Behållare till filtermedia

#1 - 6 oktober 2024 17:45
Hej.
Är det ngn här som har ett bra tips på ngn sorts behållare för filtermedia? Jag har just beställt silikat remover i form av små kulor. Jag har ett ytterfilter som jag helst inte vill öppna mer än nödvändigt och tänkte därför sätta in ett pumphuvud med en behållare som jag lägger kulorna i. Jag har ett helt gäng med olika pumpar… [8D]
#2 - 13 november 2024 14:39
[SIZE=24px]Coolt filter köpt genom Temu[/SIZE]
Filtret är uppbyggt som en sump och har en otroligt smart lösning så att man kan hänga det inuti karet om man vill.
Betalade 316kr till ytterdörr
Följer inte med någon media men man kan fylla det med spillbitar och olika material man brukar ha liggandes.
Konstruerat så att vatten rinner uppefrån och ner över filtermaterialet i alla fack utom det sista där det rinner underfrån och över ner i karet.
Väldigt ovanligt och smart filter!

" target="_blank">

#3 - 14 november 2024 07:27
...Ska väl kanske nämda ett problem och det är ju att det inte passar till så många akvarier eftersom det bara kan hängas på kanter som är max 10mm och det kan inte sitta något stag i vägen eller täckglas/lock till akvariet!

...Och pumpen som följer med har ju problemet att den kan suga upp yngel och små räkor MEN man kan lösa det genom att lägga en bit filtermatta mellan pumpen och botten på akvariet så den kläms fast.

Annons