behörver tips till att ta bort skit på bakrutan

#1 - 10 mars 2007 21:05
hej

jag har ett akvarium där det är skit på bakrutan (antagligen efter att det runit ner vatten mellan planchen och rutan) hur kan man få bort det? har testat med rengörningsmedel algskrapa mm inget funkar:mad: har ni några tips hur man kan ta bort detta?
#2 - 10 mars 2007 21:08
alcar skrev:
hej

jag har ett akvarium där det är skit på bakrutan (antagligen efter att det runit ner vatten mellan planchen och rutan) hur kan man få bort det? har testat med rengörningsmedel algskrapa mm inget funkar:mad: har ni några tips hur man kan ta bort detta?
Har faktiskt tänk på detta många gånger har aldrig själv kommit på nåt smart lösning hoppas att det finns några vettiga som kan svaret på frågan:)
#3 - 10 mars 2007 21:10
Är det inte kalk som du kan ta bort med ättika?
#4 - 10 mars 2007 21:11
Är det inte kalk som du kan ta bort med ättika?
Hur ska man få dit det där när karet står mot en vägg:confused:
#5 - 10 mars 2007 21:40
stene skrev:
Hur ska man få dit det där när karet står mot en vägg:confused:

Om du får dit en algskrapa borde du väl kunna doppa den i ngt medel och testa. typ ättika, kanske förspraya med en blomspruta (akta väggen). Annars kanske du kan sätta ett industrirakblad på en pinne och skrapa.
#6 - 10 mars 2007 21:47
Om du får dit en algskrapa borde du väl kunna doppa den i ngt medel och testa. typ ättika, kanske förspraya med en blomspruta (akta väggen). Annars kanske du kan sätta ett industrirakblad på en pinne och skrapa.
En algskrapa har jag aldrig inskaffat mig med det går med annat också skulle jag tro
#7 - 11 mars 2007 07:18
har testat med både algskrapa och ätika får la ta och köpa en såndär flaska med gengöringmedel dom har på reklamen(tar bort alla onödiga fläckar)eller vad dom nu säger och se om det fungerar
#8 - 11 mars 2007 09:42
Se bara till att inget av det hamnar i akvariet, då försvinner även fiskarna.
#9 - 11 mars 2007 13:58
Tenkare skrev:
Se bara till att inget av det hamnar i akvariet, då försvinner även fiskarna.
Det är väl därför man inte provar:)

Annons