Behöver åsikter om min nya design..

#1 - 23 juni 2003 22:37
Skulle vara kul att få lite <font color="green">ris</font id="green"> och <font color="red">ros</font id="red"> på min nydesignade fiskwebsida.. Man är ju ingen monsterhacker direkt men man gör så gott man kan..[:-65] Kan man göra nåt bättre, saknas det nåt osv? [:-29]
#2 - 24 juni 2003 07:26
en snabb fräsch sida
man saknar inget direkt.. kanske mer ingående artbeskrivningar till oinvigda
"keep up the good work"
#3 - 24 juni 2003 07:43
Ursprungligen skickat av crayleone

Skulle vara kul att få lite <font color="green">ris</font id="green"> och <font color="red">ros</font id="red"> på min nydesignade fiskwebsida.. Man är ju ingen monsterhacker direkt men man gör så gott man kan..[:-65] Kan man göra nåt bättre, saknas det nåt osv? [:-29]

Hejdu!
Såg länken i morse, men har inte hunnit skicka ett svar förrän nu.
Sidan ser helt okej ut, även om jag tycker att bakgrundsfärgen går lite för mkt mot spygrönt på min skärm ;) *ler*
Men det är kanske akvariegrönt?:P

Personligen skulle jag nog se att du inte använde fet stil i dina tester, utan att du istället drog upp storleken ett och tog bort fet stil =)

Sen är det lite förvirrande med svart/grå/mörkröd/blå text då det ibland är svart som är länkar och ibland är det svarta bara text. :/
Du kanske ska ta en liten funderare där? :)

Sen tycker jag att menyn till vänster känns lite oorganiserad. Dina "&gt;&gt;" - länkar känns lite onödiga då du hellre skulle ha gjort rubrikerna klickbara? :)

Och ang kommentarerna till bilderna så ser jag hellre att du skriver dem under fiskarna än över dem. Blir lite förvirrande annars då jag (och kanske många andra?) är vana att ha kommentaren under :) Annars kanske du kan prova att göra det lite mer markerat att kommentaren till bilden hör just till den bilden? :) hmm

Annars så tycker jag det mesta verkar riktigt bra och genomtänkt ut! *ler*. Var inga direkt stora saker jag hade att anmärka på iaf :)

Nu har jag tänkt mig ut i solen :P
Ha en bra dag!

Mvh Fredrik
#4 - 24 juni 2003 08:14
Lättnavigerad och fina bilder. Intressanta kommentarer. Man kanske undrar vem Frida är (men det kanske man kan gissa). Gärna lite fler vackra målningar av henne, tack. ;-)
#5 - 24 juni 2003 08:45
Tjena, bra innehåll, vilket ju är det viktigaste=), lite för basic "photoshop-bevel" på loggan bara... men fiskarna har du lyckats klistra in fint. Testa att göra ditt egna teckensnitt på loggan för att få en mer uniqe loock.

Keep up the good work!=)
#6 - 24 juni 2003 08:50
Hej

Bara en synpunkt, varför kom inte din diskografi fram på musik delen.
Annars tyckte jag att det var en bra sida, speciellt kul med "lågbudget" lösningen. hoppas att det inte gör något om jag snor/lånar några idéer av det.

Minns jag förresten fel om jag säger att du lirat med Human Race ?

Kul med fler "hårdrocksfans" som gillar även akvarium. Inte speciellt mycket metal över det. :-)
#7 - 24 juni 2003 08:50
kan börja med att säga att jag tycker din sida ser helt ok ut!
men som fiend tar upp. tänk på det här med kontinuerlighet.
Att du följer samma mönster.
Till exempel så är länkarna till alla dina fiskar svarta. längre ner har du en länk till din mail adress. men den är vit.

På första sidan använder du röd färg som rubrik, men har öven röd färg på texten när du vill markera den (som nordiska ciklidsällskapet ex). Ta bort fet stil och använd den istället när du vill markera ngt.

Och dina länkar längre ner som använder sig av &gt;&gt; tecken kanske skulle göras ngt annat med, försök gruppera in dom som du gjort med fisklänkarna. Lägg alla under en vit rubrik "allt annat" eller "övrigt" kanske, bara länkarna ser lika dana ut i stort sett på hela din sida.

Hoppas du fått några tips!
#8 - 24 juni 2003 08:54
fina bilder tycker jag
#9 - 24 juni 2003 09:24
Jag tyckte förstasidan kändes väldigt proffsig, clean och ny. Undersidorna däremot kändes inte alls särskilt unika, även om de var helt ok. Jag tycker du ska göra om designen så den håller ihop bättre med den läckra förstasidan :-)

Gillar även det fyndiga domännamnet, uttalsinstruktionerna etc.
#10 - 24 juni 2003 09:38
Tackar, allihop... Det var ett par bra påpekanden där, ska ta åt mig detta.. Spygrön bakgrundsfärg ja.. *ler*.. kanske är sisådär.. Photoshop-bevel, ja.. Ska göra nåt mer unikt.. Frida är den som du gissar det är.. *blink* Nä det gör ingenting, sno iden med lågbudget, det är bara roligt. Och jodå, du minns rätt, jag spelar i Human Race fast vi har en lite paus just för tillfället (vet, hör inte hit egentligen) &gt;&gt;-länkarna ska jag ta bort, helt rätt. Skriv gärna mer.. [:-39]
#11 - 24 juni 2003 10:54
Lite frågor om lågbudgetprojektet. Vad använde du för färg att måla ramen med och hur gör man för att vara absolut säker från att få färg på glasen? Duger det med maskeringstejp och tidningspapper?

Behövde du rugga upp eller slipa bort den gamla målningen eller whatever eller målade du bara på över? Har själv ett gammalt ramakvarium på 110L som ser ganska risigt ut så jag är lite sugen på att måla om det. (Fast jag tror ramen och botten snarare är i galvat/rostfritt stål än i alluminium.)

Skrivbordslampor har jag också använt. Kör en 2x15W skrivbordslampa till mitt 47L jobbakvarie just nu och det funkar skitbra.

Vad gäller sidan så vore det kanske hjälpsamt att i förekommande fall skriva ut även de gamla namnen i fiskbeskrivningarna. För Metriaclima Estherae "Minos Reef" är väl samma fisk som förut kallades Pseudotropheus sp "zebra" t.ex.

Sedan skulle i alla fall jag gärna se en ett eller två "snäpp" större font på brödtexten, blir lättare att läsa då.

/Bjorn
#12 - 24 juni 2003 11:15
Björn, jag använde Enamel lackfärg, du vet såna där småburkar. Jag gjorde bara rent aluminiumen väl så blev det perfekt. Det räckte med noggrann maskering med maskeringstejp. Satsa på ett lågbudget-akvarium, det är skoj! Ska fundera på fontstorleken.
#13 - 24 juni 2003 11:39
En helt ok sida.
En kul förstasida.
Snygg logga.

Kanske lite mer bilder på akvarierna?

Snokade lite på fiend´s sida..den var jäkla tuff
#14 - 24 juni 2003 12:02
Så din ram var "omålad" innan? Eller målade du ovanpå en gammal målning? Min ram är tyvär målad redan i nått grönaktigt och ganska fult. Fattar inte riktigt din förklaring...

/Bjorn
#15 - 24 juni 2003 13:37
Björn, aluramen var omålad fast väldigt "rostig" (hur det nu går ihop) och allmänt ofräsch. Puts med stålull och rengöring med lite olika vätskor gjorde susen.

Annons