behöver hjälp bakgrund och tillbehör.

#1 - 4 oktober 2010 01:06
1 jag ska köpa bakgrund till mitt malawi hörn kar, hjälp mig finns de någon bild på ett hörn kar med den blå sea bakgrunden från pwss?
2: det följde med en flaska (när jag köpte hörn akvariumet) ,med något som ja inte har en aning om vad det är och hur de används? JBL - FIXOL - BACK SCENERY GLUE. Någon som vet vad det är och hur man använder det? Tack på förhand=)
#2 - 6 oktober 2010 13:35
På fråga 2 låter det som en vätska du har mellan en plansch och bakrutan på utsidan av karet för att slippa luftspalten mellan dessa båda. Funkar lika bra med matolja...
#3 - 6 oktober 2010 13:45
varför inte köra på en riktig bakgrund istället för en planch... usch..tål inte planscher....
#4 - 6 oktober 2010 14:13
hannesc skrev:
varför inte köra på en riktig bakgrund istället för en planch... usch..tål inte planscher....

elementärt min käre Hannes så kostar en riktig bakgrund en hel del mer än en plansch ;)

dock är jag inte ett fan av planscher jag heller, såvidda de inte är helsvarta.
#5 - 6 oktober 2010 14:22
mjo. visst. det kostar. men man få la göra nån deal nånstans eller så :P

kan med köpa helsvart iof.
#6 - 6 oktober 2010 16:47
Har helsvart nu. och det e inte snyggt.

min ekonomi säger just nu nej till "riktig" bakgrund därför blir det plansch.
#7 - 6 oktober 2010 16:55
Har helsvart nu. och det e inte snyggt.

min ekonomi säger just nu nej till "riktig" bakgrund därför blir det plansch.

Jag antar att du har kollat upp slimlines från tex aquaterra och andra? de är inte så värst dyra. pwss.se har en mägd olika slimlines och liknande från många tilvlerkre, du kan hitta bakgrunde till normalkar för allt från 200kr till 9000kr :D
#8 - 6 oktober 2010 21:25
tanken är väl att någon gång i framtiden kanske sätta i en (riktig) bakgrund. men just nu kör jag plansch bara jag får bort den grymt fula svarta bakgrunden :D
#9 - 7 oktober 2010 06:36
Varför inte göra som man gjprde mycket förr, en låda som du sätter bakom karet och inreder denna med lite rötter, löv osv...har du sedan en liten spot som kan belysa detta får du en effekt som gör att karet blir bra mycket större och djupare än vad det är:).
#10 - 7 oktober 2010 10:26
jag har sett ekonomivarianten av bakgrunder i svart plast som ser ut som sten i strukturen helt ok. Skulle gå på 345kr till mitt 340L kar.
#11 - 7 oktober 2010 10:32
Mick13 skrev:
jag har sett ekonomivarianten av bakgrunder i svart plast som ser ut som sten i strukturen helt ok. Skulle gå på 345kr till mitt 340L kar.

Allt är relativt och en smaksak, personligen kör jag isf hellre med en enfärgad plansch;). Här är en annan fuling, kolla skarvarna:
[ATTACH=CONFIG]37964[/ATTACH]
#12 - 7 oktober 2010 10:34
ansjo skrev:
Allt är relativt och en smaksak, personligen kör jag isf hellre med en enfärgad plansch;). Här är en annan fuling, kolla skarvarna:

[ATTACH=CONFIG]37964[/ATTACH]

fasiken vad vackert, trädet i mitten ser så levande ut, och den blåvitgröna mossan som de ansat till en fyrkant är inte heller dålig :)
#13 - 7 oktober 2010 10:35
Juwel i all ära, men bakgrunder kan de faktiskt inte göra...även om de är billiga.
#14 - 11 oktober 2010 19:33
Usch, den där fula Juwelbakgrunden har vi i vårat kar.. ångrade mej direkt när karet var fyllt med vatten och fiskarna släpptes lösa :mad:
#15 - 12 oktober 2010 18:21
Det går inte att såga bort de där fula skarvarna på juwel backgrunden ??
Det n svarta jag tänkte på är i ett stycke så det blir inga skarvar ser helt Ok ut när det blir lite alger och inredning på plats inte als störigt snyggare än ovan nämnda bakgrunder
#16 - 13 oktober 2010 20:18
Vet ej, men kanske?
Bilagor:

Annons