Nu känns det som om jag stjäl denna tråden, men mina frågeställningar sammanfaller ju iallafall delvis med trådskaparens.
Jag har inte Poor Mans Dosage Drops, ej heller Pre-Menstrual Dysphoric Disorder, om nu någon trodde det...
Man för många träffar på Google...
Nåväl, jag har just nu Easy Lifes Easy-Carbo (kol) och Profito (näring), doserar någorlunda efter anvisningarna, växterna har ju tagit sig ordentligt och växer rätt bra, "rätt" bra, men jag har upplevt bättre växtkraft, då jag hade mer ljus, på den tiden jag hade en massa lysrör. men jag blir nog aldrig nöjd.
Jag har beprövad näring i botten också.
Jag ser nu långa trådalger längst ut på gamla vallisneriablad, uppfattar detta som om att dessa växter växer för dåligt, för långsamt.
Jag tänkte att jag skulle undvika att tillsätta co2 i gasform, tänkte eliminera antalet slangar, sladdar och andra grejer så mycket som möjligt. Därför tillsätter jag Eacy-Carbo varje dag istället, skall vara 7,5 ml, men det är sällan det blir mindre än 10 ml, även det kanske är för litet? Sedan blir det 35 ml Profito varje vecka, tja, kanske "litet" mer, men inte dubbla dosen i alla fall.
Bubblande växter har jag inte... ja kanske någon timma efter ihällandet av Easy-Carbo, men litet tveksamt.
Jag har ju rätt mycket växter, litet för många fiskar som göder. Det är svärdsplantor som ger skott, näckrosor som skickar iväg nya flytblad varje dag, men det känns ändå litet trögt, och då inga bubblor från bladen.
Vad tror ni om det?