Så då funkar min lilla kampfisk i mitt 30 litrar? :O
hehe
Fungerar och fungerar, det blir jobb med vattenkvalitet och liknande men inreder du med mycket växter och liknande kan kampfisken trivas. Själv skulle jag nog inte kampfisken där.
Hej. Du kan visst ha fisk i burken. Frågan är hur mycket jobb du vill lägga ned. Kampfiskar (om det är Betta splendens du menar) tycker jag personligen är en styggelse, men det finns vissa typer av mindre vildformer av Betta du skulle kunna ha. Vidare skulle du kunna kolla in de vackra små fiskarna i släktet Parosphromenus, blir inte stora och är stillsamma.
Vad menade jag då med mycket jobb? Om du vill att dessa fiskar skall bli fler (och det vill man) måste du se till att de har mycket mjukt och surt vatten, torvfiltrerat är ett bra sätt att få det. Samtidigt vill de gärna ha levande föda, i vart fall Parosphromenus.
Annars kan du alltid ha någon vacker killi i burken,de är rätt svåra att slå ihjäl, lättodlade och äter generellt det de får dock inte torrfoder.
Det är det här jag inte förstår. Varför är kampfiskar en styggelse? Få fiskar kan klara sig lika bra genom olyckor scenarios som kan ske i en akvarievärld. Det är en sak om fisken har någon nedsatt livskvalitet av aveln med det är knappast fallet med de flesta kampfiskarna.