Behöver lite snabb hjälp angående Diskus.

#1 - 19 december 2006 19:07
Har länge gått och haft Diskus i mina tankar..
Så denna annonsen på Blocket, där jag tyckte priset var hyfsat jämte storleken på dom.

http://www.blocket.se/vi/10153166.htm?ca=23_7_s

Min fråga är då.. Honan är en Brun Diskus men hanen en Snakeskin.
Hur kommer dessa se ut då? :confused:

Snakeskin tycker jag é fin men den bruna gillar jag inte så mycket. [:o]

Så vad tror ni??
#2 - 19 december 2006 19:19
Dom har lekt,samt är 10-12cm.dessa har stannat i växten.
Dom har lek för tidigt.sedan är inte formen speciellt fin på dom,du ser ju att en av dom är avlång.Diskus ska vara rund nära nog.ok priset är väl sådär,frågan är om dom verkligen har lekt samt dragit upp en kull???
men de e klart 7-800 kr kanske de är värda,inte mera!
#3 - 19 december 2006 19:29
Ojdå glömde skriva att det var dom små jag menade. Men du har ju rätt i att den var lite avlång.. Kanske detta följer med i andra genartioner?
#4 - 19 december 2006 20:09
Hej Ixuxs!!

JAg håller helt med Lennart, köp dem inte. Bilden var iofs också kass men fiskarna är på tok för små för att ha satts till lek. Tyvärr är jag inte helt rätt person att avgöra huruvida avkommorna blir små.. visst är väl genetiskt men också hur de dragits upp är väsentligt.. Jag menar att även superstora fina Stenkeryngel kan bli små om de inte matas som de ska i ung ålder...
Då du verkar bo i Skåne rekomenderar jag dig forumet på www.amazondiscus.se där kan du komma i kontakt med seriösa säljare i din del av landet.
#5 - 19 december 2006 20:37
Ok.. Blev själv lite osäker när jag kollade lite mer på dom.. Får va utan Diskus ett tag till ;) Tack för hjälpen!
Tack för länken oxå!

Annons