behövs ??

#1 - 4 mars 2006 13:09
hej hej !!

idag ska jag sätta upp mitt nya akvarium. det är en ram runt akvariet så jag undrar om jag måste ha nån frigolit mellan akvariets ram och själva ställningen ? hoppas ni vet vad jag menar :)
#2 - 4 mars 2006 13:18
nej de ska du inte ha. akvariet vilar ju på aluramen. akvariumet står inte på bottenglaset.
#3 - 4 mars 2006 13:28
Däremot kan det vara bra att ha ett liggunderlag/frigolit inne i akvariet under battenmaterialet om du ska ha stora stenar eller stenhögar.
#4 - 4 mars 2006 13:28
Instämmer med vad andreassofus sa..
#5 - 4 mars 2006 13:46
jaha ok, tack för hjälpen :) eftersom jag ska ha stenar så får jag nog ha frigoliten i akvariet som ni säger !! jaja ha de bra

//kim
#6 - 4 mars 2006 13:55
Du måste inte ha det, men jag har ett "liggunderlag" mest för att skydda bänken som är ca 3-4mm under mitt och det pressar inte mot bottenglaset ..men en frigolitskiva på 1-2cm är kanske ingen bra idé
#7 - 4 mars 2006 13:59
[quote=Sailor]Du måste inte ha det, men jag har ett "liggunderlag" mest för att skydda bänken som är ca 3-4mm under mitt och det pressar inte mot bottenglaset ..men en frigolitskiva på 1-2cm är kanske ingen bra idé[/quote]

men nu ska han ju ha en stälning till akvariumet.. då finns de ju ingenstans o lägga frigoliten.. det är ju skillnad o ha en bänk som du har

Annons