Hej!
Hoppas jag skriver i rätt forum nu.
Vårt lilla akvarium på 54 liter är ganska nystartat och jättetråkigt. Eftersom vi aldrig haft akvarium förut (om man bortser från det jag hade som 11-åring och hade ihjäl mina Molly för att jag skurade karet med rengöringsmedel...) har vi heller inga idéer om hur vi ska inreda det.
Vi hade bestämt oss för att ha det väldigt enkelt tills vi vet vad vi vill ha. Nu har vi lite ärvd sand/grus eller vad det kallas av varierad storlek. Riktigt smått till lite större. Växterna sambon kom hem med växer värre än ogräs. Dom ser typ ut som en fjäderboa. Han nämnde nåt om vattenpest. Vet inte det är namnet eller var han fått det i från. Dessa växter vill jag inte ha kvar, dom blir fula på några dagar.
En liten rot har vi med. Den får gärna stanna. =)
Firrarna är 9 Neontetror och 5 Platy.
Jag skulle vilja ha ett riktigt mysigt akvarium. Jag skulle bli jätteglad om ni ville bidra med lite inspiration. Gärna bilder. Har försökt leta lite själv, men jag vet ju inte vad saker och ting heter eller hur lättskötta dom är.
Vi är som sagt nybörjare och bör väl ha växter etc anpassade efter våra (brist på) kunskaper.
Jag undrar även vart vi ska göra av fiskarna medan vi "renoverar" deras hem?
Min dotter vill ha skalarer men jag vet inte om vårt akvarium är för litet för det?