Behöver tips på malawi sorter till mitt kar!

#1 - 5 september 2006 10:35
Har för tillfället 5 zebror (oranga) 4 Auratus men vill ha några andra fina sorter funderat på nåt blått men dem skall ju funka med Auratusarna vilka tydligen är lite aggresiva vad jag hört,så finns det nån som vet, vore jag väldigt tacksam för tips!
kollar denna fråga ett bra tag framåt.
Förresten har en hane av zebra som jag är säker på sedan finns en till som inte riktigt är rosa el orange den är lika stor som den andra hanen,kan det även vara en hane????
#2 - 5 september 2006 11:22
skulle interuptus passa med mina andra??????
#3 - 6 september 2006 15:32
m73adde skrev:
skulle interuptus passa med mina andra??????
halllllllllllllllåååååååå finns det nån som kan komma med råd!!!!!
#4 - 6 september 2006 15:34
vill du ha blåa?? i så fall föreslår ja Pseudotropheus sp. "acei". dom e jättefina. annars kan du ju köpa aulonocara baenschi som ja har,, dom e otroligt fina dom oxå.
#5 - 6 september 2006 16:07
Annars finns det ju alltid Pseudotropheus socolofi som är en fin blå fisk.
// MVH Tulle
#6 - 6 september 2006 16:12
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=808

superfin.. mörk men lyser blått
#7 - 6 september 2006 16:26
bjugge skrev:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=808

superfin.. mörk men lyser blått
tack, för svar vi får se vad det blir för nåt.......Ni tror inte på interruptus alls då..????
#8 - 6 september 2006 16:35
m73adde skrev:
tack, för svar vi får se vad det blir för nåt.......Ni tror inte på interruptus alls då..????

ja varför inte.. en liten malawi som också är fin..
#9 - 6 september 2006 16:36
Oavsett vad du väljer så tänk på att storleken också har betydelse.
En "lugn" fullvuxen fisk har inga problem att stressa sönder en liten "aggressiv".
De fiskar man hittar i butik har ju ofta nätt och jämt passerat yngelstadiet (undantag finns).
#10 - 6 september 2006 16:42
hur stort e karet?
#11 - 6 september 2006 17:20
bjugge skrev:
hur stort e karet?

Bara 110.............
#12 - 6 september 2006 17:23
m73adde skrev:
Bara 110.............

aj aj .. då ska du helt enkelt gå på så små malawis som möjligt.. jag har haft ett 100l. jag hade 4golden, 4acei och 5 nkali.. fungerade utmärkt men inte något som malawiexperter rekommenderar.. de säger i princip att man endast kan ha ett fåtal golden i miniformat tills de växter och då måste de flyttas.

men mina firrar mådde kanon.. det som är viktigt är att då kanske bara ha en hanne av varje sort.. annars blir det krig,, samt att ha mkt mkt gömställen, men de ska inte ta upp för mkt plats.. (klurig kombination) :p
#13 - 6 september 2006 17:28
bjugge skrev:
aj aj .. då ska du helt enkelt gå på så små malawis som möjligt.. jag har haft ett 100l. jag hade 4golden, 4acei och 5 nkali.. fungerade utmärkt men inte något som malawiexperter rekommenderar.. de säger i princip att man endast kan ha ett fåtal golden i miniformat tills de växter och då måste de flyttas.

men mina firrar mådde kanon.. det som är viktigt är att då kanske bara ha en hanne av varje sort.. annars blir det krig,, samt att ha mkt mkt gömställen, men de ska inte ta upp för mkt plats.. (klurig kombination) :p

Hade tänkt mig en hane samt 2-3 honor vilken passar då av ovannämda??
Interruptus har jag en odlare som har, det är där jag köpt mina andra.
#14 - 6 september 2006 17:33
ja de ska ju bara bli 9cm. vilket är mindre än golden.. :) tycker den var jättenice.. skulle jag med kunna tänka mig.. men ska dock satsa på större malawis nu :)

Men som sagt det blir ju fullt i karet, och det kommer bli reaktioner här om nån annan läser :) haha..
#15 - 6 september 2006 19:03
bjugge skrev:
ja de ska ju bara bli 9cm. vilket är mindre än golden.. :) tycker den var jättenice.. skulle jag med kunna tänka mig.. men ska dock satsa på större malawis nu :)

Men som sagt det blir ju fullt i karet, och det kommer bli reaktioner här om nån annan läser :) haha..

Funderar på att göra mig av med Auratusarna.
#16 - 6 september 2006 19:28
ja det kan ju vara en idé.. brukar ju kunna byta in dem i butiken mot annat , kanske mot interruptus

Annons