ser ok ut
åheim skrev:Kör med diffuser-munstycket till din 2252 så får du maximal syresättning = bättre nedbrytning av de flygande partiklarna och proteinhinnan är ett minne blott!